xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Ældre iPhones - hvordan smides de ud?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


43

1
11. april 2022 @ 11:58
Let øvet

Efter vi har tømt mine afdøde forældres hus, har jeg nu 3 (meget) ældre iPhones (og et par iPads), de er alle på min fars forskellige Apple IDs, og hvor jeg har prøvet alle de koder, jeg kender til - alle forkerte.

Hvordan skiller jeg mig bedst af med dem? Er det nok at smadre skærmen og smide i Elektronik-affald?

På forhånd tak for hjælpen

Anette

  4
1
  416

2709

345
PallMei (Skribent)
11. april 2022 @ 13:18
Bit kongen

Indholdet er krypteret så ingen burde kunne læse indholdet uden at låse dem op. Altså vil jeg ikke mene der er  grund til fysisk at smadre dem før du aflevere på genbrugsplads. Men du kan prøve at tjekke om der er bedre forslag i resultaterne af denne søgning:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=bortskaffe+iphone


8586

198
12. april 2022 @ 13:42
Poseidon

De er nemmere at genbruge hvis de er hele. Det er muligt Apple kan låse dem op for dig hvis du dokumentere dødsfaldene.


43

1
12. april 2022 @ 13:56
Let øvet

Tak for svar - jeg er mest bekymret for de data, der er på. Så det kunne være, at jeg skulle tage en snak med Apple (dokumentationen er der ingen problemer med).


2709

345
PallMei (Skribent)
12. april 2022 @ 14:58
Bit kongen
asi skrev:

Tak for svar - jeg er mest bekymret for de data, der er på. Så det kunne være, at jeg skulle tage en snak med Apple (dokumentationen er der ingen problemer med).

Du skal hellere få adgang til hans AppleID. Når først du har det, har du kontrol over de tilknyttede enheder. Men der er nok heller ikke så mange muligheder. Men først skal du have Apple overbevist

https://support.apple.com/da-dk/HT208510 

Hvis ikke du har adgangsnøgle til arvekontakt, skal du have retskendelse eller juridisk dokumentation, ellers er det en sletning af kontoen og enhederne du kan opnå.