xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Gratisdns sælger til one.com
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


2581

84
01. februar 2022 @ 17:11
Bit kongen

Du modtager denne e-mail, fordi vi gerne vil informere dig om, at dit GratisDNS-abonnement bliver flyttet til one.com. Det sker allerede nu i marts 2022.

Vi har været utrolig glade for at have dig som kunde, men har vi besluttet, at tiden er kommet til at lukke GratisDNS. Den gode nyhed er, at du fremover vil være i rigtig gode hænder!
one.com er en af Europas førende udbydere af domæner, webhosting, værktøjer til oprettelse af hjemmesider og andre onlineløsninger.

Fuck

Efter alle de år hos dem er det godt nok bittert, men den flytning kommer til at foregå uden mig. 



  30
2
  2020

291

45
01. februar 2022 @ 18:37
Juniormedlem

Tak for oplysningen, jeg har ikke modtaget mailen om det endnu… hmm   

Fandt denne:

Ofte stillede spørgsmål om migreringen fra GratisDNS til one.com


1129

129
01. februar 2022 @ 22:13
Stormogul

jeg har modtaget en mail fra dem i dag også.

jeg bruger dem ikke mere, da gratisdns har altid været noget rodet efter min smag. så jeg brugte dem en gang til at registrere .nu domænet, da de var billigst i oprettelse.

det er helt fint at de lukker og sælger til one.com. jeg bruger hverken den ene eller det andet. så det er vel bare om at lukke kontoen når den er migreret.



132

1
02. februar 2022 @ 16:49
Novice

Nu kender  jeg slet ikke one_com men da jeg er på jagt efter nogle webløsninger, vil jeg gerne høre om hvorfor one_com er noget man skal holde sig fra?

Gerne også forslag på nogle gode udbydere til at selv lave web-sites og web-hoteller.

glad hilsen


189

12
02. februar 2022 @ 23:35
Novice
Bamse skrev:

Nu kender  jeg slet ikke one_com men da jeg er på jagt efter nogle webløsninger, vil jeg gerne høre om hvorfor one_com er noget man skal holde sig fra?

Gerne også forslag på nogle gode udbydere til at selv lave web-sites og web-hoteller.

glad hilsen

Hej

Jeg har brugt one.com i mange år og har intet at udsætte på dem.

Mvh Hans



1641

24
03. februar 2022 @ 07:51
Stormogul
Bamse skrev:

Nu kender  jeg slet ikke one_com men da jeg er på jagt efter nogle webløsninger, vil jeg gerne høre om hvorfor one_com er noget man skal holde sig fra?

Gerne også forslag på nogle gode udbydere til at selv lave web-sites og web-hoteller.

glad hilsen

Godt webhotel er Powerhosting.dk


Once you go Mac - You'll never go back..!

132

1
05. februar 2022 @ 11:33
Novice
Jesper Arning skrev:

Du modtager denne e-mail, fordi vi gerne vil informere dig om, at dit GratisDNS-abonnement bliver flyttet til one.com. Det sker allerede nu i marts 2022.

Vi har været utrolig glade for at have dig som kunde, men har vi besluttet, at tiden er kommet til at lukke GratisDNS. Den gode nyhed er, at du fremover vil være i rigtig gode hænder!
one.com er en af Europas førende udbydere af domæner, webhosting, værktøjer til oprettelse af hjemmesider og andre onlineløsninger.

Fuck

Efter alle de år hos dem er det godt nok bittert, men den flytning kommer til at foregå uden mig. 



Tak @Giffi og @alha grafisk, for gode input. Men vil du, @Arning, ikke fortælle hvorfor du fravælger one_com?


1905

184
PowerPalle (Administrator)
05. februar 2022 @ 12:22
Stormogul

Jeg har god erfaring med Hetzner. Com (tysk) kan det hele og billigt. 

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

189

12
05. februar 2022 @ 22:05
Novice
PowerPalle skrev:

Jeg har god erfaring med Hetzner. Com (tysk) kan det hele og billigt. 

Hej

Det er meget billigt. Hvor længe har du brugt dem?

Mvh Hans


1905

184
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2022 @ 11:11
Stormogul

Et par år nu og for mindre end 5 euro om måneden har jeg ALT!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1905

184
PowerPalle (Administrator)
06. februar 2022 @ 11:11
Stormogul

Et par år nu og for mindre end 5 euro om måneden har jeg ALT!

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

132

1
07. februar 2022 @ 11:50
Novice
Jesper Arning skrev:

Du modtager denne e-mail, fordi vi gerne vil informere dig om, at dit GratisDNS-abonnement bliver flyttet til one.com. Det sker allerede nu i marts 2022.

Vi har været utrolig glade for at have dig som kunde, men har vi besluttet, at tiden er kommet til at lukke GratisDNS. Den gode nyhed er, at du fremover vil være i rigtig gode hænder!
one.com er en af Europas førende udbydere af domæner, webhosting, værktøjer til oprettelse af hjemmesider og andre onlineløsninger.

Fuck

Efter alle de år hos dem er det godt nok bittert, men den flytning kommer til at foregå uden mig. 



“Fuck” hvad er det dårlig Forum-stil, at skrive “Fuck” om en virksomhed, uden at forklare hvorfor eller bare henvise til dårlig omtale!?

Nu har jeg spurgt tre gange, uden svar fra @Arning. Hvorfor deler du, Arning, den slags udtalelser ud, uden at svare med konstruktiv begrundelse?

Disclaimer - har ingen intresse i virksomheden, vil bare gerne vide hvorfor one_com er “fuck” og hvad det betyder for eventuelle brugere?


Tak til PowerPalle for nye tip til webhotel.



2581

84
07. februar 2022 @ 15:35
Bit kongen
Bamse skrev:

“Fuck” hvad er det dårlig Forum-stil, at skrive “Fuck” om en virksomhed, uden at forklare hvorfor eller bare henvise til dårlig omtale!?

Nu har jeg spurgt tre gange, uden svar fra @Arning. Hvorfor deler du, Arning, den slags udtalelser ud, uden at svare med konstruktiv begrundelse?

Jeg tager det normalt ikke så seriøst når folk ikke vil skive under eget navn men bevares "bamse" ..

Det fuck refererer til at gratisdns lukker ned og jeg behøver vist ikke retfærdiggøre over for dig hvorfor jeg syntes det er et fuck værd. Personligt er jeg flintrende lige glad med hvem han havde solgt til, det var stadigvæk blevet et fuck til at gratisdns lukker.

Det er en fuld fed katastrofe at den service forsvinder, det er og var guld værd at have kontrol over sine NS uden for rækkevide af webhoteller man af den ene eller anden grund skal væk fra i en fart. Mine NS og evt. web og mail hoteller kommer aldrig til at være en og samme udbyder, aldrig. 

Er du tilfreds @Bamse?



1129

129
07. februar 2022 @ 16:29
Stormogul

cloudflare.com har mulighed at tilbyde det samme som gratisdns, dog, en gratis konto tillader kun et domæne. men man kan bare oprette flere konti. :)

jeg bruger cloudflare til alle mine domæner, og det spiller bare. interface er også 200x bedre end hvad gratisdns havde.


2185

44
07. februar 2022 @ 17:04
ASCII jonglør
Nihad skrev:

cloudflare.com har mulighed at tilbyde det samme som gratisdns, dog, en gratis konto tillader kun et domæne. men man kan bare oprette flere konti. :)

jeg bruger cloudflare til alle mine domæner, og det spiller bare. interface er også 200x bedre end hvad gratisdns havde.

Jeg har også kigget på Cloudflare - har vist også en konto hos dem fra tidligere - men så vidt jeg kan se, kan jeg ikke lige finde ud af hvem jeg skal vælge til min nuværende EU domæne, da Cloudflare ikke "understøtter" dette.

Nogen forslag til hvem som jeg fremover kan benytte som EU domæne admin, hvis jeg vælger Cloudflare ??

Måske det kunne ende med PowerPalle forslag: Hetzner ??



1905

184
PowerPalle (Administrator)
07. februar 2022 @ 17:19
Stormogul

Jeg tror faktisk, at Hetzner tilbyder gratis DNS service, hvorimod hosting mv. koster, alt efter hvor meget. Jeg har (level 4 på KonsoleH) 6 domæner, webhotel, mail, masser af kapacitet, etc etc etc, for sølles 5 Euro om måneden (og det kan enda fås billigere hus Hetzner) og de er über driftstabile.

Læs mere her, ...

https://www.hetzner.com/webhosting


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

1129

129
07. februar 2022 @ 17:23
Stormogul

@Rene,

Det er lidt uklart, om du allerede ejer .eu domænet, eller om du ønsker at registrere et? registrering er vist ikke understøttet, men at skifte nameservere burde kunne lade sig gøre. 

det kan være ændring skal foretages der hvor du har registreret domænet? måske er der noget "binding" på domænet, som gør at du ikke kan lave en ændring i nameserver delen? 

har du prøvet at tilføje domænet til dit cloudflare konto? og hvad fik du at vide?

du må gerne fortælle lidt flere detaljer. 

Hetzner, kan sikkert også være nameserver for dine domæner, men du skal stadig have noget "hosting" pakke tilkøbt for at dette kan lade sig gøre. 

cloudflare er udelukkende dns provider.

2185

44
07. februar 2022 @ 17:38
ASCII jonglør
Nihad skrev:

@Rene,

Det er lidt uklart, om du allerede ejer .eu domænet, eller om du ønsker at registrere et? registrering er vist ikke understøttet, men at skifte nameservere burde kunne lade sig gøre. 

det kan være ændring skal foretages der hvor du har registreret domænet? måske er der noget "binding" på domænet, som gør at du ikke kan lave en ændring i nameserver delen? 

har du prøvet at tilføje domænet til dit cloudflare konto? og hvad fik du at vide?

du må gerne fortælle lidt flere detaljer. 

Hetzner, kan sikkert også være nameserver for dine domæner, men du skal stadig have noget "hosting" pakke tilkøbt for at dette kan lade sig gøre. 

cloudflare er udelukkende dns provider.

Jeg har i dag en .eu domæne, som GratisDNS administrere -  og efter de "lukker" ned går jeg ud fra at one.com vil tage over.

Pt. benytter jeg kun DNS delen til min mail i iCloud+

Men hvis jeg ikke ønsker at skifte til one.com, skal jeg jo finde en anden løsning.

Ja, jeg har lige forsøgt, at oprette mit domæne hos cloudflare, og det så også ud til at dette godt kunne funke - men jeg skal stadig ud og finde en nu .eu domæne admin.


1129

129
07. februar 2022 @ 18:45
Stormogul

hvis du allerede har domænet, og det kan tilføjes cloudflare... så kan du administrere det derfra, altså det med at hvad skal pege hvor... 

men hvis du tænker på registrar, så tænker jeg du måske godt kan benytte denne... https://eurid.eu/da/

jeg ved ikke meget om .eu domæner, til at kunne komme med noget helt konkret, da der kan være andre systemer/krav end f.eks. til dansk.

så hvis jeg forstå dig ret, så leder du efter en pendant til dk-hostmaster, som administrerer .dk domæner?



291

45
07. februar 2022 @ 18:57
Juniormedlem

Hetzner tilbyder ganske rigtigt gratis DNS. En gratis konto kan oprettes her: hetzner.com/dns-console

Som standard kan man opsætte 25 domæner, men ved at skrive til dem kan denne grænse efter behov hæves gratis.

Jeg tror også jeg vælger Hetzner, det lyder ganske fornuftigt (både pris og teknik).


1129

129
07. februar 2022 @ 20:18
Stormogul

der er mere til cloudflare end blot dns. du kan f.eks. have caching server hos dem. så din egen server ikke bliver overbelastet osv. eller DDOS beskyttelse.

også måden domænet bliver resolvet globalt... da de har en global netværk og ens ændringer bliver propageret hurtigere rundt i verden end ved en mindre DNS server. ikke at Hetzner er dårlig valg. jeg har selv i sin tid anbefalet og gør det stadig, hetzner.

jeg har 6-7 forskellige domæner, og alle er på cloudflare som nameserver, og alle hosted hos hetzner.


8

0
08. februar 2022 @ 07:51
Nyt medlem
Rene Larsen skrev:
Nihad skrev:

@Rene,

Det er lidt uklart, om du allerede ejer .eu domænet, eller om du ønsker at registrere et? registrering er vist ikke understøttet, men at skifte nameservere burde kunne lade sig gøre. 

det kan være ændring skal foretages der hvor du har registreret domænet? måske er der noget "binding" på domænet, som gør at du ikke kan lave en ændring i nameserver delen? 

har du prøvet at tilføje domænet til dit cloudflare konto? og hvad fik du at vide?

du må gerne fortælle lidt flere detaljer. 

Hetzner, kan sikkert også være nameserver for dine domæner, men du skal stadig have noget "hosting" pakke tilkøbt for at dette kan lade sig gøre. 

cloudflare er udelukkende dns provider.

Jeg har i dag en .eu domæne, som GratisDNS administrere -  og efter de "lukker" ned går jeg ud fra at one.com vil tage over.

Pt. benytter jeg kun DNS delen til min mail i iCloud+

Men hvis jeg ikke ønsker at skifte til one.com, skal jeg jo finde en anden løsning.

Ja, jeg har lige forsøgt, at oprette mit domæne hos cloudflare, og det så også ud til at dette godt kunne funke - men jeg skal stadig ud og finde en nu .eu domæne admin.

Hej Rene

Hvordan går du dette

jeg har i dag en .eu domæne, som GratisDNS administrere -  og efter de "lukker" ned går jeg ud fra at one.com vil tage over.

Pt. benytter jeg kun DNS delen til min mail i iCloud+

Men hvis jeg ikke ønsker at skifte til one.com, skal jeg jo finde en anden løsning

Det kunne jeg fandme godt tænke mig, bruger kun mail delen hos one.com.


132

1
08. februar 2022 @ 11:58
Novice
Jesper Arning skrev:
Bamse skrev:

“Fuck” hvad er det dårlig Forum-stil, at skrive “Fuck” om en virksomhed, uden at forklare hvorfor eller bare henvise til dårlig omtale!?

Nu har jeg spurgt tre gange, uden svar fra @Arning. Hvorfor deler du, Arning, den slags udtalelser ud, uden at svare med konstruktiv begrundelse?

Jeg tager det normalt ikke så seriøst når folk ikke vil skive under eget navn men bevares "bamse" ..

Det fuck refererer til at gratisdns lukker ned og jeg behøver vist ikke retfærdiggøre over for dig hvorfor jeg syntes det er et fuck værd. Personligt er jeg flintrende lige glad med hvem han havde solgt til, det var stadigvæk blevet et fuck til at gratisdns lukker.

Det er en fuld fed katastrofe at den service forsvinder, det er og var guld værd at have kontrol over sine NS uden for rækkevide af webhoteller man af den ene eller anden grund skal væk fra i en fart. Mine NS og evt. web og mail hoteller kommer aldrig til at være en og samme udbyder, aldrig. 

Er du tilfreds @Bamse?

Tak for reaktion/svar, Arning.

Hvis jeg opfatter det rigtigt, er det ikke one_com, du mener er “fuck”, men at du mister en gratis DNS-tjeneste?

Vil tro det er af alment interesse, ikke kun mig, der gerne læser om andres erfaringer af forskellige udbydere. Så kan man måske blive lidt klogere?
Der er altså ikke et spørgsmål om, at “jeg er tilfreds”, men hvis man kommer med en udtalelse, er det en god Forum-stil, at uddybe. Dog tror jeg, at jeg har misforstået dit “fuck”, da det ikke har nogen forbindelse til den omtalte virksomhed?


Da jeg tidligere har forklaret hvorfor jeg spørger, er det vel fuldstændigt underordnet, hvad mit brugernavn er. Jeg hedder Bjarne, men mit kælenavn er Bamse, derfor valgte jeg det..

Igen, tak til alle andre for gode tip - dem vil jeg undersøge nærmere😀

glad hilsen

Bjarne


132

1
08. februar 2022 @ 12:25
Novice
Jesper Arning skrev:
Bamse skrev:

“Fuck” hvad er det dårlig Forum-stil, at skrive “Fuck” om en virksomhed, uden at forklare hvorfor eller bare henvise til dårlig omtale!?

Nu har jeg spurgt tre gange, uden svar fra @Arning. Hvorfor deler du, Arning, den slags udtalelser ud, uden at svare med konstruktiv begrundelse?

Jeg tager det normalt ikke så seriøst når folk ikke vil skive under eget navn men bevares "bamse" ..

Det fuck refererer til at gratisdns lukker ned og jeg behøver vist ikke retfærdiggøre over for dig hvorfor jeg syntes det er et fuck værd. Personligt er jeg flintrende lige glad med hvem han havde solgt til, det var stadigvæk blevet et fuck til at gratisdns lukker.

Det er en fuld fed katastrofe at den service forsvinder, det er og var guld værd at have kontrol over sine NS uden for rækkevide af webhoteller man af den ene eller anden grund skal væk fra i en fart. Mine NS og evt. web og mail hoteller kommer aldrig til at være en og samme udbyder, aldrig. 

Er du tilfreds @Bamse?

Tilføjelse: er brugernavn som PowerPalle, Nihad, Mactekniker, Pallmei, Pjock og Ufomekaniker, mere seriøst? De bidrager ofte med kloge og konstruktive indlæg. Tak til dem🙏



1129

129
08. februar 2022 @ 15:01
Stormogul

nu har i udvekslet lidt ord omkring nogle misforståelser og lad os kalde det det. :)

når det så er sagt, så har jeg lidt undersøgt sagen omkring domain transfers... helt specifikt for .EU domæner... 

det ser ud som om .EU domæne kan transferes fra one.com over til noget andet, ved blot at anmode om det. der kan dog være nogle forbehold. 

domæne der er registreret mindre end 60 dage, kan være låst i X dage før dette kan gøres. det afhænger lidt af det instans der administrerer domænet. i .eu tilfældet er det eurid. 

så vidt jeg kan finde frem til, så er hverken cloudflare eller hetzner registreret registrar af .eu domænet. det kan være man købe og bruge deres tjenester med domænet, men det vil i så fald foregå igennem en tredjeparti. one.com er registreret registrar. 

https://eurid.eu/en/register-a-eu-domain/find-a-registrar/

men, det forhinder dog ikke brug af et .eu domæne med disse firmaer. det ser bare ud som om man ikke kan bruge dem at betale/forlænge domænet, direkte. 

det kan være jeg tager fejl, men det ser ud som om man ikke lige kan slippe for one.com konto, hvis man har .eu domæne. med mindre man skal have en af de andre registrars. 

når man så har besluttet sig alligevel at lave en domæne transfer fra one.com til noget andet, så skal man lige have nogle ting klar. som sikkert kan findes på one.com hjemmeside eller ved at kontakte deres kundesupport. og det er man skal slå DNSSEC fra (hvis den er slået til). og man skal have AUTH-ID til domænet, som er "nøglen" til at man kan lave en transfer. uden auth-id kan man ikke lave det. det kan så være at du få besked, "du ikke må få det oplyst", dette betyder nok, at du stadig er under "bindingsperiode" eller under de X dages karantæne. når man har auth-id i hånden, så kan man henvende sig til den nye registrar man ønsker at lave flyt til, og bede dem starte processen.

nok om det tekniske... nu kommer min mening...

lad jeres .eu domæne stå ved one.com og skift bare navneservere (nameserver) om til en anden udbyder. f.eks. hetzner eller cloudflare.


2185

44
08. februar 2022 @ 17:36
ASCII jonglør
MartinR skrev:
Hej Rene

Hvordan går du dette

jeg har i dag en .eu domæne, som GratisDNS administrere -  og efter de "lukker" ned går jeg ud fra at one.com vil tage over.

Pt. benytter jeg kun DNS delen til min mail i iCloud+

Men hvis jeg ikke ønsker at skifte til one.com, skal jeg jo finde en anden løsning

Det kunne jeg fandme godt tænke mig, bruger kun mail delen hos one.com.

Som jeg skrev så benytter jeg i dag kun GratisDNS som DNS server, og så har jeg via iCloud+ oprettet mit .eu domæne.
Hos GratisDNS er der sat 2 MX records op som peger på icloud mail serverne - plus et par TXT records.

Her er Apple's guide: Brug Tilpasset e-maildomæne med iCloud Mail
Her er en anden guide: How to Use a Custom Email Domain with iCloud Mail

Men det kræver at du har en iCloud+ konto - gratis delen dur ikke.

Man kan oprette både et individuelt og/eller et familie domæne.
For hver bruger, får man 3 email adresser (plus nogle aliases), så hvis du har brug for flere, kunne du evt. oprette et familie domæne, og så opret en nyt medlem efter behov.


1905

184
PowerPalle (Administrator)
08. februar 2022 @ 19:15
Stormogul

Blot til orientering, så flytter jeg rundt på mine domæne-navne som det passer mig. Alt jeg gør er, at etablere disse på en Name Service (hus en DNS udbyder) og efterfølgende gør jeg dk-hostmaster opmærksom på denne nye DNS udbyder via en selvbetjeningsformular. Der er ingen restriktioner, bindingsperioder eller andet.

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger

4

1
10. april 2023 @ 23:59
Nyt medlem

Jeg bruger dns.services, som er et dansk selskab. Fungerer udmærket.

Jeg har egentlig haft et webhotel de seneste år, men priserne er steget, så for at reducere mine omkostninger hoster jeg nu igen hjemme og bruger ovennævnte tjeneste, som er gratis - eller man betaler for domænerne, men de er billigere der end hos webhotellet.


2185

44
11. april 2023 @ 14:42
ASCII jonglør
Poulsen Henning Vestergaard skrev:

Jeg bruger dns.services, som er et dansk selskab. Fungerer udmærket.

Jeg har egentlig haft et webhotel de seneste år, men priserne er steget, så for at reducere mine omkostninger hoster jeg nu igen hjemme og bruger ovennævnte tjeneste, som er gratis - eller man betaler for domænerne, men de er billigere der end hos webhotellet.

Og et EU domæne er også billigere hos DNS.services, end de var hos GratisDNS.

Jeg har oprettet en overførelse fra one.com til dem i påske dagene - så venter på at det går i orden.



356

12
puggaard (Skribent)
13. april 2023 @ 18:49
Lærling

hetzner.com ser ret fint ud. Jeg kan nøjes med det mindste. Har haft one.com siden det kostede kr. 9,- pr måned. For bare 5 år siden kostede det kr. 19,- pr måned.

Tak for tippet 👍


1905

184
PowerPalle (Administrator)
13. april 2023 @ 19:29
Stormogul

Jeg bruger Hetzner og det virker 100%

Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger