xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
mit smart (eller ej) tv - hvor skal jeg brokke mig?
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


8

0
24. april 2022 @ 12:00
Nyt medlem

advarsel - laaaangt brokkeri :-)

nå, men så der for et par år siden var der jo nogen, der fik den ide at de skulle bruge tv-frekvenser til mobilsignaler

og så duede mit ellers udmærkede tv (med indbygget dvd-afspiller) jo ikke mere :-( så jeg købte en lille boks, der skulle omkode signalet til noget mit tv kunne forstå

meeeen, der er ikke længere noget signal til hullet i jorden hvor jeg bor - med mindre jeg ville punge ud til noget boxer...! nej tak altså, jeg køber ikke tv-pakker af en tegneseriemand og gider ikke hverken disney channel eller discovery eller... jeg skal bare se noget dr

så jeg pungede ud til en samsung "smart" flimmer for internet har vi da her i hullet. når man så vil være "smart", så har man åbenbart ikke længere brug for dvd - eller man må finde sig i en ekstra kasse - øv!

nå ja, men det var da meget sjovt at udforske alt muligt indhold på dr-appen - at kunne se flere års afsnit af "den klassiske musikquiz" eller "nak og æd"

og så var der jo musikportrættet af david bowie... nå nej, det har min flimmer ikke lige tilladelse til...? og med tiden viste det sig at der var ganske meget, typisk bbc-indhold, jeg ikke kan få lov at se i dr-appen. indhold, der vel at mærke er frit tilgængeligt, hvis jeg bruger en browser på min ipad eller computer

så er der jo en indbygget browser i "smart" flimmeren, og hvis jeg bruger den, så kan jeg godt få lov at se det jeg ikke må i appen, men ak, det er jo samsungs egen browser, som dr ikke understøtter og derfor er der ingen undertekster, så øv igen

men det kan da ikke være rigtigt, tænker jeg, jeg betaler da licens (eller hvad det hedder for tiden) og hvad er det for noget mærkeligt noget at min browser/computer har rettigheder til vise noget som mit tv ikke må via appen? så jeg skriver til dr for at få en forklaring.

efter en uges tid får jeg "svar"  - eller noget... den korte version er: at det har jeg forstået helt rigtigt og løsningsforslagene er at jeg enten køber en tv-pakke af tegneseriemanden eller et smartere smart-tv (som i android)

og her sidder jeg så tilbage og mangler en skurk at skyde på

er det dr, der ikke har lavet en ordentlig app, er det samsung, der ikke har lavet en ordentlig browser, er det en eller anden regering, der har skåret så meget i budgetterne at dr ikke har råd til at købe rettigheder nok og hvad med det der luftsignal til mit tv, når boxer kan nå herud, hvorfor kan dr så ikke og...

ja det var bare det jeg ville sige :-)

/tina



aldeles ikke "nyt medlem"...
  4
0
  389

179

42
24. april 2022 @ 12:25
Novice

Hvis du har WiFi så foreslår jeg at du køber en Apple TV box og tilslutter den dit TV, den kører alle apps.


927

49
24. april 2022 @ 15:49
Veteran

Kan du installere Film Striben på dit tv, kan du se tre film pr måned gratis. Det er en app de offentlige biblioteker har fået lavet. Så man skal bare bruge samme login som du bruger på biblioteket, når du skal bruge deres printer eller gøre andre ting på biblioteket. Den app har et anderledes filmsortiment end fx Netflix, Apple TV+ og Amazon Prime osv. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1045

26
24. april 2022 @ 16:22
Stormogul

Indtil nu, har det vist sig at samtlige “smart-TV” producenter ikke opgraderer/vedligeholder systemer og derved bliver apps langsomt forældet efter et par år.  Apps-udviklere kan heller ikke holde flere forskellige platforme i live. Derfor er det  som udgangspunkt en dårlig ide at investere i “smart-TV”, efter min mening.

Køb en AppleTV, hvis du er til Apples produkter og vil være fremtidssikret, og stream løs fra f.eks DR. Ellers findes der også Android-bokse/Google TV der klarer opgaven. 



Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.

123

11
24. april 2022 @ 18:01
Novice

Haha Tina... 

Jeg kan godt følge dig, når ting virker hvorfor så lave det om ;) Men sådan er det bare...

Et smart tv er kun smart noget tid desværre, der kommer nye til og det der de bruger kræfterne.. Altså udviklerne og dem der opretholder div. app´s.. Når tv'et er "gammelt" så opdaterer de det ikke mere og ja så det ikke så smart mere. 

Uden at fornærme nogen så lader det ikke til du har købt det nyeste smart tv da du købte det, du gik sikkert efter en go pris og derfor nok en model der var 1-3 år gammel. Ergo så slutter opdateringerne også tidligere ;)

Når det sagt har du så prøvet at se om der nyt software til dit tv samt APP´s ? 


Hvis du ikke vil ud i et nyt tv så ville jeg klart råde dig til at købe et Apple TV (2021) og installer de app´s du ønsker, her under DR... Det virker rigtig godt og har på ingen måde udfordringer med dette. 

Dog skal det siges du måske vil stå i samme øf om 5år da alt jo ændre sig og der gøres plads til nye og "smarte" ting :) 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.