xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
VLC fryser billedet
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


32

0
24. august 2022 @ 08:38
Let øvet

Hej. Inden for den sidste måned er min VLC begyndt at fryse billedet meget ofte. Det har aldrig været et problem tidligere. Jeg har den nyeste opdatering, som jeg har fjernet og geninstalleret, og selv om jeg har en mac mini fra 2014, så er den også helt opdateret med Monterey. Jeg så to avi filer i går, en på 40 minutter, hvor billedet frøs 69 gange - 33 gange de første 10 min - og en på 46 minutter, hvor billedet frøs 47 gange. Det er frygteligt irriterende - er der nogen, der har et godt råd - måske skal jeg købe en ny mac mini ... tak for hjælpen.

  7
0
  327

4593

394
24. august 2022 @ 09:48
FPU

Jeg ved ikke, om det vil hjælpe, men prøv at gøre billedet mindre, så VLC ikke skal arbejde så meget.

Du kan f.eks. halvere billedstørrelsen ved at vælge Kommando-0 (tallet 0, ikke bogstavet O).

Jeg oplever ikke selv, at min VLC fryser, men hvis en video er i højere opløsning end 1080p, har min gamle MBP's videokort svært ved at føge med i normal størrelse, men en halvering af billedstørrelsen gør af og til, at Mac'en kan tygge sig igennem den alligevel.

Du kan i øvrigt prøve at åbne Console og se, om der kommer en fejlmeddelelse, når VLC hænger.


2709

341
PallMei (Skribent)
24. august 2022 @ 09:48
Bit kongen

Har du prøvet at genstarte maskinen?

Hvis det ikke hjælpe, kan jeg anbefale at prøve iina. Det er blevet min primære afspiller efter mange år som VLC bruger.

https://iina.io/

Hvis den også har problemer og det ikke er et generelt problem, men isolere sig til de pågældende AVI filer, så kan det ganske enkelt være at de enten er korrupte eller i et moderne format som din alrende maskine ikke har kræfter eller hardware til dekode.


32

0
24. august 2022 @ 11:30
Let øvet


Det vil jeg prøve - tak for rådet.


32

0
24. august 2022 @ 11:30
Let øvet


Det vil jeg prøve - tak for rådet.


32

0
24. august 2022 @ 11:33
Let øvet


Jeg har genstartet, det gør ikke nogen forskel. Jeg vil prøve at se om det hjælper, at gøre billedet lidt mindre, og ellers kan det være jeg udskifter programmet. Tak for tippet om alternativ afspiller.


285

6
25. august 2022 @ 10:23
Juniormedlem

Er du på SSD?


8586

198
26. august 2022 @ 13:47
Poseidon

Du kan prøve IIna eller Infuse i stedet som afspillere. Og ellers tjek aktivitetsovervågningen under afspilning, for at se om det er din disk, RAM eller CPU som ikke kan følge med.