xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Ny Macbook Air
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


2

0
08. juni 2022 @ 18:15
Nyt medlem

Jeg har en gammel Macbook Pro fra januar 2011, som i den grad skal skiftes ud. Jeg har overvejet den nye Air,  som kommer i næste måned. På Appels hjemmeside er der 3 valgmuligheder: 256Gb MDN, 256GB SG og 256GB SL.
Men hvad er forskellen? Den skal bruges til alm. surf, skriveprogram og sådan, så altså ikke det helt store.


  4
0
  675

2709

339
PallMei (Skribent)
08. juni 2022 @ 20:13
Bit kongen

Det er farver. Der er faktisk 4 forskellige

MDN = MiDNight

SG = Space Grey

SL = SøLv

STL = STarLight

😉


8581

198
08. juni 2022 @ 20:44
Poseidon
Louise Amalie Stenbakken skrev:

Jeg har en gammel Macbook Pro fra januar 2011, som i den grad skal skiftes ud. Jeg har overvejet den nye Air,  som kommer i næste måned. På Appels hjemmeside er der 3 valgmuligheder: 256Gb MDN, 256GB SG og 256GB SL.
Men hvad er forskellen? Den skal bruges til alm. surf, skriveprogram og sådan, så altså ikke det helt store.

Det er den gamle Macbook Air som kun har de tre farver du nævner. Den nye har også Starlight. Begge modeller vil være fine til dit behov, men hvis du bare vil have M1 modellen, så kan du lige så godt bare købe den nu.


1663

45
08. juni 2022 @ 22:02
Stormogul

Tror bare jeg ville gå efter den nuværende model af Air med M1 CPU, lyder til at være rigeligt til dit brug også spare du en del i forhold til den nye der kommer

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

4593

394
08. juni 2022 @ 22:35
FPU

Jeg er enig med de andre; den "lille" M1-Air vil fint dække dit behov. Det kan altid diskuteres, om 256 GB disk er fremtidssikret nok, men ellers er der jo eksterne diske, USB-sticks og cloud-løsninger.

Kraftmæssigt får du ingen problemer, for den M1-Air må være 20-30 gange hurtigere end din MBP 2011.

Den har dog en enkelt ulempe i manges øjne, og det er, at der kun er to USB-C porte på den, hvoraf den ene port så også er strømporten. Der er således ikke noget MagSafe stik på M1-Air (eller den første M1-Pro), så hvis man klotter over ledningen, går Mac'en altså i gulvet. Der fås dog løse MagSafe til USB adaptere. Her er et link til en artikel om de ti bedste stik: Klik.

Sammenlignet med den lidt dyrere M1-Pro, som kom samtidig med M1-Air, er skærmen knap så lysstærk og lyden i højtalerne måske en anelse mere metallisk. Der findes en YouTube-video fra sådan cirka november eller december  2020, som sammenligner de to maskiner. Jeg har linket til den i et af mine tidligere indlæg, men jeg har ikke kunnet søge den frem igen, så du må prøve lykken inde på YouTube. Det var vist nok på Max Techs YT-kanal.

Den nye M2-Air er knapt halvanden gang hurtigere end M1-Air, og man får MagSafe, kraftigere og større skærm, bedre webcam og sikkert også bedre lyd i forhold til M1-Air, men det er kun dig, som kan vurdere, om den højere pris vil være det værd.

Go' jagt!