xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Uha, Elgiganten tilbud 14.2" Apple M1 Pro, 16 GB RAM, 1 TB
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. januar 2023 @ 14:25
Stormogul

Den her er da en god pris, skulle jeg mene

Elgiganten, ... 14.2" Apple M1 Pro, 16 GB RAM, 1 TB SSD

15999.- (SPAR 4600 Før 20599.-)

Pricerunner statistik, ...

 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  22
2
  857

2709

341
PallMei (Skribent)
02. januar 2023 @ 15:41
Bit kongen

Ja, absolut de ekstra 500kr ekstra værd i forhold til 512GB versionen. Stadig noget dyre end hvad MyTrendyPhone havde den til i december :-D.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. januar 2023 @ 16:25
Stormogul
PallMei skrev:

Ja, absolut de ekstra 500kr ekstra værd i forhold til 512GB versionen. Stadig noget dyre end hvad MyTrendyPhone havde den til i december :-D.

Mon ikke prisen på 5.449 var et trykfejl eller noget der minder om det?

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

341
PallMei (Skribent)
02. januar 2023 @ 16:37
Bit kongen
PowerPalle skrev:
PallMei skrev:

Ja, absolut de ekstra 500kr ekstra værd i forhold til 512GB versionen. Stadig noget dyre end hvad MyTrendyPhone havde den til i december :-D.

Mon ikke prisen på 5.449 var et trykfejl eller noget der minder om det?

Jo. Nogen gange er det en reservedel, tilbehør eller helt anden vare.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. januar 2023 @ 17:07
Stormogul

Og nogen gange sætter de blot prisen meget-lavt i et par sekunder for at påvirke sites som Pricerunner etc.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
02. januar 2023 @ 17:54
FPU
PowerPalle skrev:

Den her er da en god pris, skulle jeg mene

Elgiganten, ... 14.2" Apple M1 Pro, 16 GB RAM, 1 TB SSD

15999.- (SPAR 4600 Før 20599.-)

Pricerunner statistik, ...

 

Nifty pris, og endda i en konfiguration, som jeg kan leve med (2 TB havde dog været sjovere).

Men der er lige et par ting, som jeg må prioritere højere end en sprit-ny Mac, bl.a. udskiftning af bilen, hvis og når den rette model dukker op, og et faldefærdigt træhus på fem tønder land i Letland til spot-pris, fordi jeg er ved at blive godkendt som famile-køber.

Og så ville jeg af oplagte årsager også foretrække at købe direkte hos Apple, især når det drejer sig om så dyr en Mac.


2273

157
02. januar 2023 @ 17:55
ASCII jonglør
PowerPalle skrev:

Og nogen gange sætter de blot prisen meget-lavt i et par sekunder for at påvirke sites som Pricerunner etc.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

8586

198
02. januar 2023 @ 17:59
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:
Og så ville jeg af oplagte årsager også foretrække at købe direkte hos Apple, især når det drejer sig om så dyr en Mac.

Hvad er det for oplagte årsager?


Der er også M1 MBA til 7.000,- i Bilka lige nu.


1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. januar 2023 @ 18:12
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Og så ville jeg af oplagte årsager også foretrække at købe direkte hos Apple, især når det drejer sig om så dyr en Mac.

Selvom Elgiganten og Power ikke nødvendigvis har det bedste ry så kan man godt købe hos dem. Jeg har udemærkede oplevelser begge steder.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

2709

341
PallMei (Skribent)
02. januar 2023 @ 18:27
Bit kongen
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Og så ville jeg af oplagte årsager også foretrække at købe direkte hos Apple, især når det drejer sig om så dyr en Mac.

Selvom Elgiganten og Power ikke nødvendigvis har det bedste ry så kan man godt købe hos dem. Jeg har udemærkede oplevelser begge steder.

Har haft en forfærdelig oplevelse med elgigantens kundeservicecenter. Hvis både power og elgiganten har en vare til samme pris vælger jeg Power, men kun fordi jeg aldrig har prøvet deres kundeservice.  Men til den her besparelse er jeg villig til at tage chancen.


2273

157
02. januar 2023 @ 18:38
ASCII jonglør

Well, i det mindste har Humac ikke russiske ejere mere…og i øvrigt sjældent så gode tilbud som det nævnte hos Elgiganten.

Russisk ejer købes ud af detailkæden Humac

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
02. januar 2023 @ 19:37
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:
Og så ville jeg af oplagte årsager også foretrække at købe direkte hos Apple, især når det drejer sig om så dyr en Mac.

Hvad er det for oplagte årsager?


Der er også M1 MBA til 7.000,- i Bilka lige nu.

Dør-til-dør afhentning og aflevering af defekt grej inden for garantien. Og hvis en Apple-dims sælges til samme pris hos Apple og trediepart, ser jeg hellere hele avancen gå til Apple, end at den skal deles mellem Apple og en mellemhandler, som muligvis vil prøve hvad som helst for at undgå at gå ind i en reparationssag.


2273

157
02. januar 2023 @ 20:02
ASCII jonglør
Hvad er det for oplagte årsager?

Dør-til-dør afhentning og aflevering af defekt grej inden for garantien. Og hvis en Apple-dims sælges til samme pris hos Apple og trediepart, ser jeg hellere hele avancen gå til Apple, end at den skal deles mellem Apple og en mellemhandler, som muligvis vil prøve hvad som helst for at undgå at gå ind i en reparationssag.

Spot on.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. januar 2023 @ 22:10
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Dør-til-dør afhentning og aflevering af defekt grej inden for garantien. Og hvis en Apple-dims sælges til samme pris hos Apple og trediepart, ser jeg hellere hele avancen gå til Apple, end at den skal deles mellem Apple og en mellemhandler, som muligvis vil prøve hvad som helst for at undgå at gå ind i en reparationssag.

Hvis prisen havde været dem samme så havde jeg nok også valgt apple.com, men hvis manken spare (som i dette eksempel) næsten 5.000 gode danske dollars så tager jeg gerne et smut forbi Giganten eller Power'en :)

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4593

394
03. januar 2023 @ 02:02
FPU
PowerPalle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Dør-til-dør afhentning og aflevering af defekt grej inden for garantien. Og hvis en Apple-dims sælges til samme pris hos Apple og trediepart, ser jeg hellere hele avancen gå til Apple, end at den skal deles mellem Apple og en mellemhandler, som muligvis vil prøve hvad som helst for at undgå at gå ind i en reparationssag.

Hvis prisen havde været dem samme så havde jeg nok også valgt apple.com, men hvis manken spare (som i dette eksempel) næsten 5.000 gode danske dollars så tager jeg gerne et smut forbi Giganten eller Power'en :)

Jeg ved det. Og jeg har da selv købt iPod plus en dock i Humac Odense for en halv snes år siden. Men i 2000 ville jeg have mig en PowerBook G3 hos Humac på Åboulevarden, men der var tre ugers ventetid, så det blev til en G4 Tower med en 17'' Sony Trinitron hos Expert i Valby på vejen hjem i stedet for. Udstillingsmodel, så jeg fik noget rabat.


243

1
04. januar 2023 @ 08:27
Juniormedlem

Er der nogen, der kan gennemskue, hvilken chip, der sidder i (altså CPU og GPU kerner)


2709

341
PallMei (Skribent)
04. januar 2023 @ 09:05
Bit kongen
pianomartin skrev:

Er der nogen, der kan gennemskue, hvilken chip, der sidder i (altså CPU og GPU kerner)

M1 Pro 10C CPU 16C GPU

Power har den i øvrigt også til samme pris:

https://www.pricerunner.dk/pl/27-3200417833/Baerbar/Apple-MacBook-Pro(2021)-M1-Pro-10C-CPU-16C-GPU-16GB-1TB-SSD-14-Sammenlign-Priser



243

1
04. januar 2023 @ 11:31
Juniormedlem

tak :)



243

1
05. januar 2023 @ 08:03
Juniormedlem

Er det ikke lige meget, hvor man køber den i forhold til kundeservice ved fejl/reparationer?

Jeg har tidligere brugt "StayOnline" i Aalborg til en garanti-rep. De var ligeglade med hvor produktet var købt, og servicen var formidabel. Så dem ville jeg da nok bruge, selvom den var købt i power/giganten...


8586

198
05. januar 2023 @ 09:07
Poseidon
pianomartin skrev:

Er det ikke lige meget, hvor man køber den i forhold til kundeservice ved fejl/reparationer?

Jeg har tidligere brugt "StayOnline" i Aalborg til en garanti-rep. De var ligeglade med hvor produktet var købt, og servicen var formidabel. Så dem ville jeg da nok bruge, selvom den var købt i power/giganten...

Som udgangspunkt jo, helt ligegyldigt, da du er dækket af de samme forbrugerrettigheder alle steder. 

Der kan dog være forskelle på hvordan du oplever service fra forhandler til forhandler, ie. om du skal 'slås' for at få dem til at godkende reparation. Dertil kan de også bruge forskellige reparationssteder. Personligt vælger jeg næsten aldrig Apple mere, da de aldrig er billigst, og da chancen for jeg rent faktisk skal bruge service er ret minimal, og samtidigt så har jeg vidst aldrig personligt oplevet en dårlig service nogle steder hvor jeg rent faktisk har haft brug for den. Og selv da, så kan du altid hive dit produkt ned til en autoriseret Apple-reparatør og derved gå uden om din forhandler, såfremt du ønsker det.


4593

394
05. januar 2023 @ 10:28
FPU

I min tråd længere oppe taler jeg om Apple's service versus tredieparts ditto i selve garanti-perioden. Jeg vil derfor lige understrege, at jeg ingen problemer har med at gå til et (Apple-godkendt) uafhængigt værksted for at få repareret mit Apple-skrammel, som der ikke længere er garanti på.

Men hvis jeg køber et relativt dyrt produkt fra nyt af, vil jeg have den peace of mind at jeg blot skal oprette en garanti-sag hos Apple selv og så lade UPS og Apple og UPS klare resten.

Der er dog en "bagatel-grænse"; f.eks. ville jeg ikke betænke mig på at købe en M1 "Bilka-Air" på tilbud, hvis jeg ellers ville have sådan en fætter, for der er trods alt "kun" tale om cirka 7 Kilo. Men ikke med en 14'' M1 Pro til den dobbelte pris; det er trods alt for stor en gambling med min nuværende økonomi.


8586

198
05. januar 2023 @ 11:10
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Der er dog en "bagatel-grænse"; f.eks. ville jeg ikke betænke mig på at købe en M1 "Bilka-Air" på tilbud, hvis jeg ellers ville have sådan en fætter, for der er trods alt "kun" tale om cirka 7 Kilo. Men ikke med en 14'' M1 Pro til den dobbelte pris; det er trods alt for stor en gambling med min nuværende økonomi.

Det er ret ekstremt at kalde det gambling og tin-foil-hat værdigt at tro at Apple har engle i den kasse de sender dig for at fikse dit produkt. Apple har ikke eget reperationshus i Danmark, så om du får Apple til at sende en kasse til dig, som de så sender videre til en vilkårlig reparatør i området, eller om du selv bringer den til en reparatør du har 100% tiltro til, det kan vel komme på et. Du er dækket af de samme rettigheder i sidste ende, så du skal have produktet fikset uanset om du tror det er Cook selv der gør det, eller Brian nede på hjørnet med 30 års erfaring i Mac reparation.


2273

157
05. januar 2023 @ 11:35
ASCII jonglør

Den argumentation er jo for så vidt korrekt, men alligevel mangelfuld. For Apple sender jo netop ikke sine reparationssager til vilkårlige Mac-værksteder, men til de af Apple selv autoriserede. Den procedure er jo ikke alene i sig selv betryggende, den indeholder tilmed den “skjulte” magtfaktor, at det enkelte værksted kan blive smidt af Apples liste over værksteder, såfremt der dukker reklamationer over værkstedet op fra os brugere. Disse reklamationer vil Apple jo blive bekendt med, al den stund det er Apple selv, der sidder på hele proceduren, når vi indleverer Macs direkte til Apple for reparation. Vi kan altså her opstille følgende  ligning:

Køb direkte hos Apple=Big Brother Is Always Watching You, Baby!

At handle direkte hos Apple betyder derfor, at vi som købere benytter os af et ikke ubetydeligt ekstra og magtfuldt pres fra Apple overfor værkstederne, således st disse opretholder en høj standard på reparationer. For er en sådan standard ikke tilstede, vil Apple nullificere brugen af værkstedet. Det må man formode, da omkostningerne både økonomisk og på goodwill ellers vil være uacceptable for Apple. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”