xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
WiFi termometer - anbefaling søges
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


76

3
JanPed (Skribent)
22. januar 2023 @ 10:50
Novice

Jeg skal bruge et remote termometer til at tjekke temperaturen i mit sommerhus og tænkte på et som kan tilkobles mit WiFi så jeg bliver orienteret hvis temperaturen falder under 12 grader for eksempel.

Nogen anbefalinger?

På forhånd tak

  16
1
  1677

2322

0
22. januar 2023 @ 11:14
ASCII jonglør

Ville selv i stedet vælge termometer/vejrstation, som var på mobilnettet - for så behøves man ikke altid også at skulle have et WiFi-netværk tændt i sommerhuset. Med de el-priser løber det jo op...

Der er i øvrigt en del reviews på YouTube.

MBP 15” - iPhone 12 Mini - Svingfjer - Krokodille - “Hovhov!”

687

6
22. januar 2023 @ 11:54
Veteran

ikea kommer med en her, https://www.recordere.dk/2023/01/ikea-lancerer-en-ny-luftmaaler-til-smarthjemmet/

ellers pænt ligegyldig kommentar  om dit strømforbrug i sommerhuset. læs dog hvad der bliver spurgt om.

jeg bygger alt i toffifee og løg

1263

36
23. januar 2023 @ 09:20
Stormogul
JanPed skrev:

Jeg skal bruge et remote termometer til at tjekke temperaturen i mit sommerhus og tænkte på et som kan tilkobles mit WiFi så jeg bliver orienteret hvis temperaturen falder under 12 grader for eksempel.

Hej Jan - har du varmepumpe i sommerhuset? Jeg har, og den kan vise mig temperaturen inde. Den er tilsluttet wi-fi, og det koster 0,2 - 0,3 kr i elektricitet i døgnet når pumpen ikke kører. Hvis du har pumpe, kan du måske tilkøbe wi-fi modul.... bare en idé, som jeg er klar over ikke rigtigt svarer på dit spørgsmål ☺️ - (jeg sætter først min pumpe i gang, når der er udendørs frost deroppe. Så koster det jo en del mere, selvom temperaturen holdes mellem 9 og 13 grader)

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

76

3
JanPed (Skribent)
23. januar 2023 @ 13:50
Novice

Hej Jan - har du varmepumpe i sommerhuset? Jeg har, og den kan vise mig temperaturen inde. Den er tilsluttet wi-fi, og det koster 0,2 - 0,3 kr i elektricitet i døgnet når pumpen ikke kører. Hvis du har pumpe, kan du måske tilkøbe wi-fi modul.... bare en idé, som jeg er klar over ikke rigtigt svarer på dit spørgsmål ☺️ - (jeg sætter først min pumpe i gang, når der er udendørs frost deroppe. Så koster det jo en del mere, selvom temperaturen holdes mellem 9 og 13 grader)

Go ide, men jeg har ikke varmepumpe.


95

7
23. januar 2023 @ 19:59
Novice

Netatmos vejrstation, måler temp, luftfugtighed, co2, kvaliteten af luftforurening. Standard er indendørs og udendørs måler.


356

12
puggaard (Skribent)
25. januar 2023 @ 23:23
Lærling

HomePod  mini?… 🤓

efter 16.3 kan den måle temperatur og luftfugtighed+ automatisering - så er den der. Bare lige for at blive i Apple produkter ☺️


147

1
26. januar 2023 @ 01:45
Novice

I min båd har jeg følgende sat i stikkontakten:

https://www.komplett.dk/product/1192418/bolig-fritid/smarte-hjem/smart-varme-stroem-og-indeklima/smart-stroemstyring/mill-wifi-socket-gen-3

I app'en kan man tjekke for temperaturen i det rum den er placeret. Jeg har sat en olie-radiator i stikke og programmeret den til at tænde når den når under 5 grader. 

Men jeg tror ikke den kan orientere dig om det. Men du kan logge på og se temperaturen, og evt. have en radiator sat til. 


76

3
JanPed (Skribent)
29. januar 2023 @ 08:51
Novice

Lyder spændende, men kan jeg 'se' Homepod'en over internettet uden at være indenfor WiFi afstand, hvis du forstår?


Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

356

12
puggaard (Skribent)
29. januar 2023 @ 21:44
Lærling

Ja, det virker også. Lige som jeg kan tænde og slukke lyset og betjene øvrigt udstyr der er understøttet af HomeKit.

Forbindelse uden wifi


76

3
JanPed (Skribent)
01. februar 2023 @ 10:03
Novice

Tak for svarene.

Det blev til en HomePod Mini. Kommer med posten om et par timer :-)


2268

156
01. februar 2023 @ 11:07
ASCII jonglør
puggaard skrev:

Ja, det virker også. Lige som jeg kan tænde og slukke lyset og betjene øvrigt udstyr der er understøttet af HomeKit.

Forbindelse uden wifi

Den er godt nok smart. Hvis man er i sin lejlighed i fx København, forstår jeg blot ikke, hvordan man kan få trådløs kontakt til HomePod Mini uden lokal WiFi i sommerhuset i fx Rørvig? For på Apples egen HomePod Mini-side oplyses der flg. trådløse teknologier i enheden - hvor der, så vidt jeg forstår, ikke indgår fx mobilnettet: 

  1. 802.11n Wi‑Fi
  2. Peer-to-peer-gen­kendelse giver nem adgang for gæster
  3. Bluetooth 5.0
  4. Thread
  5. Ultra Wideband-chip til enheder i nærheden


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1045

26
01. februar 2023 @ 14:10
Stormogul
Factory skrev:
puggaard skrev:

Ja, det virker også. Lige som jeg kan tænde og slukke lyset og betjene øvrigt udstyr der er understøttet af HomeKit.

Forbindelse uden wifi

Den er godt nok smart. Hvis man er i sin lejlighed i fx København, forstår jeg blot ikke, hvordan man kan få trådløs kontakt til HomePod Mini uden lokal WiFi i sommerhuset i fx Rørvig? For på Apples egen HomePod Mini-side oplyses der flg. trådløse teknologier i enheden - hvor der, så vidt jeg forstår, ikke indgår fx mobilnettet: 

  1. 802.11n Wi‑Fi
  2. Peer-to-peer-gen­kendelse giver nem adgang for gæster
  3. Bluetooth 5.0
  4. Thread
  5. Ultra Wideband-chip til enheder i nærheden


Selvfølgelig skal HomePod være koblet på WiFi og tilføjes i HomeKit. Det han (puggaard) mener er nok, at din iPhone ikke har brug for WiFi for at styre enheder via HomeKit. Du kan tilgå HomeKit-enheder fra din iPhone via mobilnettet.
Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

2268

156
01. februar 2023 @ 15:00
ASCII jonglør
Beman skrev:

Selvfølgelig skal HomePod være koblet på WiFi og tilføjes i HomeKit.

Naturligvis.

Det han (puggaard) mener er nok, at din iPhone ikke har brug for WiFi for at styre enheder via HomeKit. Du kan tilgå HomeKit-enheder fra din iPhone via mobilnettet.

Så du siger, at diverse enheder i ens sommerhus i Rørvig kan nås direkte fra ens iPhone i København via mobilnettet? Altså uden at der er et lokalt netværk, som fx WiFi, tilgængeligt i sommerhuset?

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1045

26
02. februar 2023 @ 01:21
Stormogul
Factory skrev:
Beman skrev:

Selvfølgelig skal HomePod være koblet på WiFi og tilføjes i HomeKit.

Naturligvis.

Det han (puggaard) mener er nok, at din iPhone ikke har brug for WiFi for at styre enheder via HomeKit. Du kan tilgå HomeKit-enheder fra din iPhone via mobilnettet.

Så du siger, at diverse enheder i ens sommerhus i Rørvig kan nås direkte fra ens iPhone i København via mobilnettet? Altså uden at der er et lokalt netværk, som fx WiFi, tilgængeligt i sommerhuset?

Nej, det siger/skriver jeg jo ikke. Omvendt skriver jeg jo netop at HomePod skal være koblet på WiFi. Og da trådstarter skriver at han har WiFi i sommerhuset kan han aldeles udmærket få adgang fra f.eks sin iPhone - uanset hvor han befinder sig.

Selv bruger jeg AppleTV som hub og kan styre enheder der er tilføjet HomeKit, uanset om jeg er hjemme på samme lokale netværk eller om jeg er ude og rejser.

Læs mere om HomeKit her Indstil din HomePod, din HomePod mini, dit Apple TV eller din iPad som hub for hjemmet

  • Kontroller, at den enhed, som du indstiller som hub for hjemmet, er i dit hjem, er tilsluttet hjemmets Wi-Fi-netværk og er tændt.


Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

2268

156
02. februar 2023 @ 08:45
ASCII jonglør

Tak for godt svar. Så er vi alligevel enige 😉 - ville blot være helt sikker på, om HomePod mon skulle være i stand til at nås uden om WiFi, for eksempel direkte via mobilnettet. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

2268

156
03. februar 2023 @ 23:09
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”