xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Er iOS værd at upgrade til?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


2273

157
13. september 2022 @ 07:18
ASCII jonglør

Der er en del forskellige reaktioner på det nye iOS 16 på iPhone rundt omkring i fora. Nogen her på Macnyt, som har installeret iOS 16 og har haft problemer eller design-issues?

Der er jo mulighed for at blive på iOS 15.7 lidt endnu…

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  19
1
  1004

2709

341
PallMei (Skribent)
13. september 2022 @ 08:12
Bit kongen

Har ikke bemærket nogen problemer siden RC og den forrige version.


74

0
13. september 2022 @ 08:26
Novice

Min iphone 11 pro har brugt ekstremt meget strøm, blot ved at ligge i lommen! Ca. 10 pct. på lidt mere end en time. Er spændt på, om det er midlertidigt problem lige efter installation, eller noget vedvarende. Måske pga. ny forside med dynamisk baggrund (som har været slukket det meste af tiden!). 

Ellers ser alt ud til at fungere efter hensigten.

Macbook 2.16Ghz - iPod 3.Gen - iPhone

2273

157
13. september 2022 @ 09:11
ASCII jonglør

Varme og et øget strømforbrug er så vidt jeg ved normalt omkring og lige efter OS-opdateringer. Det skyldes, at maskinen i et stykke tid er ved rent softwaremæssigt “at massere sig på plads” - hvis jeg må være så fri.

Derfor er det også en rigtig god idé, at have sin maskine tilsluttet strøm under opdateringer og gerne et stykke tid efter. For nedlukning pga. strømmangel kan under under OS-opdateringer føre til en masse bøvl. Eller som popups efter OS-opdateringer så venligt antyder: “Ydeevne og batteritid kan påvirkes, indtil handlingen er færdig.”

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

253

35
13. september 2022 @ 09:48
Juniormedlem

jeg har opdateret min X til iOS 16. Ingen problemer indtil videre, men heller ikke noget fantastisk nyt som jeg ikke kan leve uden.

/carsten 


531

7
13. september 2022 @ 15:12
Kaptajn

Ingen problemer her. Synes at min 12 pro max holder bedre strøm, og er blevet lidt hurtigerer. 


123

11
13. september 2022 @ 20:44
Novice

Har opdateret min 13 Pro, syntes det køre fantastisk.. Når det sagt så oplever jeg ingen kæmpe forskeld.

Godt lige den nye "start" side de ændringer man kan gøre.. Alle apps virker, ingen større forbrug af strøm eller udfordringer.. Jeg ville opdater :) 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

1425

21
14. september 2022 @ 06:50
Stormogul

Jeg hoppede på beta for nogle uger siden, og har intet dårligt oplevet. Er derimod rigtig tilfreds med mange af de nye tiltag der er kommet, så for mig var det helt sikkert værd at opdatere. 


297

3
14. september 2022 @ 09:42
Juniormedlem

Oplever at det køre fint på 12Pro , dog kan jeg ikke se den feature med Duplicate photos, andre der oplever det?

-K

http://www.wrysand.blogspot.com/

458

3
14. september 2022 @ 09:58
Seniormedlem

Den er helt nederst under Albums (i hvert fald på min 12'er). Jeg ved ikke om den er afhængig af om man bruge iCloud Photos, men det formoder jeg de fleste gør?

Jeg glæder mig allermest til macOS og iPadOS bliver frigivet så vi kan får iCloud Library family sharing!



297

3
14. september 2022 @ 10:03
Juniormedlem

Ja den Utilities er der ikke på min, men måske du har ret i at det har noget med ICloud photos, det bruger jeg ikke, kun photostreame 

-K

http://www.wrysand.blogspot.com/

825

10
14. september 2022 @ 12:10
Veteran

Hejsa - synes jeg efter opdatering har lidt problemer med at oplade, den vil gerne oplade med den lader der medfulgte,

men min "trådløse" lader, og opladning fra min computer med alm. USB - virker ikke rigtigt


2185

44
14. september 2022 @ 14:07
ASCII jonglør
Karsten Sand skrev:

Oplever at det køre fint på 12Pro , dog kan jeg ikke se den feature med Duplicate photos, andre der oplever det?

-K

“Duplicate” feature findes også selvom du ikke har iCloud Photos slået til.

Vælg et foto og klik på de 3 dots i højre top hjørne, og derefter vælg Duplicate.

Duplicates Not Showing In iOS 16 Photos App (Fix ?)


458

3
14. september 2022 @ 14:26
Seniormedlem
Rene Larsen skrev:
Karsten Sand skrev:

Oplever at det køre fint på 12Pro , dog kan jeg ikke se den feature med Duplicate photos, andre der oplever det?

-K

“Duplicate” feature findes også selvom du ikke har iCloud Photos slået til.

Vælg et foto og klik på de 3 dots i højre top hjørne, og derefter vælg Duplicate.

Duplicates Not Showing In iOS 16 Photos App (Fix ?)

Godt spottet! 

Jeg har til ud over i Photos også fået en dublet-håndtering i kontakter-app'en som også er ganske fantastisk:

Den er vist også ny :-)



2709

341
PallMei (Skribent)
14. september 2022 @ 15:15
Bit kongen
Stig Bindner skrev:

Hejsa - synes jeg efter opdatering har lidt problemer med at oplade, den vil gerne oplade med den lader der medfulgte,

men min "trådløse" lader, og opladning fra min computer med alm. USB - virker ikke rigtigt

Er det original trådløs lader? 

Telefonen skal låses op inden opladning starter når du tilslutter computer og du skal også godkende at det er en usb-tilslutning du har tillid til hvis det er første gang.


297

3
14. september 2022 @ 15:19
Juniormedlem

Har prøver og kopier nogle billeder men uden resultat, jeg har slet ikke den valgmulighed.

kan læse mig til flere oplever den funktion mangler, virker mystisk

-K

http://www.wrysand.blogspot.com/

531

7
14. september 2022 @ 18:15
Kaptajn

Den er heller ikke hos mig. IPhone 12 pro max 


8

0
14. september 2022 @ 19:13
Nyt medlem

Godaften,

det var heller ikke hos mig, men er det nu. 

l


2185

44
14. september 2022 @ 19:56
ASCII jonglør

Ja, giv det lidt tid - jeg havde heller ikke Duplicate i eftermiddags, hvor jeg blot for at teste det, lavede et par kopier, og har nu menu punktet.


825

10
15. september 2022 @ 06:11
Veteran

Efter genstart virker det nu.