xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
MacBook Air Mid 2013 SSD
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
23. juni 2022 @ 03:31

Hej

Jeg overvejer at udskifte den gamle 128 GB SSD med en ny 256 GB SSD. Jeg mangler ikke lagringsplads, da jeg bruger iCloud drive til det meste.

Jeg målte read/write speed til 420/630 MB/s, men kan se at ved at skifte til OWC Aura Pro X2 kan den komme op på 2988/1208 MB/s, hvis man kan regne med det. Det lyder voldsomt....

Jeg bruger den til browsing, streaming, excel og webbaserede programmer, muligvis også noget let parallels (win10). 

Giver det mening at skifte? Vil jeg kunne mærke forskel i hverdagen. Den er ikke super langsom som den er nu, men kan godt mærke forskel på den og min iMac 2020 (ja, det burde man også, men alligevel). 

Jeg er glad for min Macbook Air og vil gerne forlænge dens levetid - batteriet holder stadig fint, så jeg ser ingen grund til at skifte den ud til en ny. Så hvis jeg kunne få lidt bedre respons, så ville jeg være glad, da det ikke er den store investering med en ny SSD. 

/Casper

  2
0
  281

8586

198
23. juni 2022 @ 06:56
Poseidon

Du burde nok kunne mærke det, men om din aldrende maskine er mest begrænset af SSD, RAM, CPU, eller en kombination er jo ikke til at vide. Om det derfor er pengene værd, det kan vidst kun du svare på.


2709

341
PallMei (Skribent)
23. juni 2022 @ 10:47
Bit kongen

Jeg skiftede den originale 512GB ssd ud i min 2014 11" MBA. Det gav den helt nyt liv, selv om den desværre allerede var sendt på pension. Jeg tror ikke det var hverken hastighed eller plads, men at den gamle brugte meget strøm og udviklede varme, så cpu'en kørte langsommere for at overholde strøm/varme-budgettet. Du vil højst opleve 1500MB/s, men det er også rigelig og ikke noget du vil mærke forskel på alligevel. Jeg købte dog en adapter og en standard 1TB ssd. 

Jeg er overrasket over at du overhovedet kan finde plads til at køre Win10 i parallels på 128GB.