xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Hjælp til Gmail
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


471

7
24. juni 2022 @ 08:03
Seniormedlem

Min kones gmail-konto henter ikke længere post fra hendes gmail. Den siger at adgangskoden blev ændret for 3 dage siden. Ja, jeg ved det godt: Jeg burde have skrevet det ned, men jeg var sikker på at det blev gemt i hovednøgleringen.

Jeg har åbnet hovednøgleringen og der ligger ganske rigtigt en tre dage gammel adgangskode. Problemet er at den virker ikke når jeg sætter den ind på Gmails website når jeg vil logge ind.

  5
0
  317

2709

339
PallMei (Skribent)
24. juni 2022 @ 09:16
Bit kongen
Towle skrev:

Min kones gmail-konto henter ikke længere post fra hendes gmail. Den siger at adgangskoden blev ændret for 3 dage siden. Ja, jeg ved det godt: Jeg burde have skrevet det ned, men jeg var sikker på at det blev gemt i hovednøgleringen.

Jeg har åbnet hovednøgleringen og der ligger ganske rigtigt en tre dage gammel adgangskode. Problemet er at den virker ikke når jeg sætter den ind på Gmails website når jeg vil logge ind.

Towle, I må få styr på de logins og password på den ene eller anden måde. Vi andre kender dem ikke og kan kun henvise til nulstilling af dem. Og som du nok har oplevet her, så kan det medføre at andre enheder skal logge på den aktuelle konto på ny. 


471

7
24. juni 2022 @ 10:11
Seniormedlem

Jeg sendte en testmail til adressen, men den kom ikke i indbakken. Og dog ... efter 10-15 minutter kom den alligevel, så alarmen er hermed afblæst.

Men ja, der skal mere styr på adgangskoderne!


2709

339
PallMei (Skribent)
24. juni 2022 @ 10:23
Bit kongen

Det er fordi Gmail ikke længere understøtter du push på iOS og der istedet tjekkes mail efter et tidsinterval istedet (hvor tit kan indstilles, men tror 15 er standard).

Sådan har det hvert fald været, efter at exchange opkobling blev forbeholdt betalende kunder. Men har selv en løsning der videresender til en iCloud konto og har ikke erfaringer fra de seneste år, så tingene kan have ændret sig.


21

2
24. juni 2022 @ 10:53
Let øvet

Jeg bruger den løsning med at gamil vidersender til min icloud og den kommer med det samme.


Til Towle.

Brug dog en kode husker om det er 1 Password eller en anden gør sq livet nemmer da du kan putte alt hvad der hver at huske ind i, jeg selv bruger 1password og som jeg husker det koster det 1,- om dagen så der kan vi alle være med.

Og men en kodehusker skal du kun huske ET password. Og det virker på alt, mac ipad iphone google windows.


189

12
24. juni 2022 @ 12:23
Novice

Nemlig.

Jeg bruger LastPass. Det gør alt nemmere.