xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
standart mail app
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


1663

46
27. december 2022 @ 13:58
Stormogul

Hej og godt nytår alle sammen.

jeg har et mega træls problem i mail programmet i MacOS og har haft det igennem flere versioner af MacOS. når jeg opretter en mappe i min iCloud mail, så ryger den ned i bunden og ligge, de andre mapper ligger i alfabetisk orden men nye mapper ligger i bunden, når jeg tjekker på iPhone eller iPad så er alle mapper i alfabetisk orden. er der en måde man kan sortere dem så de kommer til at ligge rigtigt i MacOS mail programmet?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.
  12
0
  563

4593

394
27. december 2022 @ 14:32
FPU

Du kan sortere dine mapper vilkårligt i Mail på MacOS ved at klik-trække en mappe op eller ned til lige over eller under den mappe, hvor du vil have, at den skal være.

Du kan også lave en hierakisk mappestruktur, f. eks. en mappe indeholdende de mail-mapper, som du sjældent bruger.

Generelt virker systemet med mapper i Mail som mapper på listeform i Finder eller app-ikonerne i Docken.

Vedlagt er et skærmdump af nogle af mine mail-mapper. Bemærk, at rækkefølgen ikke er alfabetisk. Den er lavet manuelt ved at klik-trække mapperne op og ned mellem hinanden.


1663

46
27. december 2022 @ 23:39
Stormogul

ja havde så bare håbet på der var en måde at sætte det automatisk til at sortere i en bestemt rækkefølge, men ik andet for jeg må gøre det manuelt hver gang, tak for hjælpen :)

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

825

10
28. december 2022 @ 08:07
Veteran

Lille sidespring - kan man slå den alfabetiske rækkefølge af mapperne fra på sin iPhone ?


2709

341
PallMei (Skribent)
28. december 2022 @ 08:19
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Lille sidespring - kan man slå den alfabetiske rækkefølge af mapperne fra på sin iPhone ?

Du kan redigere lige hvad du ønsker skal vises og i hvilken rækkefølge ved at trykke trykke redigere i øverste højre i mappe oversigten. Mapper der ikke vist kan du tilføje under tilføj postkasse, ligesom det også er der du fjerner dem igen (men ikke sletter, det gør du ved at finde dem helt nede i bunden i redigerings tilstand).

Mht. til mail på Mac, vil jeg også tilføje at den har en Favoritlinje man kan aktivere i menu->oversigt. Her kan trække de mapper op, man har lyst ligesom i Safari og andre web-browsere.


825

10
31. december 2022 @ 07:09
Veteran

Man kan redigere navne og slette osv. men man kan ikke ændre rækkefølgen mapperne vises i på iPhone (som jeg ser det )


2709

341
PallMei (Skribent)
31. december 2022 @ 08:40
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Man kan redigere navne og slette osv. men man kan ikke ændre rækkefølgen mapperne vises i på iPhone (som jeg ser det )

PallMei skrev:
Stig Bindner skrev:

Lille sidespring - kan man slå den alfabetiske rækkefølge af mapperne fra på sin iPhone ?

Du kan redigere lige hvad du ønsker skal vises og i hvilken rækkefølge ved at trykke trykke redigere i øverste højre hjørne i mappe oversigten. Mapper der ikke er vist kan du tilføje under tilføj postkasse, ligesom det også er der du fjerner dem igen (men ikke sletter, det gør du ved at finde dem helt nede i bunden i redigerings tilstand).

Mht. til mail på Mac, vil jeg også tilføje at den har en Favoritlinje man kan aktivere i menu->oversigt. Her kan trække de mapper op, man har lyst ligesom i Safari og andre web-browsere.

Jo, du kan ændre rækkefølgen ved at trække rundt i højre side på dem, når de er tilføjet under Postkasser afsnittet, som egentlig nærmer er favoritter.


825

10
31. december 2022 @ 09:40
Veteran

Jeg kan rykke rundt på indbakker/ulæst/ - altså alle de "overordnede" mapper, men når man så går længere ind i strukturen, så forsvinder de "tre linier" i højre side, så kan man ikke længere lave om på rækkefølgen.


Skal lige nævne at det er imap


2709

341
PallMei (Skribent)
31. december 2022 @ 13:10
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Jeg kan rykke rundt på indbakker/ulæst/ - altså alle de "overordnede" mapper, men når man så går længere ind i strukturen, så forsvinder de "tre linier" i højre side, så kan man ikke længere lave om på rækkefølgen.

Jamen du skal heller ikke længer ned i strukturen. MAPPER DER IKKE ER VIST KAN DU TILFØJE UNDER TILFØJ POSTKASSE, så kan du flytte rundt på dem! Jeg kan ikke fremhæve det tydeligere og som jeg skriver skal du mere opfatte det som et Favorit end et Postkasse-afsnit og det hedder det også nu på Mac i Ventura, så det er lidt mærkelig det ikke omdøbt på iPhone, men det nok kun et spørgsmål om tid.

Skal lige nævne at det er imap

Har lige testet, det virker også med imap.

825

10
02. januar 2023 @ 08:44
Veteran

Jeg må udtrykke mig forkert - for det er ikke muligt, men tak for forsøget.


2709

341
PallMei (Skribent)
02. januar 2023 @ 09:34
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Jeg må udtrykke mig forkert - for det er ikke muligt, men tak for forsøget.

Måske. Jeg kan ikke se hvad der ikke er muligt. Som jeg ser det, er alt muligt. Mapper i præcis den rækkefølge man ønsker også egne og selv fra forskellige konti, når bare de er tilføjet favoritter/postkasser.


825

10
02. januar 2023 @ 09:39
Veteran

Jeg kan sende dig en personlig mail med fotos - hvis du gider ??


2709

341
PallMei (Skribent)
02. januar 2023 @ 12:14
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Jeg kan sende dig en personlig mail med fotos - hvis du gider ??

Ok, men ikke sikkert jeg får kigget på det i dag. Du kan sende til:

milliard-svaekling.0l@icloud.com