xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
14 Pro max
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


86

5
02. januar 2023 @ 09:52
Novice

Efter mange opdateringer og indstillinger fungerer min nye iPhone. MitID er noget rod at opdatere  

Dog driller den ved at den selv skifter baggrundsbillede.
Det er ret irriterende. Derved opdagede jeg at det ikke bare lige er til at slette en baggrund. Er der nogen der har rodet med det?

Jeg har opnået gode batteritider både for min 14 og mit Iwatch ver 4 efter opdatering til ny fon.

Øh godt nytår forresten!

  15
1
  734

1905

187
PowerPalle (Administrator)
02. januar 2023 @ 18:15
Stormogul
Hej Rolf
Hvilken iPhone og hvilken iOS version bruger du?
Er det iPhones generelle baggrundsbillede der skifter automatisk eller?
Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

86

5
03. januar 2023 @ 08:28
Novice

Det er den helt nye iPhone 14 pro Max og med helt opdateret iOS 


86

5
03. januar 2023 @ 08:30
Novice

Jeg har opdateret baggrundsbilledet til mit eget men den skifter selv væk fra det med jævn mellemrum. 


1833

1
03. januar 2023 @ 10:49
Stormogul

Du kan have forskellig baggrund/låseskærm til forskellige fokus modes (forstyrre ikke, søvn, køre bil osv.), Så prøv at tjekke dine fokus indstillinger.


234

13
03. januar 2023 @ 13:10
Juniormedlem

Jeg har helt opgivet at få MitID til at virke på min iPhone 14 Pro Max (som konen så fik i stedet for). Så jeg er heldig med at jeg stadig har min iPhone 11 Pro Max som reserve. Har simpelthen opgivet det. Så vi lavet en aftale med at hun får den her 14'er mod hun så giver mig en 15'er om et lille års tid.


1663

46
04. januar 2023 @ 14:40
Stormogul

hvad er det med MitID der ikke virker på din mobil? har du allerede oprettet MitID?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1045

26
04. januar 2023 @ 15:50
Stormogul
Rolf skrev:

Efter mange opdateringer og indstillinger fungerer min nye iPhone. MitID er noget rod at opdatere  

Dog driller den ved at den selv skifter baggrundsbillede.
Det er ret irriterende. Derved opdagede jeg at det ikke bare lige er til at slette en baggrund. Er der nogen der har rodet med det?

Jeg har opnået gode batteritider både for min 14 og mit Iwatch ver 4 efter opdatering til ny fon.

Øh godt nytår forresten!

Hvordan har du skiftet baggrundsbillede?
I iOS 16, skal du trykke og holde nede på din skærm når den er låst, så får du mulighed for at indstille startskærm samt bagggrund. Sikre dig, at du ikke vælger “blandning af fotos” (det lilla ikon).
 

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

86

5
05. januar 2023 @ 07:15
Novice

Jeg har tjekket fokus indstillingerne og det har hjulpet. Alligevel sker det at den selv skifter baggrund. Tror der er en bug. Samtidig undrer det at man ikke kan vælge at slette en baggrund.

Mht MitID er problemet tilsyneladende knyttet til 14 pro Max. Da jeg senere ændrede min gamle 12 pro til ny bruger havde jeg ingen udfordringer.

Skal huske at sige. Med hjælp fra MitID support fik jeg løst problemer på min 14 pro. Og man skal ikke slette sin gamle fon før al ting virker på den nye. Man bruger den gamle til at godkende opsætningen på den nye. For rigtig meget skal opsættes på ny. 


4593

394
05. januar 2023 @ 10:16
FPU
Rolf skrev:

Jeg har tjekket fokus indstillingerne og det har hjulpet. Alligevel sker det at den selv skifter baggrund. Tror der er en bug. Samtidig undrer det at man ikke kan vælge at slette en baggrund.

Mht MitID er problemet tilsyneladende knyttet til 14 pro Max. Da jeg senere ændrede min gamle 12 pro til ny bruger havde jeg ingen udfordringer.

Skal huske at sige. Med hjælp fra MitID support fik jeg løst problemer på min 14 pro. Og man skal ikke slette sin gamle fon før al ting virker på den nye. Man bruger den gamle til at godkende opsætningen på den nye. For rigtig meget skal opsættes på ny. 

Og DET er så noget rigtigt skrammel, for hvad gør man så, hvis den forrige telefon går tabt, enten ved tyveri eller havari?

Den har MitID vist ikke tænkt helt igennem. Men det kan vel ikke komme bag på nogen med blot en smule kendskab til de sidste 30 års danske IT-projekter.


86

5
05. januar 2023 @ 15:18
Novice

Jeg er helt enig. Alt hvad det offentlige har stået for af IT har vi betalt for meget for har ikke virket eller virker dårligt. Nyeste eksempel er E-post kasserne som blir tilbudt i flæng.

Det gik galt den gang man bortsolgte Giro. Tænk om vi/det offentlige kunne have benyttet denne velfungerende etat til kontrol af pengeoverførsler, identitetskontrol, kørekort, pas, kreditpapirer, skøder, domsudskrifter, ja listen kunne være lang med stor tryghed for samfundet. Med tanke på at det skulle fungere på en ordentlig platform, selvfølgelig.

Nå der løb fantasien vist over 🤩


4593

394
05. januar 2023 @ 17:08
FPU
Rolf skrev:

Jeg er helt enig. Alt hvad det offentlige har stået for af IT har vi betalt for meget for har ikke virket eller virker dårligt. Nyeste eksempel er E-post kasserne som blir tilbudt i flæng.

Det gik galt den gang man bortsolgte Giro. Tænk om vi/det offentlige kunne have benyttet denne velfungerende etat til kontrol af pengeoverførsler, identitetskontrol, kørekort, pas, kreditpapirer, skøder, domsudskrifter, ja listen kunne være lang med stor tryghed for samfundet. Med tanke på at det skulle fungere på en ordentlig platform, selvfølgelig.

Nå der løb fantasien vist over 🤩

Næh, ikke helt. Tænk blot på, at Henning Dyremose blev omtrent kvart-milliadær på at sælge TDC's kobber til en kapitalfond, og at der røg mere end en milliard i lommerne på bestyrelsen for vores allesammens Nets, da den også røg udenlands.

Endnu længere tilbage blev den eneste statsejede virksomhed, som genererede et overskud, Værdipaircentralen, privatiseret, hvorved provenuet ikke længere gik i statskassen men i kommerne på private rigmænd af begge køn.


86

5
07. januar 2023 @ 09:22
Novice

Jeg må hellere lige følge op på nogle iagtagelser. Baggrund virker ikke på samme måde på 12 pro og på 14 pro Max. På12 kan man slette baggrunde men ikke på 14.

Efter det gode råd om Fokus tror jeg det lykkedes at få det som jeg ønskede.

Hvor er det et rart, seriøst og hyggeligt Forum af hjælpsomhed. Seriøse personer fuld af omsorg og hjælpsomhed.

Jeg er gået på pension og har en hel del grej jeg ikke har brug for mere.
hvis nogen stadig sysler og har plads nok så er det måske noget nogen vil overtage.

Ikke de helt store værdier, men hvis det er noget man står og mangle, kan det være guld.

Alskens små grej til rep af PC’er og noget Mac  


86

5
07. januar 2023 @ 09:23
Novice

Jeg må hellere lige følge op på nogle iagtagelser. Baggrund virker ikke på samme måde på 12 pro og på 14 pro Max. På12 kan man slette baggrunde men ikke på 14.

Efter det gode råd om Fokus tror jeg det lykkedes at få det som jeg ønskede.

Hvor er det et rart, seriøst og hyggeligt Forum af hjælpsomhed. Seriøse personer fuld af omsorg og hjælpsomhed.

Jeg er gået på pension og har en hel del grej jeg ikke har brug for mere.
hvis nogen stadig sysler og har plads nok så er det måske noget nogen vil overtage.

Ikke de helt store værdier, men hvis det er noget man står og mangle, kan det være guld.

Alskens små grej til rep af PC’er og noget Mac  


1045

26
07. januar 2023 @ 15:37
Stormogul
Tonny Freimanis skrev:

Og DET er så noget rigtigt skrammel, for hvad gør man så, hvis den forrige telefon går tabt, enten ved tyveri eller havari?

Den har MitID vist ikke tænkt helt igennem. Men det kan vel ikke komme bag på nogen med blot en smule kendskab til de sidste 30 års danske IT-projekter.

Enig i at MitID er noget rigtigt skrammel. Har to aktive apps, en til iPhone og en til iPad.

De skriver dog tydelig;:

Hav et MiID i reserve

Nu har jeg bestilt MitID Chip som en ekstra sikkerhed og fået garanti fra MiID support at den vil fungere på min gamle iMac med Mac OS 10.13.

MidID chip

Er dog stadig meget frustreret - den koster 143, 73 DKK.! At man skal betale for at få adgang direkte fra computer er yderligere skrammel og unødvendige omkostninger.

Er i øvrigt spændt på om Post Nord er i stand til at levere😱.

Vender tilbage her om et par uger med update om MiID Chip-funktion til iMac 10.13.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

1641

24
07. januar 2023 @ 18:46
Stormogul

MitID virker perfekt hos os på alle platforme og devices... 😀

Once you go Mac - You'll never go back..!