xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Efter Ventura.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


455

18
28. oktober 2022 @ 09:35
Seniormedlem

Jeg har nogle henvisninger til arkiver i dock, og de vises som mapper. Efter opdateringen til Ventura vises arkiverne i dock som et "?", men kun efter nystart. Jeg klikker i "?" og mappen kommer frem, og henvisningen virker som altid. Går maskinen i dvale og vågner, er mapperne der som de skal, så det er kun et lille problem efter en start. Hvorfor mon dette efter Ventura?.

  22
0
  1159

2273

157
28. oktober 2022 @ 10:17
ASCII jonglør

Det er unægtelig nemmere at skrive “Bug?”  end “Programfejl?”   

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
28. oktober 2022 @ 10:35
Seniormedlem

Altå en fejl - og måske rettet næste gang.


2273

157
28. oktober 2022 @ 10:43
ASCII jonglør

Forhåbentlig da - for det er jo lidt pinligt for Apples udviklere med en så tydelig fejl, selvom den ikke lader til at påvirke funktioner. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

455

18
28. oktober 2022 @ 10:52
Seniormedlem

Funktionen er OK - blot lidt "sjusk".


2185

44
28. oktober 2022 @ 13:48
ASCII jonglør

Har du prøvet er oprette linket på ny ?? - får du også her samme problem ??


455

18
28. oktober 2022 @ 15:48
Seniormedlem

Genoprettet link - samme problem.


455

18
10. november 2022 @ 10:23
Seniormedlem

Første rettelse til Ventura (13.0.1) - fejl er der stadig.


455

18
01. februar 2023 @ 16:24
Seniormedlem

Lidt opfølgning. Nu Ventura 13.2. Stadig et problem. Andre med Ventura 13.2. hvor det virker eller ikke virker?.


234

13
01. februar 2023 @ 18:44
Juniormedlem

Har du prøvet at bruge Feedback Assistant til at indsende en fejlmeddelese til Apple med?

Bare søg på Feedback Assistant i Spotlight og så dukker der en lilla ikon op.


455

18
02. februar 2023 @ 11:15
Seniormedlem

Jeg har i anden anledning nævnt problemet for Apple Support, og de ville bringe det videre. Den med Feedback giver dette:

og det ved jeg ikke, om det er det jeg skal begynde på (mit lille problem taget i betragtning).


234

13
02. februar 2023 @ 16:11
Juniormedlem

Jeg har selv valgt beta, fordi så melder du fejl som om softwaren er en fejlramt betaversion, og det skal der jo rettes op på.


3

1
03. februar 2023 @ 08:13
Suspenderet

Det er muligt, at opdateringen til Ventura har ændret den måde, hvorpå filreferencer vises i dock. Men da du stadig kan åbne mapperne ved at klikke på "?", synes det at være et mindre problem, der kun opstår efter en start. Du kan prøve at genstarte din computer eller undersøge de specifikke opdateringsændringer i Ventura for at afgøre, hvad der forårsager dette problem.


455

18
05. februar 2023 @ 08:14
Seniormedlem

Jeg slukker maskinen til natten og hvis jeg er længere væk i dagtimerne, så genstart forekommer foreholdsvis tit. Nu er det sket et par gange (efter 13.2.), at de fleste mapper er der korrekt, men aldrig alle på en gang - så det går fremad.

Jeg har ikke nævnt, at alle mapper i dock refererer til arkiver på externe diske.


4593

394
05. februar 2023 @ 08:53
FPU
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg slukker maskinen til natten og hvis jeg er længere væk i dagtimerne, så genstart forekommer foreholdsvis tit. Nu er det sket et par gange (efter 13.2.), at de fleste mapper er der korrekt, men aldrig alle på en gang - så det går fremad.

Jeg har ikke nævnt, at alle mapper i dock refererer til arkiver på externe diske.

Er det så ikke blot et spørgsmål om at tilslutte diskene og så lade Finder indeksere dem (færdig)?

Så er der da en mulighed for, at du får ikonerne tilbage i Docken, for en del af indekseringen går så vidt jeg ved på at registrere, om en ikon er custom eller generisk.

Hvis det er diske med f.eks. en hulens masse tekstdokumenter i stedet for nogle relativt få rippede DVD'er, tager det altså en del til for Finder at få registreret ikonerne fra samtlige filer.

Sådan noget kører ganske vist i baggrunden, mens man arbejder med Mac'en, men hvis diskene kobles fra, inden Finder er færdig, skal den jo fortsætte, hvor den slap samt registrere eventuelle ændringer blandt de filer, som allerede er indekseret.


1129

129
05. februar 2023 @ 09:14
Stormogul

slettet ... :D så ikke at der var kommet samme forslag allerede.


455

18
05. februar 2023 @ 09:23
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg slukker maskinen til natten og hvis jeg er længere væk i dagtimerne, så genstart forekommer foreholdsvis tit. Nu er det sket et par gange (efter 13.2.), at de fleste mapper er der korrekt, men aldrig alle på en gang - så det går fremad.

Jeg har ikke nævnt, at alle mapper i dock refererer til arkiver på externe diske.

Er det så ikke blot et spørgsmål om at tilslutte diskene og så lade Finder indeksere dem (færdig)?

Diskene er altid tilsluttet - følger maskinen (iMac 2019), så indexeringen burde være afsluttet for lang tid siden.


166

3
05. februar 2023 @ 11:25
Novice

Prøv at installere ONYX fra https://www.titanium-software.fr/en/onyx.html (Gratis)

Her kan du genoptette dock-iconer og meget andet

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

166

3
05. februar 2023 @ 11:25
Novice

Prøv at installere ONYX fra https://www.titanium-software.fr/en/onyx.html (Gratis)

Her kan du genoptette dock-iconer og meget andet

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

4593

394
05. februar 2023 @ 11:30
FPU
MichaelCorfitsen skrev:
Tonny Freimanis skrev:
MichaelCorfitsen skrev:

Jeg slukker maskinen til natten og hvis jeg er længere væk i dagtimerne, så genstart forekommer foreholdsvis tit. Nu er det sket et par gange (efter 13.2.), at de fleste mapper er der korrekt, men aldrig alle på en gang - så det går fremad.

Jeg har ikke nævnt, at alle mapper i dock refererer til arkiver på externe diske.

Er det så ikke blot et spørgsmål om at tilslutte diskene og så lade Finder indeksere dem (færdig)?

Diskene er altid tilsluttet - følger maskinen (iMac 2019), så indexeringen burde være afsluttet for lang tid siden.

Øv! Jeg troede lige, at jeg ramt hovedet på sømmet.


455

18
05. februar 2023 @ 13:19
Seniormedlem
sukado skrev:

Prøv at installere ONYX fra https://www.titanium-software.fr/en/onyx.html (Gratis)

Her kan du genoptette dock-iconer og meget andet

Tak for tipset - men jeg foretrækker at Mac selv løser problemet frem for nye programmer jeg ellers ikke har brug for (hvad kan de så finde på 😀).


2709

341
PallMei (Skribent)
05. februar 2023 @ 13:59
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:
sukado skrev:

Prøv at installere ONYX fra https://www.titanium-software.fr/en/onyx.html (Gratis)

Her kan du genoptette dock-iconer og meget andet

Tak for tipset - men jeg foretrækker at Mac selv løser problemet frem for nye programmer jeg ellers ikke har brug for (hvad kan de så finde på 😀).

Onyx kan køre de i forvejen indbyggede macOS oprydningsjob on demand. Det er bare en grafisk brugerflade, som ikke kommer med egne oprydningsjobs.

455

18
06. oktober 2023 @ 09:16
Seniormedlem

Tilbagemelding: Efter Sonoma virker henvisningerne igen. Til gengæld er min Time Machine blevet mærkelig - se anden tråd "Time Machine arbejder vildt".