xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Godkendelses-app til Tofaktorgodkendelse
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


1045

26
19. august 2022 @ 13:40
Stormogul

Hej, vil bare dele, en for mig, helt ny måde at få en kode, efter at man har aktiveret Tofaktorgodkendelse til forskellige udbydere.

Indtil nu har jeg altid fået koden tilsendt på SMS, f.eks Gmail, Apple ID, men da jeg forleden oprettede et konto i Tesla-appen og aktiverede “Multifaktorgodkendelse” skriver Tesla: “Du kan downloade den godkendelses-app fra tredjepart, du foretrækker.”.

Hm, hvad i al verden er en “godkendelses-app” som skal downloades, tænkte jeg. Synes jeg følger godt med i forskellige gadgets, men har aldrig tidligere hørt eller læst om en “godkendelses-app” fra tredje part til iOS.

Efter lidt hjælp fra Google, fandt jeg så ud af, at koden genereres i Indstillinger-Adgangskoder på en iOS - en bekræftelsekode der er gyldig i 30 sekunder, for at derefter igen generere en ny 30 sekunders-kode👍.

Nå, altså en helt ny måde for mig, at få en kode til Tofaktorgodkendelse, men er måske alment kendt? Tesla skrev ikke noget om hvad som kan bruges - hverken til Android eller iOS.

God weekend

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.
  1
0
  432

2185

44
19. august 2022 @ 16:24
ASCII jonglør

Der findes en del af disse apps - her er nogle af dem:

Twilio Authy - både til Mac, Windows, Linux, iOS & Android, hvor der er sync mellem div. enheder (bruger denne selv privat).

Google Authenticator- kun til iOS & Android, så vidt jeg ved er der ikke nogen sync mellem enheder, men man kan gemme fra en "gammel" iPhone og opsætte en ny, uden at skulle oprette 2FA konti igen (samme for Android).

Microsoft Authenticator - kun til iOS & Android, hvor man også her har sync mellem div. enheder (dog ikke lige så 'smart' som med Twilio Authy) - dette er min arbejds app, da denne giver mig adgang til mine arbejdes relateret apps også.

Facebook har også en 2FA feature i deres mobil app, men jeg ved ikke hvor god eller dårlig den er.

Div password manager apps, har også en 2FA feature, men disse apps er normalt ikke gratis.