xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Automatisering (HomeKit)
macnyt  /  forum  /  emne
Smart Home lys, alternativer?
Kategori: Automatisering (HomeKit)


234

13
21. november 2022 @ 02:25
Juniormedlem

Findes der et billigere og godt alternativ til Philips Hue og hvor man evt. ikke behøver en bridge, fordi der kan bruges Apple TV som Home Hub i stedet for?

  10
0
  720

234

13
21. november 2022 @ 08:29
Juniormedlem

Noget andet jeg tænker på er, at siden jeg har B&O, om det så kan kobles sammen med det system også.


36

9
21. november 2022 @ 11:22
Let øvet

Jeg var også lidt skeptisk mht philips bridge...men den står sammen med routeren, og så tænker man ikke mere på den.

Philips bridge synkroniserer fint med Apple HomeKit, som styrer det hele og Apple TV eller HomePod Mini er hub...


2581

84
21. november 2022 @ 12:38
Bit kongen

Du kommer ikke uden om en bridge. Køb Ikea trådfri og deres nye bridge så er du godt på vej. Hvad B&O angår skal du ikke regne med noget smart i den retning  


362

18
21. november 2022 @ 15:08
Lærling
LV426 skrev:

Findes der et billigere og godt alternativ til Philips Hue og hvor man evt. ikke behøver en bridge, fordi der kan bruges Apple TV som Home Hub i stedet for?

Man sagtens bruge Philips Hue uden Bridge/Bro (Som er den korrekte term), vælg blot de pærer med Bluetooth.

AppleTV/HomePod er kun Hub for HomeKit og som så samler alle (HomeKit kompatible)“Broer” i en App


8586

198
21. november 2022 @ 16:14
Poseidon

Så vidt jeg ved kræver alt der skal køre via HomeKit, og derved AppleTV, en bridge, da HomeKit kræver man kan sende firmwareopdateringer til de enkelte enheder. Du kan dog sætte en billig Raspberry Pi op og køre Homebridge på den, så skulle du kunne komme uden om bridge kravet til de producenter hvor der er lavet udvidelser til programmet (Blandt andet B&O).

Jeg kiggede pudsigt nok smartpærer i denne weekend, da jeg skal lave en lampe til stuebordet, og jeg kom frem til at det nemmeste simpelthen bare var at smide Philips Hue pærer i da vi i forvejen har en Hue Bridge. Det var ikke engang dyrere end no-name produkterne som ikke understøtter Homekit.


362

18
21. november 2022 @ 19:21
Lærling
David Munch skrev:

Så vidt jeg ved kræver alt der skal køre via HomeKit, og derved AppleTV, en bridge, 

Og dog…

Jeg har et par smartswitches fra “Eve”, de har ingen bro men er HomeKit kompatible. Min lås fra August virker vidst også uden bro. Så der er vidst ingen rød tråd i det.


8586

198
22. november 2022 @ 10:05
Poseidon
Samson skrev:
David Munch skrev:

Så vidt jeg ved kræver alt der skal køre via HomeKit, og derved AppleTV, en bridge, 

Og dog…

Jeg har et par smartswitches fra “Eve”, de har ingen bro men er HomeKit kompatible. Min lås fra August virker vidst også uden bro. Så der er vidst ingen rød tråd i det.

Ja, det har du da ret i. Jeg har også Eve Energy, men har vidst haft dem så længe at jeg har glemt de netop ikke har bro!


0

4
23. november 2022 @ 07:32
Nyt medlem

Ja, alle enheder som er HomeKit kompatible, kan du bruge. Apple har en liste her: https://www.apple.com/home-app/accessories/. Som du selv er inde på, virker HomePods eller Apple TV som en bro/hub. Enhederne er forbundne via Wifi, og har derfor adgang til at tale med HomeKit broen.

Philips Hue bruger ZigBee protokollen. Derfor kræver det en Zigbee bro, som også er forbundet til dit lokale netværk (og internettet via Hue's sky-tjeneste, hvis du vil det). Bemærk i den forbindelse, at Philips Hues kommende Matter-support kan gælder for broen, og ikke selve enhederne som pærer, smart switches etc. Du kan altså ikke smide din Hue bridge væk. 


55

3
24. november 2022 @ 16:08
Novice

Nanoleaf kommer med matter pærer som kan koble direkte på HomeKit via thread


11

3
28. november 2022 @ 13:01
Nyt medlem

En lille sidenote.

Ikea benytter sig også af Zigbee