xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Fra High Sierra til Catalina
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
16. maj 2022 @ 10:10
Seniormedlem

Nu er jeg kommet så langt på min "nye" maskine, at en nyindkøbt Office-pakke er installeret og jeg har taget en sikkerhedskopi af maskinen. Så langt, så godt.

Siden 2011 har jeg brugt den gamle Mac som jeg bedst kunne, efter at have kørt Windows i mange år. Det betyder bl.a. at mine datamapper ligger direkte på "roden" som hos mig hedder 1000SSD. Det er måske forkert, men hvor skal mine arbejdsmapper så ligge? På den nye kan jeg ikke få lov til at oprette mapper på roden, som her hedder "Macintosh HD".

  1
0
  339

4593

394
16. maj 2022 @ 10:48
FPU

Normalt ligger brugerens personlige doumenter i mappen "Dokumenter" i brugermappen, den, der nok hedder [DitNavn], altså det navn, som du logger ind på din Mac med.

Hvis Microsoft så har være bare nogenlunde smart, har Office-installeren oprettet en Microsoft-mappe inde i Dokumenter, hvor den i første omgang vil arkivere de filer, som du laver, altså Word-dokumenter, Excell-dokumenter, o.s.v.

Du kan altid se, hvor et program vil foreslå at arkivere et nyt dokument via Save-dialogen.

Personligt foretrækker jeg dog at arkivere nye dokumenter på skrivebordet; så er de lige til at gå til, så længe jeg arbejder på dem, og når de er færdige, flytter jeg dem så manuelt ind i en passende mappe, som jeg har oprettet et sted inde i mappen Dokumeter..

Som eksempel indeholder min mappe Documenter f.eks. en Misc2022 mappe til blandede bolsjer og en Banken2022 mappe, som endda har flere undermapper, bl.a. en til budget-skeamer og en anden til PDF'erne fra Betalingsservice.