xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Kopiering af hovednøglering (2)
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
27. juni 2022 @ 11:54
Seniormedlem

Jeg kom til at rode rundt i det i forsøget på at kopiere hovednøglering. Jeg har dog stadig en kopi af både den gamle og den nye.

Under "Hovednøglering" i "Programmer" er der et menupunkt der hedder "Arkiv > Importer emner ...", og det ser for så vidt fint nok ud, men hvis jeg klikker på pile-ned, så er alle filerne grå.

Hvad gør jeg?

  6
0
  373

2709

341
PallMei (Skribent)
27. juni 2022 @ 12:05
Bit kongen
Towle skrev:

Under "Hovednøglering" i "Programmer" er der et menupunkt der hedder "Arkiv > Importer emner ...", og det ser for så vidt fint nok ud, men hvis jeg klikker på pile-ned, så er alle filerne grå.

Det er som regel kun filer med understøttet endelse der kan vælges.


4593

394
27. juni 2022 @ 14:08
FPU
Towle skrev:

Jeg kom til at rode rundt i det i forsøget på at kopiere hovednøglering. Jeg har dog stadig en kopi af både den gamle og den nye.

Under "Hovednøglering" i "Programmer" er der et menupunkt der hedder "Arkiv > Importer emner ...", og det ser for så vidt fint nok ud, men hvis jeg klikker på pile-ned, så er alle filerne grå.

Hvad gør jeg?

Ja, det var jo så det, som jeg advarede imod, og som jeg gav en klokkeklar opskrift på, hvordan det kunne undgås.

Men alt er ikke tabt endniu, for hvis du tager en info (Kommando-I) på de filer og/eller mapper, som du er i tvivl om, MÅ der være forskel i oprettelsesdatoerne, og alt andet lige må de ældste filer komme fra den gamle iMac og de yngste fra den nye. Prøv det og gør et notat.

Når du så har styr på dem igen, evt. ved at sammenligne med oprettelsesdatoerne på de filer, der stadig ligger på den gamle iMac, kan du bruge Finder's mærke-funktion til at give filer og/eller mapper hver sin farve, så f.eks. ting, som du markerer med rødt er fra den gamle iMac og ting fra den nye iMac er markeret met blåt. Og gør et notat.


477

7
27. juni 2022 @ 17:33
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:
Towle skrev:

Jeg kom til at rode rundt i det i forsøget på at kopiere hovednøglering. Jeg har dog stadig en kopi af både den gamle og den nye.

Under "Hovednøglering" i "Programmer" er der et menupunkt der hedder "Arkiv > Importer emner ...", og det ser for så vidt fint nok ud, men hvis jeg klikker på pile-ned, så er alle filerne grå.

Hvad gør jeg?

Men alt er ikke tabt endniu, for hvis du tager en info (Kommando-I) på de filer og/eller mapper, som du er i tvivl om, MÅ der være forskel i oprettelsesdatoerne, og alt andet lige må de ældste filer komme fra den gamle iMac og de yngste fra den nye. Prøv det og gør et notat.

Jamen jeg har skam indstillingerne i mapperne "Gammel" og "Ny". Ikke noget problem ... bortset fra at alle filerne er grå og dermed ikke kan importeres.


4593

394
27. juni 2022 @ 18:51
FPU

OK, der har jeg så misforstået dig. My bad.

Det må til gengæld så betyde, at Nøglering i det nyere macOS på den nyere iMac ikke vil acceptere de ældre nøgleringsfiler fra det ældre macOS på din ældre iMac.

Nu har jeg aldrig selv rodet med at flytte passwords mellem to Mac'er, men prøv lige at tjekke, om Nøglering på den gamle iMac ikke skulle have en eller anden form for eksport-funktion, ligesom en browser kan eksportere sine bookmarks.

Hvis ikke, er du nok nødt til at tale med Apple Danmark om det eller få et værksted til at dimse med det til en på forhånd aftalt pris.


477

7
27. juni 2022 @ 20:27
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

OK, der har jeg så misforstået dig. My bad.

Det må til gengæld så betyde, at Nøglering i det nyere macOS på den nyere iMac ikke vil acceptere de ældre nøgleringsfiler fra det ældre macOS på din ældre iMac.

Jeg er nu gået tilbage til den gamle Mac. Jeg fik (nærmest ved et tilfælde) Excel til at virke igen og netop det var hovedårsagen til at jeg købte en noget nyere og meget lidt brugt på DBA. Den kan jeg skrotte nu.

Jeg har nogle få problemer tilbage, bl.a. hovednøgleringen og nogle gamle problemer som jeg var træt af, men den gamle virker som den altid har gjort og så er jeg sådan set tilfreds ;-)



4593

394
27. juni 2022 @ 21:44
FPU

Hm. Det er åbenbart sværere at lære en ny Mac gamle tricks, end det er at lære en gammel Mac nye tricks.

Men nu, hvor den gamle Mac kører, som den skal, kan du jo stille og roligt eksperimentere med den nye, indtil du har fået det hele til at virke. Jeg ville starte med Nøglering og så tage Excell som noget af det sidste.

Du kan altid starte forfra med en Nøglering ved at flytte filer og mapper fra de to Bibliotek-mapper et andet sted hen, nok bedst i en separat mappe med to undermapper i Dokumenter, og så genstrate Mac'en; så starter Nøglering på en frisk og laver selv de nye filer og mapper (eller brokker sig over at de mangler, i givet fald de oprindelige blot skal lægges tilbage og Mac'en genstartes).

Du kan jo begynde med at nøjes med at gøre det med Nøglerings-filerne i Bibliotek i din brugermappe, ikke i Bibliotek på hovedroden og se, hvad der sker.

Pøj-pøj.