xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Udfordringer med automatisk sortering af mails
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


234

13
14. januar 2023 @ 11:45
Juniormedlem

Jeg bruger stock Mail app i Ventura, og jeg vil oprette regler for automatisk sortering af mails.

Hvis jeg beder Mail om at sortere mails i bestemte foldere, så finder den kun lige en håndfuld af de mails og smider ned i de foldere. Resten af de mails fra samme afsender røre den ikke. 

Hvordan gør man det korrekt? Hvorfor kan den finde på kun at vælge nogle af dem, og lade resten være, selvom de alle opfylder samme kriterier?

Jeg har 134 mails fra tre bestemte afsendere. Og når jeg anvender "regler", hvor den skal smide dem allesammen ned i en folder i Mail i stedet for, så finder den kun 19 af dem. Der er kun 3 afsendere i de 134 mails, og der er lavet regler for alle tre afsendere. Der er helt sikker en logisk grund til det, men jeg ser den bare ikke. Jeg er heldig med at der er sat flag ved det 134 mails, så de ikke bare forsvinder fra mig.

Jeg sortere dem efter mail adresser, men hvor jeg kun bruger domænenavnet efter snabel-a.


  2
0
  291

2709

341
PallMei (Skribent)
14. januar 2023 @ 13:45
Bit kongen

Du har valgt at ALLE betingelser skal være opfyldt. Måske en eller flere af kriterierne ikke opfyldes af alle de ønskede mails.

Afhængig af hvilken type konto, kunne det måske være smartere at oprette regel i webmail og dermed køre den på serverniveau. 

Måske spotlight trænger til at blive re-indekseret eller mail-boksen genopbygget. 

https://support.apple.com/da-dk/HT201716 

https://support.apple.com/da-dk/guide/mail/mlhlp1227/mac


234

13
14. januar 2023 @ 15:58
Juniormedlem

Tak for svar. Jeg bruger bare iCloud Mail. 

Jeg har prøvet at ændre "alle" til "en eller flere af". Det giver samme resultat.

Prøver lige med indeksering af Spotlight