xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)
macnyt  /  forum  /  emne
LIFX-pærer, Homekitkoder, det nye Apple TV (Thread) og iOS16
Kategori: Apple's TV boks - Zap Zap (Apple TV)


221

5
22. november 2022 @ 19:29
Juniormedlem

Hej i forummet

Jeg har LIFX-pærer, Homekitkoder og det nye Apple TV (Thread) og iOS16.

Jeg kan simpelthen ikke få LIFX-pærerne ind i 'Home'. Knapperne siger 'svarer ikke'. Jeg har haft fat i Apple support her til aften. Apple support har fortalt, at de kan se, at der er en del skriverier om problemer med iOS16 og LIFX-pærerne.

Jeg kan selv se, at skriverierne er ca. 2 måneder gamle. Har nogle af jer oplevet de samme problemer? Er der en løsning på vej, for det er sgu træls? Jeg kan godt fjernbetjene LIFX-pærerne fra LIFX-app'en, når jeg fx er på arbejde. Men det ville være fint, hvis jeg kunne tilgå alle 'devices' fra 'Home'-app'en, dvs. både EVE og LIFX, så jeg ikke skal åbne disse 2 apps.

Jeg kan godt få mine EVE-kontakter ind i 'Home', så jeg fx kan tænde/slukke fjernsyn, der ikke bruges så tit og derfor ikke skal stå standby.



  7
0
  490

1045

26
23. november 2022 @ 12:52
Stormogul

Må erkende at jeg slet ikke kendte LIFX. Har nu læst lidt om dem af ren nysgerrighed:-)

Hold da op, de byder på en - i mine øjne - kompliceret opsætning da de kun kan køre på 2.4ghz Wi-Fi og at man skal bruge deres cloud, for at få adgang udefra. Desuden, at hver pære skal tilføjes HomeKit én ad gangen samt at prisen for en pære ret pebret? 

Er du glad for LIFX vil jeg meget gerne høre hvorfor du har valgt dem.

Forslag: Har du prøvet at nulstille dine LIFX-pærer og derefter tilføje dem igen? For at nulstille skal du tænde/slukke fem gange i en jævn rytme.

Selv bruger jeg IKEA Trådfri inkl. deres Gateway (Zigbee-teknologi) integreret med HomeKit og er meget tilfreds. De få gange jeg har oplevet problemer har jeg genstartet router, nulstillet enheder samt genstart af HomeKit på iPhone/Apple TV. Bruger Apple TV 4K som hub for adgang udefra.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

8586

198
23. november 2022 @ 14:47
Poseidon
Beman skrev:

kompliceret opsætning da de kun kan køre på 2.4ghz Wi-Fi

Det er måske OPs problem?


1045

26
23. november 2022 @ 15:40
Stormogul
David Munch skrev:
Beman skrev:

kompliceret opsætning da de kun kan køre på 2.4ghz Wi-Fi

Det er måske OPs problem?

Kan være, men hvis man kan se dem i HomeKit-”knapperne” med beskeden “svarer ikke”, vil jeg mene, at pærerne bare skal nulstilles og så starter man forfra. 

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

221

5
23. november 2022 @ 17:03
Juniormedlem

Hej Beman of David

Jeg er glad for pærerne, som jeg har købt til gode priser, når der har været tilbud på dem, senest hos Proshop. Jeg har ikke købt dem til de meget høje normalpriser, fx 500 kr. No way!

De fungerer uden en hub/bridge. Derfor var de interessante for mig.

Pærerne er blevet nulstillet flere gange. Intet virker i Home app'en.

Jeg må vist bare vente på en iOS-opdatering.


221

5
24. november 2022 @ 08:40
Juniormedlem

Blot til information. Jeg svipede LIFX-app'en væk fra alle vores enheder. Herefter lagde jeg pærerne med deres HK ind i Home-app'en. Nu er pærerne tilgængelige.



8586

198
24. november 2022 @ 11:10
Poseidon

Efter at have problemer, så er jeg begyndt kun at bruge firmaernes egne apps til at tilføje nye enheder til mit HomeKit system, og derefter kun bruge Homekit appen til at ændre på ting.. Indtil videre har det ikke lavet problemer.


221

5
24. november 2022 @ 14:52
Juniormedlem

Hej David

Det gør jeg også normalt, men det gav de ovenstående problemer. Den modsatte vej fungerede denne gang. Det er jeg glad for.

Hav en god dag!