xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)
macnyt  /  forum  /  emne
Navigation VW Discover Pro 2. gen. kortopdateringsproblem.
Kategori: Dialog om software - anything can happen here :) (Software)


451

18
16. januar 2022 @ 17:44
Seniormedlem

Lidt OT i MN, men jeg prøver. Min sidste opdatering i december 2020 forløb perfekt - 3. eller 4. opdatering siden bilkøb i 2016, alle uden problemer. Opdateringen 21.06.2021 ville ikke fungere, og jeg tænkte det nok bliver OK ved næste. Min VW forhandler har ikke kunne give megen hjælpe, andet end ..at det vist driller. Nu er opdatering 29.11.2021 kommet og det er det samme. Jeg har hentet kortet (zip), udpakket, lagt på SD og sat i bilen. DP melder opdatering når SD sættes i, og søger men slutte efter et lille minut med "Fejl: Ingen data tilgængelig. Sæt en kilde med data til softwareopdateringen i, eller kontroller kilden". SD kortet er som tidligere formateret MSDOS FAT 32, jeg prøvede så med exFAT som manualen også foreslår. Det samme, blot blev DP ved med at søge efter opdatering (snurrehjul) og jeg stoppede efter 5 min. Ingen fejlmelding. Jeg synes ikke jeg har gjort andet end som tidliger. En lang historie - kan I hjælpe?.

  23
0
  1711

2696

335
PallMei (Skribent)
16. januar 2022 @ 20:19
Bit kongen

Et par forslag:

  • Hvis muligt, formater kortet i anlægget, så du er sikker på at formatet kan læses
  • Er du sikker på at zip-filen skal pakkes ud. Nogle ting kan læse zip-fil direkte. Men det må fremgå af en vejledning
  • Prøv at hente filen igen. Måske er den korrupt. Men på anden side burde du nok ikke kunne pakke zip-filen ud, hvis den korrupt.

362

18
16. januar 2022 @ 20:48
Lærling

Har du tænding på i mens?

Ifølge manualen kan det tage op mod 4 timer at opdatere, så der skal være strøm nok på bilen til dette. Måske skulle du sætte en lader på imens, kommer batteriet ned på omkring 11,5v bliver bilen mærkelig.

Kan det ikke opdateres via nettet? Mener at der sad Discover Pro i min 2018 Arteon, den hentede det når der var netværk. 


451

18
16. januar 2022 @ 22:10
Seniormedlem
PallMei skrev:

Et par forslag:

  • Hvis muligt, formater kortet i anlægget, så du er sikker på at formatet kan læses

har ikke været nødvendigt før.

  • Er du sikker på at zip-filen skal pakkes ud. Nogle ting kan læse zip-fil direkte. Men det må fremgå af en vejledning

Vejledningen siger pak ud.

  • Prøv at hente filen igen. Måske er den korrupt. Men på anden side burde du nok ikke kunne pakke zip-filen ud, hvis den korrupt.

Prøvet flere gange, både med juni og novemberopdateringen.



451

18
16. januar 2022 @ 22:13
Seniormedlem
Samson skrev:

Har du tænding på i mens?

Ja.

Ifølge manualen kan det tage op mod 4 timer at opdatere, så der skal være strøm nok på bilen til dette. Måske skulle du sætte en lader på imens, kommer batteriet ned på omkring 11,5v bliver bilen mærkelig.

Jo, men opdateringe starter slet ikke.

Kan det ikke opdateres via nettet? Mener at der sad Discover Pro i min 2018 Arteon, den hentede det når der var netværk. 

Har ikke prøvet - kunne måske prøve via min iPhone. Men det har ikke været nødvendigt før.



2696

335
PallMei (Skribent)
16. januar 2022 @ 23:18
Bit kongen
MichaelCorfitsen skrev:
PallMei skrev:

Et par forslag:

  • Hvis muligt, formater kortet i anlægget, så du er sikker på at formatet kan læses

har ikke været nødvendigt før

Prøv alligevel. Det er ikke ukendt at fat32 formatting på Mac ikke altid kan læses på Windows og andre enheder. måske du har fået lavet guid partitionstabel og anlægget kræver Master boot record  🤷🏼‍♂️. 


143

0
17. januar 2022 @ 10:35
Novice

Jeg har oplevet nogle tilsvarende problemer, da jeg ville opdatere softwaren på min Ford Kuga via USB.

Her var problemet, at MacOS lå nogle skjulte partioner ind på drevet, som jeg simpelthen ikke kunne få slettet igen (nok mig og mine manglende evner).

Men jeg fandt en Windows maskine frem og fik slettet alle partioner via Diskhåndtering. Herefter var der ingen problemer.


2581

84
17. januar 2022 @ 14:35
Bit kongen

Hvis du kun har forsøgt dig med en og samme USB nøgle ville jeg teste med en anden også før du går videre med andre forsøg.




451

18
18. januar 2022 @ 12:36
Seniormedlem
PallMei skrev:
MichaelCorfitsen skrev:
PallMei skrev:

Et par forslag:

  • Hvis muligt, formater kortet i anlægget, så du er sikker på at formatet kan læses

har ikke været nødvendigt før

Prøv alligevel. Det er ikke ukendt at fat32 formatting på Mac ikke altid kan læses på Windows og andre enheder. måske du har fået lavet guid partitionstabel og anlægget kræver Master boot record  🤷🏼‍♂️. 

Anlægget i bilen kan kun læse SD - jeg kan ikke "kommunikere" med SD (formatere, slette etc.). Jeg har prøvet hvor SD var FAT og exFAT og Guid og Master Boot Record, alle kombinationer. Intet virker. Jeg kører lige forbi VW igen for at høre om der er nyt.


451

18
18. januar 2022 @ 16:35
Seniormedlem

Det hjalp pokker. VW Slagelse har opgivet - kan heller ikke få det til at virke, "noget med kortstørrelse". Men jeg kunne købe et nyt VW-SD-kort med nyeste korttil ca.kr. 1.200,-. Men efter VW-hjemmeside VW skulle jeg - som tidligere - bare kunne hente nye kort.


687

6
18. januar 2022 @ 18:32
Veteran

exfat.

32 gb ( vw kræver større kort til 2021 opdateringer).

klasse 10 sd kort (mest almindelige fejl, vw discovery care fortæller IKKE hvis du bruger forkert klasse sd kort).

boom👍.

jeg bygger alt i toffifee og løg

451

18
18. januar 2022 @ 20:04
Seniormedlem

exfat + 64GB/300MBs/klasse 10 = virker ikke.


687

6
18. januar 2022 @ 20:34
Veteran

😩😩😩

https://autonavigatoren.dk/products/volkswagen-2021-europa-kort-v14

eller køb et kort på ebay.de

evt et skoda, same same. 

jeg bygger alt i toffifee og løg

451

18
18. januar 2022 @ 22:13
Seniormedlem

Jo jo - men det har virket før. Jeg kan også bare købe hos VW. Det du henviser til kan give samme problemer, det ved jeg ikke før jeg har købt. Det mærkelige er, at mange - også VW Slagelse - har problemet, med VW.de siger intet.


451

18
23. januar 2022 @ 13:27
Seniormedlem

Nu har jeg skrevet til VW Danmark - så må jeg se.


362

18
24. januar 2022 @ 16:43
Lærling
MichaelCorfitsen skrev:

exfat + 64GB/300MBs/klasse 10 = virker ikke.


Har du prøvet med det originale kort fra VW?

Det er ikke samme type som alm. SD kort.



Interestingly the VW DiscoverCare program does not even recognise the problem until the last stage when writing to the SD Card fails!


You can of course select one of the smaller update bundles that contain less countries as these are smaller. However, if like us, you like a single card solution for the whole of Europe, there is a simple way around it:

  1. Download the update as normal.
  2. Expand/unzip the compressed file to a temporary folder.
  3. Use a file explorer to navigate to through the folders: maps > 00 > sds.
  4. The sds folder contains the language packs . You only need the pack for your language(s); e.g. 'GB' for English. The other language sub-folders can be deleted to save space. The larger folders are; DE, ES, FR, IT. Deleting these 4 folders (unless you need them) is sufficient for the current 1730 'Bundle 1' update to fit a 16GB SD Card.
  5. Copy the remaining contents of the update to your original SD card. (You can find more information in the guide from this forum here: Map Software Update - How We Did It - )

Note: VW SD Cards have a special Card ID code [CID] and normal SD cards can not be used for navigation data - so using a larger normal SD card is not an option. I presume later Discover Media Navigation Systems now have a larger card.



362

18
24. januar 2022 @ 16:47
Lærling

Måske kan det her fixe det?
YouTube


451

18
24. januar 2022 @ 21:26
Seniormedlem
Samson skrev:
MichaelCorfitsen skrev:

exfat + 64GB/300MBs/klasse 10 = virker ikke.


Har du prøvet med det originale kort fra VW?

Nej jeg har ikke et sådan - og har heller ikke skulle bruge det før.

Det er ikke samme type som alm. SD kort.

VW hjemmeside fortæller hvordan man kan bruge et andet SD-kort (formatering) - hvilket også har virket tidligere.


451

18
24. januar 2022 @ 21:32
Seniormedlem
Samson skrev:

Måske kan det her fixe det?
YouTube

Det er meget, at jeg ikke selv har kunne finde denne. Tak.

Der er så det, at så vidt jeg kan se, så bruger DP navigationskortet fra SD-kortet. Mit DP har lagerplads med kortet indlæst, og det jeg skal er, at opdatere det kort der er i DP.

Jeg har aldrig prøvet at "kommunikere" med DP som vist på videoen - jeg vil da lige se hvordan min DP reagere på de tiltag videoen viser (green engeeniering menu).


362

18
24. januar 2022 @ 21:46
Lærling
MichaelCorfitsen skrev:
Samson skrev:

Måske kan det her fixe det?
YouTube

Det er meget, at jeg ikke selv har kunne finde denne. Tak.

Der er så det, at så vidt jeg kan se, så bruger DP navigationskortet fra SD-kortet. Mit DP har lagerplads med kortet indlæst, og det jeg skal er, at opdatere det kort der er i DP.

Jeg har aldrig prøvet at "kommunikere" med DP som vist på videoen - jeg vil da lige se hvordan min DP reagere på de tiltag videoen viser (green engeeniering menu).

Som jeg forstår problematikken andre steder fra, så ligger problemet i at der ligger en special partitation som er skjult fra brugeren og som indeholder en ID - en licens om man vil.
Det er enten det der skal skrives over på det nye (SD)kort eller DP skal sættes op til at acceptere “fremmede” (SD)kort. Jeg har selv problemer da jeg kørte med Columbus (Skoda) mener den hedder RNS510 til VW, dengang den var den største.
puføj, noget rod med formatere og max kortstørrelser. Der kunne man heldigvis også brænde en duallayer dvd og opdatere den vej - men ikke uden hjælp fra en eller anden hacker i Rusland.

Jeg selv personligt ville prøve med et Exfat formateret kort på maks 32gb og rydde opdateringen for overflødig data - ligesom jeg copy/pastede tidligere. Ellers ville jeg krybe til korset og smide de 400,- til en official opdatering - Så burde (SD)kortet kunne bruges fremadrettet 


451

18
24. januar 2022 @ 21:56
Seniormedlem

Den med max. størrelse på kort har jeg ikke set før. Det jeg bruger nu er 64GB mod tidligere 32GB. Jeg har prøvet Exfat og der hjalp ikke. Og så er der stadig det, at det har virket mange gange før (min. 4 gange). Og det er ikke kr. 400,- for et nyt VW kort, VW Slagelse sagde ca. kr. 1.200,-.


687

6
25. januar 2022 @ 15:07
Veteran

https://www.ebay.de/itm/313815268765?hash=item4910d8fd9d:g:00wAAOSwfLZhqkkz

det her som jeg fortalte dig sidst, koster IKKE 1200 kr,

og det er CID kodet, det er noget hø at rode med for at få oplåst et "almendeligt" sd kort.

har selv købt et til min golf og det virker fint. 

jeg bygger alt i toffifee og løg

451

18
25. januar 2022 @ 16:48
Seniormedlem

Jeg kan godt se det med de kr. 400,- men VW Slagelse vil så bare tjene mere (hvis det er det samme kort). Nu prøver jeg med et 32GB kort og ser, og så i øvrigt afvente svar fra VW Danmark. Og lige det, så vidt jeg ser er disse SD kort du nævner "stationære", altså at DP læser direkte fra SD kortet (ikke en opdatering af DPs harddisk), hvorimod jeg - indtil nu i hvert fald - har indlæst kortet til DPs harddisk. Om det betyder noget ved jeg ikke, for jeg kan selvfølgelig bare lade SD kortet sidde.



0
13. marts 2024 @ 10:43

Hvis du ikke fandt ud af det. Så tak kontakt til dem https://navigationer.dk/

Jeg lavede min enhed hos dem :) det var godt nok en MHI2 model.