xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Kontrast på Macbook pro M1 13 tommer
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


167

5
12. januar 2023 @ 13:04
Novice

Jeg har fået pillet ved kontrasten på skærmen så den er helt vild skarp.

Når jeg går ind i skærmindstillinger er linjen hvor jeg kan justere kontrast væk.

Kan jeg på nogen måde gøre så skærmen kommer til at se ud som da den kom fra fabrikken - vel at
mærke uden at hele maskinen slettes og geninstalleres.

Med håbefuld hilsen
Kim Hansen

 

  8
0
  396

4605

395
12. januar 2023 @ 14:45
FPU

Hvis det foregår inde i Systemindstillinger, tror jeg, at du kan kan lave en workaround ved at oprette en ny bruger med administrator-rettigheder og logge ind på den konto i første omgang. Hvis det så virker, kan du prøve at se, om ikke du kan få noteret, hvordan indstillingerne skal være, og så logge ind på din oprindelige konto og rette dem til.

Ellers er der måske muligheden for at finde den relevante .plist fil i en af Biblioteks-mapperne og slette den; så burde kontrasten gå tilbage til fabriksindstillingerne efter en genstart, uden at resten af OS'et berøres.


8586

198
12. januar 2023 @ 15:25
Poseidon

Systemindstillinger --> Skærm --> Farveprofil --> Vælg den der passer dig, eller lav en ny kalibrering.


2709

345
PallMei (Skribent)
12. januar 2023 @ 15:55
Bit kongen

Kontrast har så vidt jeg husker altid været under tilgængelighed, så prøv at kigge der.


167

5
12. januar 2023 @ 16:45
Novice

Udfordringen er at når jeg genstarter kommer der et kort app lignende symbol med : Maks kontrast slået til.

I systemindstillinger/tilgængelighed/skærm ser billedet ud som nedenfor uden mulighed for at ændre kontrast.
Jeg har prøvet med en anden profil og tror jeg har fundet farveprofilen - men ved ikke lige hvor jeg kan bruge det:

Jeg er desværre meget lidt It mindes - så måske jeg skal lade en prof se på sagen.


2709

345
PallMei (Skribent)
12. januar 2023 @ 17:53
Bit kongen
Kimball skrev:

Udfordringen er at når jeg genstarter kommer der et kort app lignende symbol med : Maks kontrast slået til.

I systemindstillinger/tilgængelighed/skærm ser billedet ud som nedenfor uden mulighed for at ændre kontrast.
Jeg har prøvet med en anden profil og tror jeg har fundet farveprofilen - men ved ikke lige hvor jeg kan bruge det:

Jeg er desværre meget lidt It mindes - så måske jeg skal lade en prof se på sagen.

Skærmbilledet viser dit problem. Skærmkontrast skal helt ned på Normal, ikke i midten. Hvorfor er der ingen mulighed for at ændre det, er den låst eller hvad?


167

5
12. januar 2023 @ 18:14
Novice

Låst på en eller anden måde - jeg kan i hvert fald ikke komme til den linje som er på min kones mac.

Jeg er ren novice og har ingen ide hvordan den evt. låses op.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

345
PallMei (Skribent)
12. januar 2023 @ 18:55
Bit kongen
Kimball skrev:

Låst på en eller anden måde - jeg kan i hvert fald ikke komme til den linje som er på min kones mac.

Jeg er ren novice og har ingen ide hvordan den evt. låses op.

Det lyder mærkelig, måske din bruger ikke er administrator.

Måske du kan aktivere tastaturgenvej til at justere det (søg efter tastaturgenveje)



167

5
12. januar 2023 @ 19:09
Novice

Tusinde gange tusinde tak for hjælpen.
Jeg var lige ved at gå i spåner - har lige fået skiftet linser i øjnene så den megetkraftige kontrast
var ikke sjov.

Jeg så at du havde sort baggrund  - det skiftede jeg til - vupti så blev kontrast-baren synlig og kunne justeres.
Underligt at det ikke var muligt med den lyse baggrund, hvor jeg  virkelig prøvede i hele området hvor "baren" skulle være.

Så endnu engang for hjælp i dette fantastiske forum.

Kim