xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Powerbank med solceller til MacBook Air
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


32

0
29. september 2022 @ 07:21
Let øvet

Jeg vil gerne købe en powerbank, som også kan oplade min MacBook Air med usb-c stik. Gerne med solceller. Det er lidt en jungle at finde rundt i - er der nogen, der har god erfaring? Tak for hjælpen.

  3
0
  519

4593

394
30. september 2022 @ 10:20
FPU

Siden ingen andre umiddelbart kan svare, vil jeg give dig så meget input, som jeg nu kan:

Jeg havde selv ledt efter noget tilsvarende til min 12/220 Volt køleboks til bilen til brug ude i naturen uden adgang til el-nettet, og jeg havde i først omgang fundet noget på en maritim hjemmeside, som så fornuftigt men halvdyrt ud.

Imidlertid har en af vennerne, som bruger solceller til at lade alle genopladelige apparater op med, at man kun få noget med samme kapacitet til meget lavere pris i f.eks. Biltema.

Det er dog ikke så enkelt et setup, som man kunne ønske sig, fordi du nok er nødt til at have en eller anden form for ladeautomatik tilkoblet mellem solcellerne og powerbank'en, så det bliver en lidt klodset løsning.

Men rent økonomisk er det meget billigere at oplade powerbank'en hjemmefra, end det er at købe et solpanel plus løsdele:

Er en powerbank på f.eks. 2000 mAh og 6 Volt, svarer det til 12 Watt-timer, så du skal oplade den 83 gange, før du har trukket en enkelt Kilowattime ud af dit el-net.

Biltema har f.eks. et 50 Watt solpanel til 399,- Kr., så hvis 1 KWh f.eks. koster 4,- Kr., kan du oplade din powerbank fra helt tom til helt fuld over 8300 gange, inden det går lige op med selve solpanelets pris. Og læg dertil udgiften for eventuel ladeautomatik og diverse stik og ledninger. Du vil være meget bedre stillet ved at investere de penge i en ekstra powerbank i stedet for.

Biltema har også et 21 Watt solpanel til både Android og iOS. Det hjælper jo ikke din Air, men mon ikke der dukker noget med USB C op på et tidspunkt?

God jagt.


2185

44
30. september 2022 @ 13:17
ASCII jonglør

Jeg ved godt at dette er fra en udenlandsk side, men blot for at komme med et par forslag:

The 7 Best Solar Power Banks of 2022


8586

198
30. september 2022 @ 13:24
Poseidon

Hvis du finder en powerbank med indbyggede solceller, og kun USB-C port(e), som du er tilfreds med, så lad os endeligt høre om det, for jeg vil også gerne have en.