xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Mit word dokument bliver til .~WRD0000.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


455

18
22. januar 2022 @ 09:04
Seniormedlem

Noget underligt noget. Jeg henter mit dokument med rigtige filnavn og redigere i dokumentet og vil gemme. Så bliver dokumentet til " .~WDR0000 ". Hvis jeg acceptere - gemmer og lukker - kan jeg ikke finde dokumentet igen. Hvis jeg gemmer "som" og genskriver dokumentets oprindelige navn kan jeg overskrive og gemme. Det er ikke hver gang det sker, men ofte, og hvis jeg ikke holder øje med navneændringen mister jeg mine dokumentredigeringer. Hvis jeg husker ret, er der først kommet efter min opgradering til OS 12.1 for et par måneder siden. Jeg har ikke problemet med Excel-dokumenter.

  6
0
  366

2709

341
PallMei (Skribent)
22. januar 2022 @ 11:35
Bit kongen

Med ~ lugter det af midlertidig gendannelsesfil. Altså en fil, som løbende ajourføres med alle ændringer mens du redigere og som slettes, når du lukker dokumentet på ordenlig vis. Men hvis Word bliver afbrudt uden du har gemt, så vil Word kunne gendanne dokumentet med alle ændringer ud fra den fil næste gang den starter op.

Filer der starter med "." er i Unix baserede operativsystemer (som macOS) per definition skjulte. Du kan skifte mellem at se skjulte filer i Finder med shift+cmd+"."





455

18
22. januar 2022 @ 12:01
Seniormedlem

Når jeg vil gemme og lukke får jeg som vist, og jeg siger "gem" til 1. vindue og "gem" til 2. vindue og så er dokumentet rettet til næste åbning. Men hvorfor alt dette - og kan jeg slippe for denne omvej?. Det har ikke været sådan tidligere.

Noget andet jeg se nu når jeg viser skjulte filer/mapper og det er en mappe "_gsdata_" på ca. 59GB. Hvad er det?.


2709

341
PallMei (Skribent)
22. januar 2022 @ 12:52
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Når jeg vil gemme og lukke får jeg som vist, og jeg siger "gem" til 1. vindue og "gem" til 2. vindue og så er dokumentet rettet til næste åbning. Men hvorfor alt dette - og kan jeg slippe for denne omvej?. Det har ikke været sådan tidligere.


Du skal ikke arbejde og gemme i ".~WRD0000". Det er en arbejdsfil som Word selv genere og du laver rod i det, ved at arbejde direkte i den. Den opdateres jo automatisk i baggrunden og så er den ændret, siden du åbnede den, hver gang du laver en redigering og det er hvad nederste dialog boks fortæller. Jeg ved ikke hvordan roddet er opstået, men gem alle dine ting under de rigtige navne og luk alle dine dokumenter. Næste gang du starter Word skal du ikke åbne .~WRD0000 og arbejde i den. Hvis den åbner automatisk, så luk den igen uden at redigere i den. Hvis der er ændringer du ikke har gemt under det rigtige navn, så gem det under det rigtige navn, lad være med sige ja til at gemme i .~WRD0000.

Noget andet jeg se nu når jeg viser skjulte filer/mapper og det er en mappe "_gsdata_" på ca. 59GB. Hvad er det?.


Det lader til at være en goodsync ting, prøv at læse  afsnittet _GSDATA_ folder

https://www.goodsync.com/faq


455

18
22. januar 2022 @ 16:08
Seniormedlem

Det er ude af mine hænder. Jeg åbner et dokument, redigere i dokumentet og gemmer. Ved gemmekommandoen omdøber Word dokumentet til ".~WRD0002" - se billeder. Hvis jeg redigere videre (dokumentet hedder hele tiden ".~WRD0002" imens jeg redigere) og gemmer, er redigereringen ikke med når jeg åbner som originalnavn. Hvis jeg vil sikre min redigering, skal jeg gemme "som" og så overskrive den originale fil eller genåbne, redigere og så håbe på, at Word ikke pludselig ændre navn.

Og det er ikke altid Word "blander sig" - for det meste kan jeg arbejde normalt med mine dokumenter, men det er f.. irriterende når Word "blander sig".

Tak for GoodSync linket. Fandt ud af, hvordan jeg skal håndtere mappen (jeg bruger GoodSync).




2709

341
PallMei (Skribent)
22. januar 2022 @ 17:32
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:

Det er ude af mine hænder. Jeg åbner et dokument, redigere i dokumentet og gemmer. Ved gemmekommandoen omdøber Word dokumentet til ".~WRD0002" - se billeder. Hvis jeg redigere videre (dokumentet hedder hele tiden ".~WRD0002" imens jeg redigere) og gemmer, er redigereringen ikke med når jeg åbner som originalnavn. Hvis jeg vil sikre min redigering, skal jeg gemme "som" og så overskrive den originale fil eller genåbne, redigere og så håbe på, at Word ikke pludselig ændre navn.

Ok, det er tydeligvis en fejl. Jeg syntes du skal rapportere til MS. Måske deres kundesupport kan hjælpe.


455

18
22. januar 2022 @ 17:55
Seniormedlem

Der er just kommet en opdatering til Word - jeg ser hvad der sker, og melder tilbage (evt. efter MS kontakt).