xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple-ID ...
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


471

7
23. juni 2022 @ 11:30
Seniormedlem

Efter 11 år (og konstateret Alzheimer) roder jeg rundt i det med Apple-ID. Jeg har to forskellige mailadresser, men naturligvis kun een adgangskode.

Når jeg går ind i Appstore og vil købe et program (se vedhæftede), så får jeg negativt svar på begge.

Hvor går det galt? Så må det jo være min adgangskode der er forkert, eller hvad?

  3
0
  333

8581

198
23. juni 2022 @ 13:49
Poseidon

Ja hvis du ved din email er korrekt og associeret med et Apple-ID, så må dit kodeord jo være forkert...


471

7
23. juni 2022 @ 14:19
Seniormedlem

Jeg må give op. Jeg klikker på "Lås kontoen op" og indtaster mir kodeord, men det hjælper ikke.


4593

394
23. juni 2022 @ 18:00
FPU

Hvis du kommer så vidt, at du får tilsendt en fem-cifret (?) kode til den mobil-telefon, som du har tilknyttet dit AppleID, skal den bruges på en lidt spøjs måde, som jeg bøvlede en hel del med, da jeg på et tidspunkt skulle hjælpe en tidlgere bekendt med at gen-aktivere hans AppleID konto:

Det, som man skal gøre, er at man vælger sit nye password og skiver den tilsendte kode ind lige efter det. Hvis det nye password er "Min2022Kode" og den tilsendte kode fra Apple er "54321", skal du ved genakriveringea af din konto i feltet for adgangskode skrive "Min2022Kode54321" (det hele uden anførselstegn). Hvis der ellers ikke opstår problemer og Apple's server accepterer den nye kode og genaktiverer din konto, skal du fremover IKKE bruge den fremsendte kode i dit password, som nu blot er "Min2022Kode". Husk i øvrigt, at der er minimumskrav til et AppleID password m.h.t. længde, cifre og/eller specialtegn.

Jeg tror, at vi forsøgte 5-6 gange med blot den tilsendte kode fra Apple, men i det øjeblik makkeren ville give op, faldt ti-øren for mit vedkommende, og jeg fik lov til at prøve en enkelt gang mere med hans nye password og den sidst fremsendte kode i røven på det, og Svup!, så var der hul igennem.

Hvis du ikke har en mobiltelefon tilknyttet din AppleID konto, er du godt nok på'en, og hvis ikke du kan få aktiveringskoden tilsendt pr. e-mail, er der nok ikke andet at gøre end at ringe til Apple Danmark på 80 24 08 35 på hverdage mellem 9 og 19.

Glædelig recovery.

P.S. Det var en håndfuld år siden, jeg fik gen-åbnet den konto, så proceduren har måske ændret sig siden da. Men hvis ikke, er det her metoden til at gen-aktivere sin AppleID konto på, når man har glemt sit password.