xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)
macnyt  /  forum  /  emne
Kan man inkludere et mobilt modem til ens hjemmenetværk.
Kategori: Opsøg hjælp fra andre brugere (Netværk)


362

18
11. maj 2022 @ 17:04
Lærling

Jeg har i gemmerne fundet et mobil modem/AP som jeg netop har bestilt et datadelingskort til.
RUT240

Der kunne jeg godt tænke mig om man på en eller anden kunne sætte op til at indgå i mit netværk hjemme.
Så jeg kan sætte en service op min min NAS, der automatisk henter optagelserne fra mit dashcam, mens bil er i bevægelse.

Min bil holder desvære for langt væk til at mit Wifi kan når når bilen er hjemme.

  8
2
  666
Kåret som bedste indlæg af trådens forfatter

2709

341
PallMei (Skribent)
11. maj 2022 @ 20:44
Bit kongen

Så skal du have gang i noget vpn. Teamviewer vpn har en løsning jeg ikke har brugt i mange år, hvor du ikke behøver at have fast ip-adresse eller lignende derhjemme. Der er sikkert andre tilsvarene løsninger. Alternativt, kunne upload til et cloud drive og så evt. synkronisere din nas med den.


362

18
12. maj 2022 @ 11:57
Lærling

Jeg har rodet lidt med VPN i går, men kom ikke længere, da mit datakort ikke er kommet endnu.

Desværre har kameraet ikke nogen mulighed for at bruge anden cloud løsning end udviklers egen. Men med det her script kan man hente nyeste optagelser siden sidst at scriptet kørte. Ret Clever, da bilen holdt inden for wifi rækkevidde. 


2581

84
12. maj 2022 @ 12:08
Bit kongen
Samson skrev:

Ret Clever, da bilen holdt inden for wifi rækkevidde. 

Jeg ville nok satse på at forlænge dit WiFi ud til bilen.


362

18
12. maj 2022 @ 12:19
Lærling

Den holder bare 50-75m væk. Med en bygning i mellem. 


2581

84
12. maj 2022 @ 12:29
Bit kongen
Samson skrev:

Den holder bare 50-75m væk. Med en bygning i mellem. 

Du skal have noget stående derhjemme der kan agere VPN server., det skal reelt stå tændt 24/7 for at hele det setup skal give menig. Havde du en NAS? Måske kan den gøre det.

Derefter har du et DashCam (var det ikke det?) som skal kunne åbne den her VPN forbindelse hjem til. Jeg vil godt lægge hovedet på blokken for at det ikke er en standart feature i et DashCam. Derfor skal du have noget hardware i bilen der kan gøre det. Da dit DashCam selv tilslutter til WiFi og du skal tilslutte til en VPN server begynder det at blive langhåret. Det nemmeste ville nok være en Mobil router med VPN funktion (klient) integreret og så forsvandt det fikse i at du allerede havde noget liggende. Så skal du benytte det du har skal du ud og finde noget mere der kan åbne en VPN forbindelse for dig, det billigste ville nok være en Raspberry PI. 

Jeg kan sagtens følge dig, det ville da være fedt, men for pokker et projekt.


2709

341
PallMei (Skribent)
12. maj 2022 @ 13:00
Bit kongen
Samson skrev:

Den holder bare 50-75m væk. Med en bygning i mellem. 

Nørdoteket tunede rækkevidden på en router. Han involvere en 3d-printer, så ved ikke om det overstiger det praktisk mulige.

https://noerdoteket.dk/index.php/2018/01/21/dobbelt-wi-fi-raekkevidde/ 

Ved at være noget tid siden han sidst har uploaded noget, ellers meget anbefalelsesværdig.

362

18
12. maj 2022 @ 15:54
Lærling

Jeg har en Ubiquiti Dream Machine Pro SE, der kører 24/7 mens min Synology NAS er slukket om natten.
Lige nu er VPN sat op på UDM - Og den Teltonika RUT240 (4G/LTE Wi-Fi Router) som jeg havde liggende er sat op til at pege på den VPN.
Jeg har ikke prøvet at rode med VPN før, så jeg er lidt ude i noget begrebforvirring. Jeg kan ikke komme til at teste uden for mit eget netværk endnu, det sk"#de SIM kort er ikke kommet i dag - Nuvel, det må vente til i næste uge så...

Men tanken er at DashCam forbinder via wifi til RUT240, som så forbinder til UDM via 4G/VPN og jeg på een eller anden måde kan pege min NAS (som er den der downloader, DashCam er bare dumt) til det DashCam
Virker det ikke, så er det ikke værre end jeg har fået fast 4G forbindelse i bilen


362

18
12. maj 2022 @ 16:00
Lærling

Fedt projekt, jeg holder meget af Steens tilgang til tingene.


Men det stikker lidt af i forhold til at jeg allerede (umiddelbart) har de ting der skal bruges, undtagen gaverne til at sætte det op.