xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
Batteri drænes hurtigere.?
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


1641

24
24. marts 2022 @ 10:19
Stormogul

Efter opdatering til IOS 15.4 oplever jeg en betydelig dårligere batteri kapacitet. Er der andre der får drænet telefonen hurtigere en før opdateringen..?


Once you go Mac - You'll never go back..!
  23
2
  1069

2273

157
24. marts 2022 @ 10:37
ASCII jonglør

Oplever det samme på min iPhone 12 Mini. Har måske noget med 5G at gøre?

https://9to5mac.com/2022/03/21/5g-iphone-battery-life-impact/

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
24. marts 2022 @ 14:25
FPU

Min iPhone 7 er også blevet tørstig. Under iOS 11 stod der så godt som altid 100%, når jeg stod op om morgenen, efter at jeg tog strømmen fra ved sengetid. Nu står den som regel på 98%, og i morges endda på 95%.

Jeg kunne se under Batteri i Indstillinger, at den havde brugt en del strøm på AppStore, og jeg fandt ud af, at iOS 15 havde givet sig selv lov til at hente app-opdateringer i baggrunden, så mistanken var, at den brugte strøm på at hente opdateringer om natten, i hvert fald af og til, men selvom jeg har slået det fra, suger den stadig noget mere end under iOS 11.

Der er nok ikke andet at gøre, end at holde øje og så håbe på, at Apple kan bruge feedbacken til at tætne batterierne igen.


1641

24
24. marts 2022 @ 17:29
Stormogul

Rart at høre jeg ikke er alene.. :-)

Once you go Mac - You'll never go back..!

7

0
25. marts 2022 @ 02:29
Nyt medlem

Min 12 mini havde 2 døgn med ekstremt forbrug - men nu er den tilbage på normalt forbrug igen !


1663

46
25. marts 2022 @ 04:01
Stormogul

Apple har reageret på det.

Stort batteriforbrug iOS 15.4 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1641

24
25. marts 2022 @ 07:56
Stormogul
Pjock skrev:

Apple har reageret på det.

Stort batteriforbrug iOS 15.4 

Ak ja, sikke en omgang sludder....


Once you go Mac - You'll never go back..!

2185

44
25. marts 2022 @ 09:38
ASCII jonglør

4593

394
25. marts 2022 @ 10:38
FPU

Real issue i forhold til iOS 11. 98% igen her til morgen efter cirka otte timer på stand-by.

Som tidligere nævnt var min 7'er næsten altid på 100% om morgenen med iOS 11. Og p*sse-hamrende stabil.

Men nu er Internetdeling p*sse-ustabil; min Mac bliver vilkårligt smidt af, f.eks. midt under en YT-video, eller når jeg modtager et telefonopkald, og hva' f*en skal jeg så gøre, hvis jeg f.eks. sidder med  banken i røret for at få hjælp til at løse et problem inde på min budgetkonto?

Og telefonsamtaler, der bliver afbrudt, hvis jeg går ind i Indstillinger for at prøve at ændre noget, som makkeren i den anden ende af røret foreslår.

Butterfingers in the coding cubicles!

Nå, first world problems, men det ER irriterende, når der (sansynligvis) er blandet sjusk ind i det.


123

11
25. marts 2022 @ 13:54
Novice

Min 11 Pro. Bruger også en smule mere strøm men går nok :)

Jeg fuldstændig ligeglad om der står 10-30% tilbage når jeg går i seng, så længe den holder en dag så jeg glad.

Hvis man går ind under batteritilstand kan man se hvor meget ens batteri Max kan rumme pt. min er på 98%, tjek også hvilke APP´s der bruger mest. 

Kig på skærm-tid og vurdere om du ikke bare burde ligge den på bordet og fortage dig noget andet ;) 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

4593

394
25. marts 2022 @ 17:36
FPU
PRW skrev:

Min 11 Pro. Bruger også en smule mere strøm men går nok :)

Jeg fuldstændig ligeglad om der står 10-30% tilbage når jeg går i seng, så længe den holder en dag så jeg glad.

Hvis man går ind under batteritilstand kan man se hvor meget ens batteri Max kan rumme pt. min er på 98%, tjek også hvilke APP´s der bruger mest. 

Jeps. Hos mig er det Internetdeling (i de tilfælde, hvor telefonen ikke er sat til el-nettet, mens jeg kortvarigt er på nettet, f.eks. mens jeg sidder i telefonkø) og derpå AppStore med download af opdateringer i baggrunden, som jeg har slået fra nu, men som stdig ser ud til at gøre det, for når jeg trykker på "Opdatér", går det godt nok tjept. De to ting står for langt over 90% af batteriforbruget, så alle andre apps ser ud til at opføre sig ordentligt, så pilen peger generelt på AppStore som synderen.

Det er vist på tide med en genstart af telefonen, eventuelt efter nulstilling af netværksindstillinger. Det er lidt besværligt, men det plejer som regel at give lidt.

Kig på skærm-tid og vurdere om du ikke bare burde ligge den på bordet og fortage dig noget andet ;) 

For mit vedkommende er det ret let, for min telefon bliver brugt til telefoni, beskeder, som kamera og foto-album, som modem (med strøm på), og lejlighedsvis som GPS på bilture til nye steder (0gså med strøm på). Og ikke ret meget andet.

Og apropos fotoalbum: I ag dukkede min søsters schæfer spontant op på skærmen som "Kæledyr" og så begyndte Fotos ellers at afspille et slideshow med musik og hele cirkuset. Det havde jeg s'gu ikke bedt telefonen om, og jeg er ikke engang sikker på, at jeg fik slået det fra, selvom jeg slukkede for så meget som muligt under Foto's indstillinger.

Men ting som det her er med til at forklare, hvorfor vores surt sammensparede elektroner fordamper fra batterierne.


927

49
26. marts 2022 @ 02:08
Veteran

Nogle gange kan min telefon blive ret varm, både når jeg bruger den og ikke bruger den. Går jeg ind under batteri og tjekker hvilken app der bruger så meget strøm, er det Safari. Hvorfor det er sådan ved jeg ikke. Men den laver et eller andet hårdt, eller også snurre en rundt i en uendelig løkke.  

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1425

21
26. marts 2022 @ 07:26
Stormogul

Jeg oplever også, at min 12 Pro bruger væsentlig mere strøm. Jeg lader den hver nat, og om morgenen går der ikke mere end 5-10 min før den har brugt en 2-10 procent på at ligge på køkkenbordet. Dette også efter 15.4. 


1641

24
26. marts 2022 @ 08:16
Stormogul

Vore 2  12'ere holder kun ca 20 timer efter update til 15.4 mod godt 36 timer før. Alene i løbet af natten hvor alle app's er lukket ned mister den godt 40%. Og det er nu langt mere end 48 timer siden de blev opdateret.. Så jeg tror Apple har en bug i 15.4......

Once you go Mac - You'll never go back..!

2709

341
PallMei (Skribent)
26. marts 2022 @ 08:40
Bit kongen

Har ikke bemærket noget. Men nu er smittestop blevet pensioneret og det var lidt en batterisluger til tider og afhængig af telefon.

Seneste opdatering deaktivere den og i kan også helt afinstallere den.


4593

394
26. marts 2022 @ 10:44
FPU

98% igen her til morgen. Og så røg der lige 10% på en halv times telefonsamtale, og det var endda med Internetdeling slået fra.

Så hurtigt gik det vist ikke med iOS 11; der mener jeg at huske, at telefoni kostede ca. 10% i timen.


2273

157
31. marts 2022 @ 21:30
ASCII jonglør
MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

4593

394
31. marts 2022 @ 21:41
FPU
Factory skrev:

Apple releases iOS 15.4.1 with battery issues fix for iPhone and iPad - so let's hope for the best!

Jatak. Min stod på 99% igen her til morgen. Det var sådan set inden for rimelighedens grænser, men den stod altså stadigvæk på 99% efter et par timer med strøm på, og det er altså en gang no-no.

Og senere på dagen åd en to-minutters samtale 3-4%. Det er også noget skrammel.


4593

394
31. marts 2022 @ 22:56
FPU

Så. Opdateret. I'll be back!


4593

394
01. april 2022 @ 09:14
FPU
Tonny Freimanis skrev:

Så. Opdateret. I'll be back!

I'm back!

97% igen her til morgen.

Apple, det er en OMMER!


2709

341
PallMei (Skribent)
01. april 2022 @ 10:47
Bit kongen
Tonny Freimanis skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Så. Opdateret. I'll be back!

I'm back!

97% igen her til morgen.

Apple, det er en OMMER!

Du skal slå batteri-optimering fra, hvis forventer 100%, men det er slider altså på batteriet. Den vil forsøge at lære din rytme og lade det sidste, i sidste øjeblik. Men at dryplade på 100% er ikke sundt for batteriet.

Faktisk er det mere optimalt at tage den fra laderen omkring 80%, hvor den begynder at sætte farten ned. Med den fremgangsmåde er batteriet helbredet på min launch-day 12 Pro 99%. Det er ikke svært, for jeg dryplader den i løbet af dagen, istedet for at have den tilsluttet natten over og da den bremser op er den ofte omkring de 80%.


4593

394
01. april 2022 @ 13:48
FPU

@PallMei:

Jeg bruger min iPhone som internet-hub, dels fordi det er for dyrt at grave fiber ned på matriklen, dels fordi jeg har ubegrænset data på mit mobil-abonnement.

Men internetdeling koster meget strøm, så iPhonen er sat til strøm, så længe jeg er på nettet med Mac'en, så derfor er batteriet altid på 100%, indtil jeg f.eks. har en længere telefnsamtale, hvor jeg piller ledningen ud ad hensyn til min bevægelsesfrihed under samtalen. Det er bare sådan, det er, og hvis batteriet ikke kan tåle det, må det skiftes, hvis det bliver (for) dårligt.

Det var helt det samme scenarie under iOS 11, blot med den forskel, at den så godt som altid stod på 100% næste morgen, efter at jeg klappede Mac'en sammen, slog internetdeling fra og slukkede for strømmen, når jeg gik i seng.  Med iOS 15 er det så godt som altid 97% eller 98%. Eneste ændring er opdatering til først iOS 15.3 og nu 15.4.

Og jeg bliver stadigvæk vilkårligt smidt af internetdeling, så jeg skal låse telefonen op og så fange telefonens netværk igen på Mac'en. Det skete så sent som i morges, da jeg skulle loade en side inde på EB.dk.

Det skete ALDRIG under iOS 11. Nu sker det 1-2 gange om dagen. Og den bug er der altså stadig i 15.4.

P.S. Jeg kan huske, at du tidligere har foreslået en batteri-manager, men mit iOS var for gammelt til det. Eller var det til macOS?. Her må du godt lige genopfriske min hukommelse.


362

18
01. april 2022 @ 14:38
Lærling




2273

157
01. april 2022 @ 14:55
ASCII jonglør
Samson skrev:


Du mener vel ⍗ ?  

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”