xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Wallet - kan man bruge den?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


386

8
07. august 2022 @ 05:31
Lærling

Hej

Jeg har en drøm om at kunne smide diverse papir-billetter (på pdf, forstås) i iPhonens wallet, for jeg står altid og fumler efter tingene, når jeg skal bruge dem 😅 Men jeg kan sørme ikke finde ud af det! Duer wallet kun til særlige former for billetter?

Hvis ikke - findes der en god, alternativ app?

  10
0
  777

2696

335
PallMei (Skribent)
07. august 2022 @ 07:39
Bit kongen

Jeg havde engang en app installeret, som kunne tilføje stregkoder til wallet. Brugte den aldrig og kan desværre ikke huske hvad den hed.

Jeg kunne godt ønske mig at mit motionscenter kort kunne tilføjes Wallet, så kunne jeg faktisk droppe pungen (når altså sundhedskort og kørekort engang kommer til at på ios 16).


4586

389
07. august 2022 @ 10:23
FPU
PallMei skrev:

Jeg havde engang en app installeret, som kunne tilføje stregkoder til wallet. Brugte den aldrig og kan desværre ikke huske hvad den hed.

Jeg kunne godt ønske mig at mit motionscenter kort kunne tilføjes Wallet, så kunne jeg faktisk droppe pungen (når altså sundhedskort og kørekort engang kommer til at på ios 16).

Den app må da stadig ligge inde på din (telefons) AppStore-konto under "Købt", og så burde det blot være et spørgsmål om at gennemgå listen for mulige emner.

Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

1638

45
07. august 2022 @ 11:00
Stormogul

Jeg har lige prøvet med pass2u wallet appen. Det fungere. Fik lavet et matas wallet kort. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

2185

44
07. august 2022 @ 12:06
ASCII jonglør
Pjock skrev:

Jeg har lige prøvet med pass2u wallet appen. Det fungere. Fik lavet et matas wallet kort. 

Det er også Pass2U jeg benytter.


2696

335
PallMei (Skribent)
08. august 2022 @ 09:38
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
PallMei skrev:

Jeg havde engang en app installeret, som kunne tilføje stregkoder til wallet. Brugte den aldrig og kan desværre ikke huske hvad den hed.

Jeg kunne godt ønske mig at mit motionscenter kort kunne tilføjes Wallet, så kunne jeg faktisk droppe pungen (når altså sundhedskort og kørekort engang kommer til at på ios 16).

Den app må da stadig ligge inde på din (telefons) AppStore-konto under "Købt", og så burde det blot være et spørgsmål om at gennemgå listen for mulige emner.

Det var AnyWallet, men som sagt er det kun stregkoder og jeg har brug for NFC understøttelse. Det kræver dog desværre nok understøttelse fra udbyderen af sikkerhedsgrunde.


1638

45
08. august 2022 @ 21:27
Stormogul

Tvivler meget stærkt på at du får NFC understøttelse, Apple vogter over den del om var det guld. de nægter jo stort set alle andre adgang til den chip. Tror den engelske regering er de eneste der har fået adgang til chippen til deres brexit app eller pas mener jeg det var. fordi de lagde sag an. 

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

4586

389
08. august 2022 @ 22:05
FPU
Pjock skrev:

Tvivler meget stærkt på at du får NFC understøttelse, Apple vogter over den del om var det guld. de nægter jo stort set alle andre adgang til den chip. Tror den engelske regering er de eneste der har fået adgang til chippen til deres brexit app eller pas mener jeg det var. fordi de lagde sag an. 

Jeg brugte da NFC'en på min iPhone 7, da jeg skulle scanne mt pas med MitID app'en, da den skulle aktiveres, så det må være lige knapt så svært at få lov af Apple, som du skriver.


1638

45
08. august 2022 @ 22:31
Stormogul

ja det er rigtig nok men f.eks dankortet eller mobilpay har ik fået den mulighed i deres apps, så tænker lige så snart det ikke er staten, så er det ret svært at få adgang til den lille chip. hvis det var nemt tror jeg rigtig mange ville gøre brug af det.

Iphone 14 pro. Macbook pro 13" M1 2020. Apple Watch Ultra

4586

389
09. august 2022 @ 08:16
FPU
Pjock skrev:

ja det er rigtig nok men f.eks dankortet eller mobilpay har ik fået den mulighed i deres apps, så tænker lige så snart det ikke er staten, så er det ret svært at få adgang til den lille chip. hvis det var nemt tror jeg rigtig mange ville gøre brug af det.

Det lyder godt nok lidt mystisk, for MitID er jo lavet af et privat firma, ikke en statslig myndighed.

Men måske har det noget at gøre med, hvad en given app skal scanne. For MitID's vedkommende er det jo kun et meget sikkert officielt dokument i kraft af et pas, der skal scannes, ikke en eller anden tilfældig discount-dims i det lokale byggemarked, og så er det måske lettere at komme igennem Apple's nåleøje.


458

3
10. august 2022 @ 09:13
Seniormedlem

EDIT: Ha, never mind, så ikke det var besvaret længere oppe :-)