xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
Dårlig billede kvalitiet på Apple TV 4K
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


5

0
04. december 2022 @ 17:22
Nyt medlem

Hejsa,

Jeg døjer med at når jeg ser bestemte ting på mit Apple tv så syner kvaliteten af billedet tydeligt ringe. Særligt hvis jeg ser noget hvor scenerne er meget mørke, så bliver billedet meget pixeleret og mudret at se på. Hvis jeg slår over på chromecast på samme tv, og ser præcis det samme, så er billedet helt skarpt. 

Nogen bud på hvad det kan skyldes? Hvis jeg selv skulle skyde på et svar, så ville det være at problemet er mit internet men Chromecasten bruger jo samme internet uden at blive forringet. Mit modem skulle ifølge udbyderen selv finde den bedste kanal at streame via, så hvis det er internettet der er problemet, hvad kan jeg så selv gøre for at løse det?

Håber I har nogle gode bud(: 

Mvh Rikke


  14
0
  884

234

13
04. december 2022 @ 17:50
Juniormedlem

Efter du starter en video, prøv så lige at vælge tandhjulet (indstillinger) nederst på billedet og så vælg den maksimale opløsning. Når det er gjort, sæt den så til automatisk. Så skulle der være god chance for at du får et fint billede.

Jeg oplever nemlig det samme af og til. Det er nemlig ikke altid at YouTube hopper op på makismal opløsning, og så må man lige hjælpe den på vej.


5

0
04. december 2022 @ 18:26
Nyt medlem
Det er specifikt Netflix jeg lige i dag har oplevet det på i sådan grad at jeg måtte opgive at se en serie. Og på Netflix synes jeg ikke jeg får dette tandhjul, så det er vist noget særligt for netop Youtube.

179

42
04. december 2022 @ 20:39
Novice

Hej

Du giver ikke mange oplysninger, men hvad model er dit Apple TV og  også TV - bruger du WiFi eller kablet forbindelse?

Hvis du mistænker dårlig internet hastighed så prøv at installere app på dit Apple TV "Speedtest by Ookla", hvad er resultat når du kører en test?

Og så prøv også at følge Apple's vejledninger: https://support.apple.com/da-dk/HT208074

Hold og lykke.


234

13
04. december 2022 @ 21:02
Juniormedlem

Det lyder underligt. Hvis du bruger WiFi, så prøv lige med et kabel i stedet for WiFi, for at se om det bliver bedre.


8586

198
04. december 2022 @ 22:35
Poseidon
Dark banding i mørke scener indikerer lav bitrate stream, eller evt. manglende HDR (Alt efter hvor sensitiv du er). Pixeleret billede skyldes kun lav bitrate. 

Du skriver intet om hvori du ser dine streams, men jeg gætter på det primært er Netflix?


5

0
05. december 2022 @ 08:31
Nyt medlem

Hej alle,

Beklager at jeg ikke har været god nok til at give alle oplysninger fra starten!

Jeg har et Apple TV 4K (står også i emnefeltet, så jeg er i tvivl om hvad mere der her ønskes oplyst?) og den kører på WiFi. Jeg har opdaget denne væsentlige forringelse da jeg så Netflix's serie 1899, med det samme første afsnit afspilles. 

Efter en længere reddit-søgning fandt jeg et par fora derinde der indikerede at det åbenbart er et problem flere kender til. Der refereres også til filmen The Grey Man på Netflix, at denne vises i ringe kvalitet for flere. Dette gør sig også gældende for mig. Det virker dog til at det ikke er alle der har problemerne, så om det kan omtales som et generelt problem synes jeg er svært at vurdere. Jeg fandt dog ingen forslag på løsninger i disse fora som afhjalp det hos mig. Så jeg lader derfor mit indlæg her blive, da I måske har bedre bud end dem jeg kunne finde i min google-søgning. 


5

0
05. december 2022 @ 08:32
Nyt medlem

Jeg har iøvrigt lavet en speedtest på ATV, og der får jeg samme resultat som på min telefon og computer. Jeg ved ikke om det er relevant info. 


1663

46
05. december 2022 @ 11:38
Stormogul

Har du 4K abonnement ved Netflix eller kun det billige i HD. Måske det er grunden. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1641

24
05. december 2022 @ 12:38
Stormogul

Det lyder som om du har basis abonnementet..?

Once you go Mac - You'll never go back..!

5

0
05. december 2022 @ 16:17
Nyt medlem

Jeg har ikke basis abonnementet ved Netflix, nej. Jeg har Premium.


123

11
05. december 2022 @ 19:56
Novice
MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

5

0
06. december 2022 @ 15:50
Nyt medlem

Tak for tippet! Den er nu set og prøvet på ATV men uden at det gjorde en forskel, desværre.


1663

46
06. december 2022 @ 19:35
Stormogul

har du prøvet at slette appen og installere den igen? hvad siger kvaliteten på afspilningen når du prøver med kabel?

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

234

13
06. december 2022 @ 22:23
Juniormedlem

Hvis der er andre der erfare samme problem (reddit), kan fejlen sagtens ligge hos Netflix. Det er jo sådan at Netflix, ligesom YouTube, har al content liggende i alle opløsninger og ikke kun den ene den er blevet uploaded i. Så det kunne tænkes at det er Netflix' server der ved en fejl simpelthen streamer en lavopløselig udgave til dig. Er det tilfældet, er det bedst at hive fat i Netflix direkte enten på deres Facebook side så alle kan læse det, eller skrive en mail til dem om problemet. 

Vælger du at kontake Neflix, så vær forberedt på, at de vil stille dig endnu flere spørgsmål en vi har gjort her. Så jo flere infos du giver dem i den første mail du sender dem, jo hurtigere kan de hjælpe dig. (hvis det vitterlig er der problemet ligger).

https://www.facebook.com/netflixdanmark

https://www.netflix.com/dk/