xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Tastetur kan ikke genkendes
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)



0
20. juni 2022 @ 12:06

Hej

Jeg har en Imac fra 2014. Jeg bruger den ikke tit. Nu kan jeg slet ikke bruge den, da computeren ikke kan skabe forbindelse til mit tastetur. Jeg har skiftet batterier i tasteturet mange gange, så det er ikke problemet. Hvad dælen gør jeg?Tasteturet er det originale, som passer til computeren og er trådløs?

Kunne dælme være godt, hvis jeg kunne bruge computeren igen.


Hjælp please


  8
0
  327

1641

24
20. juni 2022 @ 12:10
Stormogul

Lån et tastatur med kabel og se om du ikke løse problemet...

Once you go Mac - You'll never go back..!


0
20. juni 2022 @ 12:17

God ide.

Kan nu se at jeg ikke kan få lys i tasteturet, så det må være tasteturen den er gal med.


4593

394
20. juni 2022 @ 13:17
FPU
AngelinaO skrev:

God ide.

Kan nu se at jeg ikke kan få lys i tasteturet, så det må være tasteturen den er gal med.

Prøv lige at fjerne BlueTooth-parringen mellem Mac'en og tastaturet inde i BlueTooth-indstillingerne på Mac'en (Systemindstillenger -> Bluetooth).

Slå dernest BlueToth fra, genstart Mac'en og slå BlueTooth til igen.

Nu kan du muligvis få lov til at parre tastaturet med Mac'en igen, hvis det altså ikke er defekt.

Pøj-pøj.



0
20. juni 2022 @ 14:04

Hej Det er lidt svært at gøre, når jeg skal skrive et kodeord for at komme ind i macen. Men jeg kan selvfølgelig låne et tastatur og gøre det med.


4593

394
20. juni 2022 @ 18:25
FPU
AngelinaO skrev:

Hej Det er lidt svært at gøre, når jeg skal skrive et kodeord for at komme ind i macen. Men jeg kan selvfølgelig låne et tastatur og gøre det med.

Nåja. Glemte at skrive, at det naturligvis var, når du var kommet ind på din Mac med et wired keyboard. My bad.

Her kan du faktisk bruge hvilket som helst USB-keyboard, også et billigt et fra det nærmeste supermarked.

Når det bliver sluttet til, og du tænder for Mac'en, beder Mac'en dig om at trykke på (vist nok) venstre Shift-tast for at identificere det. Herefter burde det fungere som ethvert andet (Mac) keyboard, hvor f.eks. Windows-tasten fungerer som Kommando-tast.



0
20. juni 2022 @ 23:29

Hej Tonny

Der kommer ikke lys i mit tastatur. Skyldes det Bluetooth forbindelse elle er lyset en indikator på at tastaturen er tændt? Hvis det er det sidste og der ikke kan kommer lys i, så virker tastaturet ikke.


4593

394
21. juni 2022 @ 00:14
FPU

Nu har jeg ikke selv et BT-tastatur, kun en BT TrackPad, som jeg ikke bruger for tiden, så mit svar er lidt instinktivt.

Men manglende lys kan godt tyde på en defekt. Jeg ville dog ikke kassere det, før jeg har fået hul igennem med et kablet tastatur og så se, om Mac'en på nogen måde kan se og evt. aktivere det igen via en ny parring.


2709

341
PallMei (Skribent)
21. juni 2022 @ 00:41
Bit kongen

Min erfaring med de tastatur er at fjederen bliver slap, så jeg var nødt til at klemme lidt sølvpapir i enden af batterierne for at skabe kontakt.