xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Cover / Sleeve til MacBook Pro 16" M1 Max Model
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


173

4
20. januar 2022 @ 09:32
Novice

Hej

Jeg er på udkig efter et cover / sleeve til min MacBook Pro M1 Max 16". Men dem som Apple lavede til de tidl. 16" passer ikke skriver de.

Er der nogen herinde, som kan anbefale et godt sleeve til de nye modeller? :)

  9
0
  400

4586

389
20. januar 2022 @ 12:45
FPU

Prøv MediaDevil. Hvis de ikke har noget til din 16'' endnu, må det næsten være på vej.

Di kan også prøve Moshi. De har i det mindste noget til en M1 2020, så mon ikke de er ved at lave noget til din model?


2252

150
20. januar 2022 @ 13:37
ASCII jonglør

Har haft et Thule-sleeve til min MacBook 15" i snart 10 år. Det er slidt udenpå, rejser meget med det, men form og funktion, herunder den stærke beskyttelse, er stadig tiptop. Lynlås fejler heller intet - så det mærke tager jeg nok igen til min egen MBP 16", når det bliver aktuelt.

Thule Gauntlet MacBook® Pro 16" sort - Kr. 399

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

250

32
20. januar 2022 @ 13:42
Juniormedlem

Joli Originals har sleeves til de nye 14" og 16" MacBook Pro. De er usandsynligt lækre, håndlavet af Joli selv i italiensk læder og filt af hollandsk uld, og er prissat derefter.


173

4
21. januar 2022 @ 01:02
Novice

Tak for jeres forslag - det vil jeg kigge nærmere på :)

Jeg har fået min første rids i min ellers helt nye MacBook Pro M1 Max - av det gjorde ondt, men det er vel også noget der skal bruges :) selvom det gjorde ondt helt ind i sjælen!


4586

389
21. januar 2022 @ 10:09
FPU
SE0Master skrev:

Tak for jeres forslag - det vil jeg kigge nærmere på :)

Jeg har fået min første rids i min ellers helt nye MacBook Pro M1 Max - av det gjorde ondt, men det er vel også noget der skal bruges :) selvom det gjorde ondt helt ind i sjælen!

Jeg havde det på samme måde, hver gang jeg købte en ny cykel, dengang jeg var cykelbud (to cykler knækkede under mig, og to blev stjålet).

Da jeg købte den sidste. lavede jeg med vilje selv den første lille ridste med cykelnøglen; så var det ligesom overstået, og så betød de efterfølgende ridser ikke noget.

Det vil jeg dog ikke gøre med min næste nye Mac. Jeg vil ikke overbeskytte den, men den får et tastatur-overlay, og den får et sleeve til transport i en computertaske, og så må den ellers klare sig, så godt den kan.


173

4
21. januar 2022 @ 19:16
Novice
Tonny Freimanis skrev:
SE0Master skrev:

Tak for jeres forslag - det vil jeg kigge nærmere på :)

Jeg har fået min første rids i min ellers helt nye MacBook Pro M1 Max - av det gjorde ondt, men det er vel også noget der skal bruges :) selvom det gjorde ondt helt ind i sjælen!

Jeg havde det på samme måde, hver gang jeg købte en ny cykel, dengang jeg var cykelbud (to cykler knækkede under mig, og to blev stjålet).

Da jeg købte den sidste. lavede jeg med vilje selv den første lille ridste med cykelnøglen; så var det ligesom overstået, og så betød de efterfølgende ridser ikke noget.

Det vil jeg dog ikke gøre med min næste nye Mac. Jeg vil ikke overbeskytte den, men den får et tastatur-overlay, og den får et sleeve til transport i en computertaske, og så må den ellers klare sig, så godt den kan.

Sjovt du nævner det med at ridse selv, for jeg har selvfølgelig grædt over ridsen til et par kammerater, og de svarede begge, at jeg bare skulle ridse computeren selv og stoppe med at tude, for så var ridsen jo lavet. Og det har de jo en pointe med. De ved godt jeg er ultra øm over mine ting :D

Min plan var også, at jeg ville være forsigtig med denne MacBook Pro 16" M1 Max, men uheld x100 gjorde, at der kom en ridse. Typisk når man er overforsigtig så sker uheldet. Satans. Og jeg havde ellers bestemt mig for, at jeg ikke ville være overforsigtig. Jeg havde en MacBook Pro i 2018, og den var jeg så forsigtig med, at jeg næsten aldrig fik den brugt. Turde ikke bruge den i frygt for at ridse den, så det holder jo ikke. Jeg var aldrig glad for at bruge den, så jeg brugte altid i stedet min 2014 MacBook Pro, men det var jo det rene galimatias. 

Men nu har jeg så fået en rids, og må tage den her fra.

Hvad er det du mener med, at du ikke vil overbeskytte? Er det lige som jeg fortæller at jeg gjorde i 2018? Men det der tastatur-overlay, hvad er det og hvad kan det?



4586

389
21. januar 2022 @ 19:44
FPU

@SEOMaster.

Med "overbeskytte" mener jeg, at jeg nok ikke vil gå så vidt at give min fremtidige M1 MacBook Pro (eller M2 Air) et hardcover på og slet ikke skærmfilm. Jeg vil nøjes med tastatur-overlay, dels for at undgå daglig fnuller og fingerfedt, dels for at forhindre en potentiel katastrofe ved at tippe kaffe eller cola udover tastaturet.

Og som sagt et neopren-sleeve, inden jeg lægger den i computertasken.

Mit første Moshi tastatur-overlay redede min MBP fra "Death by sauce", da jeg en dag kom til at tippe lidt sovs udover MBP''en, da jeg skulle stille talerkenen på bordet. Det havde betydet en ny topcase, hvis ikke tastaturet havde været beskyttet, så de godt 200,- Kr. tjente sig selv hjem mange gange den aften.

Moshi laver vist ikke længere overlays, men jeg fandt så MediaDevil i stedet for, og deres overlay er mindst lige så godt som det fra Moshi.


173

4
23. januar 2022 @ 09:48
Novice
Tonny Freimanis skrev:

@SEOMaster.

Med "overbeskytte" mener jeg, at jeg nok ikke vil gå så vidt at give min fremtidige M1 MacBook Pro (eller M2 Air) et hardcover på og slet ikke skærmfilm. Jeg vil nøjes med tastatur-overlay, dels for at undgå daglig fnuller og fingerfedt, dels for at forhindre en potentiel katastrofe ved at tippe kaffe eller cola udover tastaturet.

Og som sagt et neopren-sleeve, inden jeg lægger den i computertasken.

Mit første Moshi tastatur-overlay redede min MBP fra "Death by sauce", da jeg en dag kom til at tippe lidt sovs udover MBP''en, da jeg skulle stille talerkenen på bordet. Det havde betydet en ny topcase, hvis ikke tastaturet havde været beskyttet, så de godt 200,- Kr. tjente sig selv hjem mange gange den aften.

Moshi laver vist ikke længere overlays, men jeg fandt så MediaDevil i stedet for, og deres overlay er mindst lige så godt som det fra Moshi.

Ja skærmfilm tænker jeg heller ikke, at jeg vil bruge, og eller ikke hardcover. Har hørt det skulle ridse i hjørnerne, hvis man ikke jævnligt får det renset for smuds, støv og sand. Men det der tastatur overlay lyder som en god ide faktisk. Både i mod sovs, men også bare i mod daglig fnuller som du siger.

Skal man købe det hjem fra Moshi? Eller kan man ikke få det i Danmark/Europa? Det med fedt fingre på tasterne, er faktisk underligt at man kan være så pernittengryn over det. Jeg sætter jævnligt min MacBook Pro på standby og tørre tasterne af med min Apple Klud, ganske klar over, at lige så snart jeg har skrevet en sætning, så er der fingre på igen *LOL*


4586

389
23. januar 2022 @ 13:32
FPU

@SEOMaster.

Som sagt tror jeg ikke, at Moshi længere laver tastatur-overlays, i hvert fald ikke til min model. Men du kan jo prøve at snuse rundt derinde.

Jeg er rigtig glad for det fra MediaDevil, men jeg ved da, at man muligvis kan købe dem i Humac, og i hvert fald på de kinesiske deal-sites. Her er de naturligvis billigere, men til gengæld er kvaliteten ukendt, altså hvor godt det passer, og hvor længe det holder, før det revner. Mit Moshi holdt i 5-6 år, men så var der også slidt hul hele vejen rundt langs kanten af venstre Kommando-tast, og silikonen ved W var også i krise.

De fås endda i friske farver, og nogle har også speciifikke tastaturgenveje på, f.eks. har jeg engang set et med de mest benyttede kommanoer til Final Cut Pro.

Du skal blot være opmærksom på, at der er forskel i layoutet på amerikanske og europæiske tastaturer, så du skal være sikker på, at du vælger det rigtige ved bestillingen. Du kan som regel se på foto'et, om Retur-tasten er bred (amerikansk) eller smal (europæisk), med mindre hjemmesiden snycer og bruger det samme foto til det hele. Jeg ved dog ikke, om det også gælder de nye M-Mac'er.