xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)
macnyt  /  forum  /  emne
iPhone-chips fra det kinesiske militær? No Way!
Kategori: Her diskuteres nyhederne råt og usødet (Nyhedsdebat)


2273

157
05. april 2022 @ 13:36
ASCII jonglør

Hvis Apple vælger hardware fra en kinesisk producent med forbindelser til Kinas militær, så er det for mit vedkommende Over and Out for iPhone for mit vedkommende.

https://www.berlingske.dk/virksomheder/apple-overvejer-kinesisk-hukommelse-i-kommende-iphone-14

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”
  6
1
  644

4593

394
05. april 2022 @ 14:35
FPU

Det lyder gustent, men det er vel ikke helt i tråd med Apple's ellers ret så stramme privatlivspolitik. Men hvis der "kun" er tale om RAM eller SSD med forbedrede egenskaber, og som med statsgaranti ikke sender data østpå, er det vel til at leve med, selvom jeg selv nødig sender mine penge derover (af mere end een grund).

Nu er der jo betalingsmur på artiklen, så det er begrænset, hvor meget den fattige læser får ud af det, men en af de sidste synlige sætninger nedtoner dog problemet en del, og der er jo også allerede en senator, som vil have Tim Cook til at forklare sig.

Så lige nu gælder det om at have is i maven og holde øje med, om dimserne bliver produceret et andet sted, eller om der kommer en uigendrivelig garanti for datasikkerhed, også selvom der så ryger penge til det kinesiske militær. Hvis kontrakten bliver stor nok, kan det jo ende med, at der ikke længere er noget, som hedder "Made in Taiwan". Og det ville jo ikke være så godt for taiwaneserne.


8586

198
05. april 2022 @ 15:23
Poseidon

Stort set alle større kinesiske producenter trækker tråde til den kinesiske regering, og derved også deres militær. Du skal slet ikke investere i produkter fra Kina, hvis du vil undgå det.


2273

157
05. april 2022 @ 15:49
ASCII jonglør
David Munch skrev:

Stort set alle større kinesiske producenter trækker tråde til den kinesiske regering, og derved også deres militær. Du skal slet ikke investere i produkter fra Kina, hvis du vil undgå det.

Sandt nok, og anderledes bliver det aldrig i en stat, der som erklæret vej til målet har valgt et så grusomt og stupidt værktøj som “proletariatets diktatur”; for det er jo netop, hvad vi ser massivt udfoldet i Kina i dag.

Følgerne fra efterladenskaber fra samme udemokratiske styreform mærker vi nu her i Europa som Putins iskolde KGB-hånd. Det er frygtelig synd for den sande russiske folkeånd, som man kun kan håbe vil genrejse sin smukke kultur fra asken, når den nuværende krigsscene er ovre.

Ja, det er svært at undgå digitale produkter fra Kina, men det er jo heldigvis også ved langsomt at skifte, her hvor vi ser de globale markeder komme under forvandling. Fx har der været tale om, at Apple trækker sin produktion af både Macs og iPhones ud af Kina, dels til Indien, dels hjem til USA, så vidt jeg er orienteret bl.a.  til Arizona.

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
05. april 2022 @ 18:17
FPU

Tjah, Apple valgte jo i sin tid at producere den runde Mac Pro (Sorte slyngel) hjemme i USA. Om det var derfor, den blev så dyr, eller om det først og fremmest var Intel CPU'en og den hurtige RAM, SSD og graifikkort, der gjorde det, skal jeg ikke kunne sige, men dyr, det var den jo.

Den nye Mac Studio, som velsagtens kan siges at være en slags Mac Pro afløser, er jo noget billigere end de sidste to Mac Pro modeller. Den bliver sandsynligvis samlet i Kina, og det forklarer måske en del af den lavere pris, men Apple's egen CPU er jo noget billigere end Intel-CPU'erne, og hvem har brug for heftige grafikkort, når der er så mange indbyggede GPU-kerner i CPU'en?

Jeg så dog gerne Apple-dimser bygget uden for Kina, og fabrikken til Mac Pro'erne kan vel omstilles til anden produktion, så både arbejdspladser og know-how bevares.

Der var jo heller ikke rigitg nogen kvalitetsproblemer med Pro'erne, så Apple-produkter kan sagtens produceres i USA, selv uden Steve Jobs' ledelse.

Men derfor ville jeg alligevel aldrig købe en amerikansk bil.


8586

198
06. april 2022 @ 10:44
Poseidon
Tonny Freimanis skrev:

Tjah, Apple valgte jo i sin tid at producere den runde Mac Pro (Sorte slyngel) hjemme i USA. Om det var derfor, den blev så dyr, eller om det først og fremmest var Intel CPU'en og den hurtige RAM, SSD og graifikkort, der gjorde det, skal jeg ikke kunne sige, men dyr, det var den jo.

Det var kun modellerne til USA. Til resten af verden var de stadig produceret i Kina.


4593

394
06. april 2022 @ 18:02
FPU
David Munch skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Tjah, Apple valgte jo i sin tid at producere den runde Mac Pro (Sorte slyngel) hjemme i USA. Om det var derfor, den blev så dyr, eller om det først og fremmest var Intel CPU'en og den hurtige RAM, SSD og graifikkort, der gjorde det, skal jeg ikke kunne sige, men dyr, det var den jo.

Det var kun modellerne til USA. Til resten af verden var de stadig produceret i Kina.

Javel, ja. Det v ar jeg så ikke klar over. Og det lyder godt nok ulogisk at have to fabrikker til at lave det samme. Men OK, de har vel fået alle enkeltdelene fra Asien og så blot samlet dem i USA.