xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Hvad kan en iPhone
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


2581

84
20. april 2022 @ 09:24
Bit kongen

Det er ikke fordi vi mangler udstyr her i huset, MacBook Pro, Air, iMac, iPhones og iPads og det uundværlige ATV.

Jeg har også en Windows 10 bærbar som alt job relateret foregår på. Til dagligt bruger jeg reelt kun min iPhone 12 mini, min MacBook Pro tænder jeg efterhånden kun for at tjekke om den stadigt booter. 

Det eneste min iPhone måske kunne gøre bedre, er indimellem skærm størrelsen, der er situationer hvor det er nemmere på en større skærm og så slog tanken mig:

Samsung M7 med AirPlay

Sådan en skærm har AirPlay indbygget så jeg kunne jo bare tilslutte min tlf. tastatur, mus og så sidder jeg pludseligt ved en dims der til dagligt gør hvad den skal men nu har fået en solid stor skærm.

Office 365 kan afvikles direkte fra skærmen hvis det er nødvendigt.

Jeg har svært ved at se mig selv købe en ny bærbar efterhånden, men vi har alle meget forskellige behov så det gælder selvfølgeligt ikke alle, der kunne gøre det her og være tilfreds med løsningen. 

Er der andre der kunne se sig vælge sådan en løsning?

  4
1
  459

8586

198
20. april 2022 @ 09:58
Poseidon

Det kan gøres ja, så det er jo kun et spørgsmål omkring hvorvidt du kan leve med det interface. Apps er noget begrænset, men hvis de dækker dit behov på telefonen, så burde de vel også gøre det på en stor skærm.

Du skal stadig styre interfacet via skærmen på iPhonen, og evt. noget af det via et eksternt tastatur. Så hav i mente at det du vil se, er præcist det samme som på din iPhones skærm - Du får ikke mere skærm ud af det, alt bliver bare større end det var før. Jeg tror umiddelbart du ville blive mere lykkelig hvis du brugte din iPad til det, da apps på dets interface ofte er designet til en større skærm.

Det kan også være at Apple ENDELIGT tager sig sammen og laver iPadOS ordentligt brugbart, og så vil en ekstern skærm give endnu mere mening med en iPad.


2709

341
PallMei (Skribent)
20. april 2022 @ 10:07
Bit kongen

Ja, hvis Apple lavede en Samsung DeX mode med macOS. Men kan ikke nøjes med IOS. Af samme grund kan min iPad Pro heller aldrig blive min eneste enhed (Jeg iøvrigt også meget uenig med Tim og Apple om manglende mulighed for at sideloade apps på IOS/ipadOS/watchOS/atvOS). Men Airplay er for laggy til desktop er min erfaring. Så enten dock/kabel eller en wireless hdmi/airplay løsning på 60/190GHz.

Men jeg er mest overrasket over du skriver Uundværlige ATV, men det afhænger nok af TV. Hvertfald er begge mine pakket væk og ikke været i brug i månedsvis. Den nye 4K fik godt nok ikke lang tid i drift og i bakspejlet skulle jeg ikke have købt den, når jeg efterfølgende købte nyt tv.



2581

84
20. april 2022 @ 10:34
Bit kongen

Men jeg er mest overrasket over du skriver Uundværlige ATV, men det afhænger nok af TV. Hvertfald er begge mine pakket væk og ikke været i brug i månedsvis. Den nye 4K fik godt nok ikke lang tid i drift og i bakspejlet skulle jeg ikke have købt den, når jeg efterfølgende købte nyt tv.

Vi har ikke nogen form for flow TV, alt kommer ind via ATV. 

DR Appen

Netflix

HBO

ATV+

Det dækker vores behov og det virker, personligt er jeg fuldstændigt lige glad med om det er 4K eller lignende. Vores TV er et Sony Bravia der nok er 15+ år gammelt og har en virkeligt god billedkvalitet og lyd.

Gik det ATV i stykker havde jeg købt et nyt inden dagen var omme. 


2709

341
PallMei (Skribent)
20. april 2022 @ 12:26
Bit kongen
Jesper Arning skrev:

Men jeg er mest overrasket over du skriver Uundværlige ATV, men det afhænger nok af TV. Hvertfald er begge mine pakket væk og ikke været i brug i månedsvis. Den nye 4K fik godt nok ikke lang tid i drift og i bakspejlet skulle jeg ikke have købt den, når jeg efterfølgende købte nyt tv.

Vi har ikke nogen form for flow TV, alt kommer ind via ATV. 

DR Appen

Netflix

HBO

ATV+

Det dækker vores behov og det virker, personligt er jeg fuldstændigt lige glad med om det er 4K eller lignende. Vores TV er et Sony Bravia der nok er 15+ år gammelt og har en virkeligt god billedkvalitet og lyd.

Gik det ATV i stykker havde jeg købt et nyt inden dagen var omme. 

Har heller ikke flow tv. Mine services er identisk med dine, bortset fra youtube premium istedet for netflix. Men fjernsynet kan køre dem direkte og har indbygget browser. Desuden understøtter den både airplay og dlna. Dlna har vist sig at fungere bedre til streaming fra min Mac.

Jeg mærker heller ikke forskel på at jeg skiftet til 4K og meget indhold er stadig kun full-hd. Mærker heller ikke forskel på at være skiftet fra 42" til 55". Men nu har jeg det hængt op på væggen og så bilder jeg mig ind det bruger mindre strøm end det gamle (som jeg kørt på fuld blus, for at dimming ikke skulle summe), selv om den er markeret med den ringste energi markering.

Min kat er nok mest utilfreds, for med det gamle, havde han lov slå løs på den, hvis jeg fandt noget youtube med mus og andet sjov.