xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Nu går jeg tilbage til High Sierra
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
24. juni 2022 @ 18:14
Seniormedlem

Jeg kaster håndklædet i ringen.

Den væsentligste grund til at jeg købte en ny(ere) iMac var at min Office-pakke fra 2016 holdt op med at virke. Om jeg kunne have gjort noget er jo ligegyldigt nu.

Hvor finder jeg en Excel (resten af office er ligegyldigt) der kan køre på High Sierra? Jeg har Googlet, men ikke fundet noget der ser troværdigt ud. Jeg er ligeglad med om Microsoft yder support på den.

  10
0
  597

477

7
24. juni 2022 @ 20:04
Seniormedlem

Jeg købte en Office-pakke til den nye maskine, men den kan ikke køre på High Sierra.


4593

394
24. juni 2022 @ 20:28
FPU

Hvad så med Apple's eget regneark, Numbers? Alt andet lige burde det jo være Office-kompatibelt, og det kan i hvert fald køre på lidt ældre OS'er, f.eks. High Sierra.


477

7
25. juni 2022 @ 07:38
Seniormedlem

Hmmm, det kender jeg ikke. Det ser ud til at det kræver en OS-version der er nyere end High Sierra???


2273

157
25. juni 2022 @ 08:08
ASCII jonglør

Det lader til, at også du bruger megen tid og mange kræfter på at få dit Mac-setup til at virke. Ville det ikke være både nemmere, hurtigere og bedre rent teknisk, hvis du gik til en fagperson med dine ønsker, og fik vedkommende til at virkeliggøre disse? Der er masser af dygtige og venlige Mac-værksteder over hele landet, som både kan og vil hjælpe. For det er da trist at skulle bruge megen tid for at få en Mac til at virke, når nu den danske sommer er så dejlig - og kort…


MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

477

7
25. juni 2022 @ 08:31
Seniormedlem

Jamen det har du da ret i, men jeg er afhængig af Excel og så ikke anden udvej end at købe en ny(ere) iMac.


477

7
25. juni 2022 @ 12:15
Seniormedlem
Towle skrev:

Hvor finder jeg en Excel (resten af office er ligegyldigt) der kan køre på High Sierra? Jeg har Googlet, men ikke fundet noget der ser troværdigt ud. Jeg er ligeglad med om Microsoft yder support på den.

En lille rykker i al godmodighed. Jeg er desperat :-(


189

12
25. juni 2022 @ 14:22
Novice

Jeg bruger LibreOffice Vanilla.
Den er på App.Store.


477

7
25. juni 2022 @ 17:50
Seniormedlem

Det lykkedes mig at finde det sted hvor jeg kan skrive til Microsoft, men det var efter megen flik-flak-frem-og-tilbage. Det gør jeg på mandag, da de har lukket i weekenden.


477

7
25. juni 2022 @ 17:52
Seniormedlem
alha grafisk skrev:

Jeg bruger LibreOffice Vanilla.

Den har jeg prøvet. Der er alt for mange ting der afviger fra Excel/MS Office.



11

3
29. juni 2022 @ 00:25
Nyt medlem

Her er lidt flere at teste: https://www.guru99.com/excel-alternatives-free.html

Jeg er ikke sikker på om Libreoffice afviger for meget i brugerfladen eller....

Men Freeoffice kan både benyttes med "bånd" og som en ældre version.

Iøvrigt kan Du også hente en ældre version af numbers, se mere her: https://www.cultofmac.com/306118/download-apples-iwork-apps-older-macs-free/

God fornøjelse med at teste.