xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Nu gi'r jeg dem, fru Heilbunth
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


471

7
24. juni 2022 @ 13:00
Seniormedlem

Ja, ja, jeg ved det godt. Jeg skal skrive mine adgangskoder ned!

Men nu er min nye maskine hoppet af netværket. Hvordan kan det ske? Jeg har med garanti ikke pillet ved nogetDen gamle er stadigvæk på.

I min hovednøglering er der kun 1 af 13 emner der har en kode og den virker ikke. Det er også et Airport-netværk fra 2014, så det er der jo ikke noget at sige til. Jeg havde det kun i en måned og så forærede jeg Airporten væk.

Mit netværk hedder NOKIA-6C01

  2
0
  432

471

7
24. juni 2022 @ 13:19
Seniormedlem
Towle skrev:

Mit netværk hedder NOKIA-6C01

og jeg har koldstartet maskinen.


4586

389
24. juni 2022 @ 20:24
FPU

It is, what it is.

Lige nu har jeg to maskiner kørende, en med SnowLeo (10.6) og en med High Sierra (10.13), som jeg også af og til booter i SnowLeo.

Begge SnowLeo'er kobler sig ALTID automatisk på mit netværk (min iPhone), så længe Internetdeling er synlig på skærmen (den må ikke være på f.eks. telefon eller på låseskærm), og de kobler sig ALDRIG spontant af.

Det er til gengæld jævnt skrot med High Sierra. For det første kobler den sig næsten aldrig automatisk til netværket ved opstart eller efter sleep, ligesom SnowLeo gør det. Her er jeg nødt til at gå imd og vælge min telefon's netværk manuelt i menu-lininen, før den kobler sig på. Og for det andet mister High Sierra også lejlighedsvis forbindelsen til netværket f.eks. midt i en YouTube video eller inde på en hjemmeside, som regel et sted på EkstraBladet, hvilket skete så sent som i formiddags.

I de tilfælde er jeg nødt til at slå WiFi fra og til igen på Mac'en; så virker det af og til igen, men ofte må jeg også over til telefonen og lå Internetdeling fra og til igen og så logge på netværket på Mac'en, før der atter er hul igennem.

Så Towie, lev med, at moderne macOS'er bare ER ustabile, i hvert fald hvad angår trådløst netværk, og hav derfor altid dit password ved hånden. Måske er det nok blot at slå WiFi fra og til igen på din Mac, men så meget rod, som du er udsat for for tiden, skulle det undre mig, om det var tilstrækkeligt.