xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvad er prisniveauet på brugte Macbook Air M1 13"
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


16

1
22. december 2022 @ 15:21
Nyt medlem

Hej

Har brug for lidt hjælp til køb af Macbook Air M1 13".


Mit budget er ikke til en spritny maskine, der er adskillige til salg på dba.dk. Her varierer priserne en del.


Hvis det er en maskine med 8 GB/ 256 GB, evt. 512GB, hvad mener i er en rimelig pris at byde?

Afhængig af alder, stand mm.



Mvh

Finn

  4
4
  364
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

4593

394
22. december 2022 @ 18:14
FPU

Det kommer vel an på, hvor mange (i din ønske-konfiguration), der er til salg. Nu er det jo ikke ret gamle Mac'er, og hvis udbuddet er lille, eller hvis omsætningen af nye brugte er stor, er det jo sælgers marked, men en tommelfingerregel om 10% af nyværdien i værditab pr. år er vel ikke helt ved siden af.

Jeg købte f.eks. en MBP 2011 i fin stand for 800,. Kr. for et par måneder siden, og det passer meget godt med, at nyprisen dengang har ligget på omkring 9.000,- Kr., og der så er røget ca. 10% af nyprisen om året.

Måske er sælgerne villige til at gå lidt ned i pris, hvis de godt kunne bruge pengene her i juleferien, men hvis jeg var dig, ville jeg holde vejret indtil januarudsalget og så se, om ikke butikkerne (f.eks. Bilka eller Elgiganten) sætter prisen noget ned på din yndlingsmodel, eller om der kommer flere brugte ud på markedet, fordi de er blevet afløst af nyere modeller i julegave.

Og så lige en sidste ting: Jeg kender naturligvis ikke dit budget, men alt andet lige har den samtidige 13'' M1 Pro (den med TouchBar) noget bedre lyd og en 25% mere lysstærk skærm (500 nits mod 400 nits) end Air'en, hvis jeg ellers husker rigtigt.

God jagt.


8586

198
22. december 2022 @ 20:05
Poseidon

M1 MBA har været nede i 6.500,- som det billigste. Så hvis standen er optimal, og batteriet ikke er voldsomt brugt, så vil jeg sige 4.000-5.500,- alt efter om den er 2 eller 0 år gammel. Du kan lægge mindst 2000,- oveni for 512GB SSD, da den ikke har været under 9.300,- på noget tidspunkt.


7

1
23. december 2022 @ 14:58
Nyt medlem

Hej

Ved godt, at det ikke er det du spørge om. Men har lige googlet Bilka og der fås en Air M1 13  for 7499.  Vist nok samme pris som andre slog sig op på i forbindelse med Black Friday. Og så er den jo spritny. Og ja, det er stadig mange penge. 


1663

46
23. december 2022 @ 19:10
Stormogul

Ja 6499kr er laveste pris den har været sat til salg til de sidste 12 mdr og det var Black Friday. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.