xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Kør selv ferie til Berlin
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1425

21
18. juni 2022 @ 22:46
Stormogul

Hej med jer,

Vi skal til Berlin i sommerferien, og jeg ved, at der er restriktioner for diesel biler. Jeg har en Euronorm 5, så tænker jeg gerne må køre i Berlin centrum, men kan ikke finde noget konkret. Kan i hjælpe?
 miljømærke er jeg klar over😇

  5
0
  429

362

18
19. juni 2022 @ 00:35
Lærling

1425

21
19. juni 2022 @ 14:03
Stormogul

Tak, det var præcis det jeg søgte🙏🏻


4593

394
19. juni 2022 @ 17:34
FPU

Nu er det godt nok en benzin-bil, jeg har, men jeg var nødt til at købe et klistermærke til forruden for at kunne køre ind i tyske byer. Jeg har ikke kigget på Samson's link, men hvis din diesel-bil også skal have en sticker, bestiller man det gennem f.eks. A+++ Bilsyn vad at gå ind på hjemmesiden og registrere bilen via nummerpladen. Efter en lille uges tid kommer der så et brev med mærkaten, som så gælder i resten af bilens (eller rettere frontrudens) levetid, eller indtil bilen bliver omregistreret med en anden nummerplade. Prisen er vist lidt under 200,- Kr.

Husk i øvrigt at medbringe den originale registreringsatest på bilen. Det er IKKE nok med en fotokopi i Tyskland. Desuden må chauføren ikke bruge løstsiddende fodtøj, f.eks. hæleløse træsko. Og der skal jo også være en refleksvest. Og så er der ubetinget vigepligt, ikke fletteregel, når man skal ned på motorvejen. De er skøre, de tyskere (Dok-dok-dok).

Og husk også lige for en god ordens skyld at kontrollere udløbsdatoen på det blå sygesikringsbevis og få bestilt et nyt i en fart, hvis det gamle er udløbet, for ellers kan det blive en dyr fornøjelse at blive syg eller skadet. Det foregår inde på Borgerservice.

Gute Reise!


362

18
19. juni 2022 @ 19:31
Lærling

Det er billigere at vente til man har krydset grænsen,

Der koster det 6-7€ for sådan en Umweltplakkette og kan købes mange steder. Jeg fik min ved en eller anden Opel forhandler på vej til Italien.

Men husk registreringsattest, så har de lidt nemmere ved at søge den frem, da du ikke har en tysk nummerplade de kan søge på.

God tur


1425

21
19. juni 2022 @ 20:43
Stormogul

1000 tak for jeres svar, det er en stor hjælp🙏🏻☀️