xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Gendanne iPad uden apps med fejl kommer med over?
Kategori: Apple's operativsystem til iPhone (iOS)


881

6
23. juli 2022 @ 08:11
Veteran

Hej,

Jeg er ved at tage sikkerhedskopi til iCloud fra en iPad, inden gendannelse. 

Jeg ønsker ikke eventuelle fejl i app's mv. med over fra sikkerhedskopien, så er jeg vel nødt til at gendanne til fabriksindstillinger tænker jeg. Hvordan får jeg hentet kun mine datafiler (billeder, eBooks mv. ) uden app's kommer med over også?

På forhånd tak.


  5
0
  568

123

11
23. juli 2022 @ 08:39
Novice

Hmm godt spørgsmål.. Mener ikke man kan undgå den henter div. App´s, man kan dog slå lidt fra ved at gå ind på ens iCloud konto og vælge hvad der skal gemmes.. Det der gemmes overføres til den "nye" når du logger ind med dit Apple id efter en gendannelse. 

Når du siger fejl hvad mener du så ? 

App´s der hentes på ny vil være side nye udgave. Hvis du har oplevet fejl i en APP så slet den (alt gemt data i den app slettes) og installer den på ny. 

Hvis der App´s du ikke vil have så skal de slettes inden du laver en backup, så kommer de ikke med over.. 

Umiddelbart ville jeg ikke være urolig for fejl hverken i app´s eller andet, med mindre du har rodet rundt i indstillinger men så det vel ikke en fejl men selvforskyldt ;) 


P.S

Husk at app´s som MitID, NemID, MinSundhed, bank osv. skal igennem samme godkendelse som da du installerede dem første gang. Hvis du ikke har installeret NemID på en telefon med samme apple id så skal du finde dit nøglekort frem..

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

8581

198
23. juli 2022 @ 10:31
Poseidon

Lad være med at gendanne, og så log ind på din iCloud konto, og klar apps manuelt.


881

6
16. marts 2023 @ 14:20
Veteran
David Munch skrev:

Lad være med at gendanne, og så log ind på din iCloud konto, og klar apps manuelt.

Jeg har aldrig fået gjort noget ved det her. Men hvad er det du mener jeg kan gøre inde på min iCloud konto, for jeg kan ikke helt se det? :-)

8581

198
16. marts 2023 @ 15:04
Poseidon

Nej, hvad jeg mener er at du bare skal hente de apps du skal bruge, og så derefter logge ind på din iCloud konto (Eller den anden vej rundt, eftersom det foreslåes når man sætter iPad'en op i starten). De apps som bruger iCloud til synkronisering vil så synkronisere data, uden du får app-indstillingerne med over fra din backup.


881

6
16. marts 2023 @ 19:41
Veteran
David Munch skrev:

Nej, hvad jeg mener er at du bare skal hente de apps du skal bruge, og så derefter logge ind på din iCloud konto (Eller den anden vej rundt, eftersom det foreslåes når man sætter iPad'en op i starten). De apps som bruger iCloud til synkronisering vil så synkronisere data, uden du får app-indstillingerne med over fra din backup.

Ah, okay sådan :-) Tak for tippet.