xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
MBP vil ikke starte. Hvordan ser man om batteriet er færdig?
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


881

6
03. december 2022 @ 14:20
Veteran

Hej, 

Jeg har en ret gammel MBP A1286 som derfor er fra Late 2008. Der er for 5-6 år siden skiftet batteri og den har i alle årene kørt upåklageligt. 

De sidste par år har den kun kørt spordisk med gammel MacOS fordi noget software ikke kunne kører efter en opgradering af MacOS. Den begyndte for et par måneder siden med, at den ikke ville starte periodisk (ca. hver anden gang) og når vi hev batteriet ud (der er direkte adgang til batteri via en klap) og satte det i igen startede den altid op. 

For 3-4 måneders tid siden, blev den nulstillet, og nyeste Mac OS som den kunne køre med, blev lagt ind. Herefter blev den brugt en halv times tid i snit pr. dag. Den startede her eneste gang ...

Nu har den ligget stille i et par måneder, og vil nu ikke starte overhovedet. Laderen melder grøn, som om at batteriet er ladt op og når man trykke på batteriknappen er alle lamper da også tændt. Der er ingen reaktion når man trykker på on/off-knappen.

Hvad tænker I? Er det batteriet som måske kan være færdig og hvordan kontrollerer man det? Når man tænker på at man tidligere lige skulle hive batteriet ud nogle gange for at starte op, kan det vel være noget helt andet?

På forhånd tak for input.

  9
2
  498

4593

394
03. december 2022 @ 14:54
FPU

Jeg har en MacBook stort set mage til din, hvor batteriet også er klappet helt sammen, men den kan jeg godt få til at boote med strøm på.

Nu skal jeg ikke kunne sige, om det hjælper, men prøv en SMC Reset (Kommando-Alt-Shift-Power i mindst 10 sekunder). Laderen skal muligvis være tilsluttet, for at det virker i dit tilfælde

Hvis det ikke hjælper med og uden laderen tilsluttet, ligger problemet nok et andet sted.

Bare for nysgerrigheds skyld: Hvilken version macOS lykkedes det dig at klemme den op på?


881

6
03. december 2022 @ 17:18
Veteran
Tonny Freimanis skrev:

Jeg har en MacBook stort set mage til din, hvor batteriet også er klappet helt sammen, men den kan jeg godt få til at boote med strøm på.

Nu skal jeg ikke kunne sige, om det hjælper, men prøv en SMC Reset (Kommando-Alt-Shift-Power i mindst 10 sekunder). Laderen skal muligvis være tilsluttet, for at det virker i dit tilfælde

Hvis det ikke hjælper med og uden laderen tilsluttet, ligger problemet nok et andet sted.

Bare for nysgerrigheds skyld: Hvilken version macOS lykkedes det dig at klemme den op på?

Kommando-Alt-Shift-power hjælper ikke. Den tænder ikke. 

Jeg havde lige batteriet ude igen, og nu lyser laderen orange og ikke mere grøn, selv om alle lamper stadig tænder ved tryk på batteriknappen... Mærkeligt. 

Det undrer mig bare, at det slet ikke tænder med laderen på. Så ja, det er nok noget andet end batteriet.

Jeg installerede El Capitan. Prøvede ikke andre, dadet var dét jeg læste mig til den max. kan køre med .


931

67
04. december 2022 @ 18:22
Veteran

Denne model skal kunne starte med batteri frakoblet og 85W oplader tilsluttet (skal være 85W - må ikke være 45 eller 60W). Hvis den ikke kan det så er det noget andet end batteriet - højest sandsynligt logic board men kan dog også i sjældne tilfælde skyldes perifere komponenter. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

881

6
04. december 2022 @ 22:06
Veteran
mactekniker skrev:

Denne model skal kunne starte med batteri frakoblet og 85W oplader tilsluttet (skal være 85W - må ikke være 45 eller 60W). Hvis den ikke kan det så er det noget andet end batteriet - højest sandsynligt logic board men kan dog også i sjældne tilfælde skyldes perifere komponenter. 

Så tror jeg bare vi lader den dø og ryge i småt brændbart, for selv om den er pæn og nydelig overalt, så vil det ikke kunne "betale" sig at gøre noget ved.


931

67
05. december 2022 @ 08:31
Veteran

Hvis du vil ofre en “tudse” på at holde den i live så send den gerne over til mig. Så skal jeg nok få den igang igen. 

MACMO.dk - Husk vi giver 10% rabat til “Macnyt’ere”

881

6
06. december 2022 @ 22:16
Veteran
mactekniker skrev:

Hvis du vil ofre en “tudse” på at holde den i live så send den gerne over til mig. Så skal jeg nok få den igang igen. 

Det lyder som et rigtig fint tilbud. Det skal du have tak for.

Jeg lige tænke over om vi bare alder den dø, da den ikke bruges ret meget og jeg skal lægge 2x fragt fra Jylland og over til dig.

Du har lavet noget for mig på en anden MBP engang for længe siden. Men jeg kan ikke huske dit nummer og adresse osv. Du har en website så vidt jeg husker.


4593

394
07. december 2022 @ 01:58
FPU
Dirla skrev:
mactekniker skrev:

Hvis du vil ofre en “tudse” på at holde den i live så send den gerne over til mig. Så skal jeg nok få den igang igen. 

Det lyder som et rigtig fint tilbud. Det skal du have tak for.

Jeg lige tænke over om vi bare alder den dø, da den ikke bruges ret meget og jeg skal lægge 2x fragt fra Jylland og over til dig.

Du har lavet noget for mig på en anden MBP engang for længe siden. Men jeg kan ikke huske dit nummer og adresse osv. Du har en website så vidt jeg husker.

MacMo (macteknikers hjemmeside)


2

0
13. december 2022 @ 10:02
Suspenderet

Har haft samme problem.... så irriterende...

Endte med at købe helt nyt fra Mac OS ...


4593

394
13. december 2022 @ 10:18
FPU

Jeg har lige været inde på den hjemmeside, som du linker til (Nettoparts), og derinde er der ikke nogen Macintosh-batterier. Nettoparts sælger husholdnings- og køkkenudstyr og batterier til de ting, som bruger batterier. Men Nettoparts sælger ikke IT-udstyr.

Søgninger på "Apple" og "Macbook" gav nul hits, så derfor er dit indlæg uønsket reklame (spam), og du overtræder dermed Macnyt's retningslinier.

Hvis du vil reklamere på Macnyt, kan du kontakte Macnyt's administrator med henblik på en bannerreklame.

Læs venligst Macnyt's retningslinier grundigt igennem, inden du skriver et nyt indlæg.