xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)
macnyt  /  forum  /  emne
Billedet hakker på min MacBook
Kategori: De levende billeder er i live - action! (Video)


1

0
30. december 2021 @ 23:27
Nyt medlem

Hej

Jeg har en Macbook air hvor billedet hakker. Problemet er når jeg ser enhver form for film/ video. Lyden kører dog fint, men billedet er altid bagud og, eller hakkende. 

Nogle der ved hvad der kan være galt og hvad løsningen evt kan være? 

Tak på forhånd :)

  5
0
  1007

4593

394
31. december 2021 @ 02:31
FPU

Uh. den er svær med så lidt info.

Hvilken Air (årgang, model, konfiguration)?

Hvilken version af OS X (eller macOS)?

Hvilken video-software, QuickTime, VLC, eller andet? Hvilke versioner.

Hvilke typer video-format, f.eks. 1080p, h265, 4K?

Hvis du bruger QuickTime, så prøv i første omgang at installere VLC; den kan åbne de fleste formater og afspiller video ret gnidningsløst så lægne der er CPU nok.

(Prøv også lige med en gestart af din Air; det løser faktisk problemer af og til).

Og så velkommen til, selvom det er under irriterende omstændigheder. Bare spørg løs; det er bl.a. derfor, vi hænger ud herinde.

Held og lykke og feedback.


2709

341
PallMei (Skribent)
31. december 2021 @ 07:12
Bit kongen

Hvis det er en ældre maskine kan h265, også kaldet HEVC (High Efficiency Video Codec), være for tung fordi maskinen mangler hardware til det og må gøre det i software. HEVC og HEIF (High Efficiency Image Format) er formatet nyere iPhones benytter, med mindre du i indstillinger sætter formatet til Mest kompatible.

Men tjek også om der er et program som bruger alt maskinens kræfter (cpu) i aktivitetsovervågning. Det er bl.a. derfor en genstart kan hjælpe, som Tonny også foreslår.

1

0
02. januar 2022 @ 20:15
Nyt medlem
Hej igen.


Jeg har en MacBook air (13-inch 2017), med macOS Monterey (version 12.0.1) 

Det er dog på streaming tjenester såsom (Netflix, Disney+, viaplay, YouTube osv.)  jeg har oplevet problemet. Der er ingen hakken i billeder når jeg afspiller videoer fra kamerarulle, men kun når jeg ser film / videoer. 

Nu er jeg jo ikke mega IT nerd så du må bære over med mig ;-)


2709

341
PallMei (Skribent)
02. januar 2022 @ 20:42
Bit kongen
AlberteChr skrev:Hej igen.


Jeg har en MacBook air (13-inch 2017), med macOS Monterey (version 12.0.1) 

Det er dog på streaming tjenester såsom (Netflix, Disney+, viaplay, YouTube osv.)  jeg har oplevet problemet. Der er ingen hakken i billeder når jeg afspiller videoer fra kamerarulle, men kun når jeg ser film / videoer. 

Nu er jeg jo ikke mega IT nerd så du må bære over med mig ;-)

Hmmm, du kan prøve en anden browser. Hvert fald YouTube burde være mulig at afspille uden problemer. Jeg har ikke abonnement Netflix, Disney+ eller Viaplay så ved ikke hvor krævende deres codecs er (måden video er kodet).

Du kan også prøve at tilslutte strømforsyning. Uden strømforsyning, sætter den nemlig hastigheden ned for at spare strøm.

Sidste mulighed er at reducere kvaliteten (opløsning/bitrate).

4593

394
03. januar 2022 @ 11:59
FPU
AlberteChr skrev:Hej igen.


Jeg har en MacBook air (13-inch 2017), med macOS Monterey (version 12.0.1) 

Det er dog på streaming tjenester såsom (Netflix, Disney+, viaplay, YouTube osv.)  jeg har oplevet problemet. Der er ingen hakken i billeder når jeg afspiller videoer fra kamerarulle, men kun når jeg ser film / videoer. 

Nu er jeg jo ikke mega IT nerd så du må bære over med mig ;-)

Hej igen. Jeg kan ikke hjælpe omkring de betalte streaming-tjenester, men med hensyn til YouTube vil jeg anbefale dig at prøve at installere Opera. Jeg bruger den til stort set alt, for den er lynhurtig og stabil, og YouTube kører gnidningsfrit, med mindre jeg vælger de allerstørste videoformater. Der er dog ingen problemer med 480p og 720p på min MacBook Pro fra 2010.