xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Underlig "service" ...
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


477

7
12. april 2022 @ 20:59
Seniormedlem

Den 29. marts kløjs jeg i mit Apple-ID og jeg anmodede derfor om en gendannelse. Jeg fik en mail fra Apple om at det ville ske den 11. april enten pr. telefon eller pr. mail. Jeg tænkte at det måtte være en fejl, for hvorfor kan de tage to uger at nulstille et ID, men det var ikke en fejl, kan jeg hilse at sige. I går (altså den 11. april) fik jeg en mail med et link og her kunne jeg så nulstille og oprette en ny.

Jeg er en lille smule forbavset, må jeg sige. Men ok, om ikke andet så har jeg nu haft et par uger til at falde til ro, så nu vil jeg stille og roligt og eet skridt ad gangen, gå i gang med at flytte indholdet af min gamle maskine over på en "ny", som i hvert fald er nyere end den jeg har haft siden 2011.

  4
0
  357

2709

341
PallMei (Skribent)
13. april 2022 @ 07:57
Bit kongen

Mener du nulstilling af Apple-id password.

Det er nok en sikkerheds ting for at forhindre identitetstyveri, ligesom der skal gå en 1 time før du aktivere nemid/mitid på en telefon (hvis jeg husker ret).


477

7
13. april 2022 @ 09:32
Seniormedlem
PallMei skrev:

Mener du nulstilling af Apple-id password.

Mjaeh, det ved jeg faktisk ikke. Jeg har altid troet at mit kodeord var mit Apple-ID, men efter 10-11 år blev jeg klogere ;-)


4593

394
13. april 2022 @ 10:04
FPU
Towle skrev:
PallMei skrev:

Mener du nulstilling af Apple-id password.

Mjaeh, det ved jeg faktisk ikke. Jeg har altid troet at mit kodeord var mit Apple-ID, men efter 10-11 år blev jeg klogere ;-)

Næ, dit AppleID er skam den e-mail adresse, som du registrerede dig med i sin tid. Det forvirrede også mig en anelse dengang, fordi jeg havde regnet med, at man skulle lave et selvvalgt Brugier-ID, som så blev knyttet til den e-mail adresse, som man brugte ved registreringen, og som så blev beskyttet med et selvvalgt password.

Men der har Apple så sprunget det led over og besluttet, at man skal bruge sin e-mail adresse som AppleID, og det er jo egentlig fornuftigt nok, idet en e-mailadresse jo er unik, så der ikke kan opstå nogen form for forveksning, heller ikke hos slutbrugeren.

Der kan jo ellers blive en del bøvl, hvis "SuperDick_1980" kommer til at skrive "SuperDick_1990" og så larmer op om, at han ikke kan komme ind på sin konto, hvis han ikke har opdaget sin slåfejl.


4593

394
13. april 2022 @ 10:07
FPU
PallMei skrev:

Mener du nulstilling af Apple-id password.

Det er nok en sikkerheds ting for at forhindre identitetstyveri, ligesom der skal gå en 1 time før du aktivere nemid/mitid på en telefon (hvis jeg husker ret).

Du husker ret. Først skulle man bruge en engangskode for at starte godkendelsen af app'en, hvorefter der gik en times tid med godkendelse. Hvis godkendelsen gik igennem, kom der en besked om det igennem app'en, hvorefter man skulle indtaste en ny engangskode for at afslutte godkendelsen.