xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Backup: Hvordan laver jeg to forskellige til to USB-drev?
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
29. november 2021 @ 17:05
Seniormedlem

Jeg bruger TimeMachine til min indbyggede harddisk, men jeg har ikke mindre end fire USB-drev som jeg ikke har sikkerhedskopier af. Den ene har jeg tømt med henblik på at tage sikkerhedskopi af et af de andre drev. Hvilket program kan anbefales - eller kan jeg få TimeMachine til at lave det?

Er der nogen der kendes Amazons Free Cloud Computing Services? Som tilbyder backup i skyen?

  8
0
  369

2709

341
PallMei (Skribent)
29. november 2021 @ 17:21
Bit kongen
Towle skrev:

Jeg bruger TimeMachine til min indbyggede harddisk, men jeg har ikke mindre end fire USB-drev som jeg ikke har sikkerhedskopier af. Den ene har jeg tømt med henblik på at tage sikkerhedskopi af et af de andre drev. Hvilket program kan anbefales - eller kan jeg få TimeMachine til at lave det?

Er der nogen der kendes Amazons Free Cloud Computing Services? Som tilbyder backup i skyen?

Du kan godt lade timemachine inkludere dine USB-drev. Du skal bare under indstillinger, fjerne dem fra listen af emner der skal udelades. Men hvordan det virker med gendannelse har jeg ingen erfaring med, der må du tjekke om ikke Apple har en support artikel.


166

3
30. november 2021 @ 12:15
Novice

Jeg bruger TRI-Backup fra https://www.tri-edre.com/english/tribackup.html.Har brugt det i mange år. Det virker perfekt, og få i flere versioner

Mac siden 1985 - iMac 27"Late2014 i7 4GHz 32GB 3TBFusion, MBP15" i9-2018 32GB-1TB, iPad Pro 11" 256GB, iPhone 7 128GB

253

35
30. november 2021 @ 12:49
Juniormedlem

Jeg har i mange år brugt SuperDuper til backup, både af den interne SSD i min iMac og af mine eksterne (data)diske. SuperDuper kan lave boot-bare backups af systemdiske og Smart updates. Smart Update betyder at den "opdaterer" en eksisterende backup med ændringerne på kildedisken = hurtigere backup tider. SD kan også sættes til (automatisk) at tage backup på bestemte tidspunkter.
Der findes andre tilsvarende programmer, bl.a. Carbon Copy Cloner (CCC), men SuperDuper er den jeg har erfaring med.

/Carsten


455

18
30. november 2021 @ 13:06
Seniormedlem

Jeg bruger både CCC og Good Sync. Good Sync bruger jeg til arkivfiler hvorimod jeg bruger CCC til backUp af selve computeren (styresystem og programmer/godkendelser etc).


477

7
01. december 2021 @ 07:45
Seniormedlem
PallMei skrev:
Towle skrev:

Jeg bruger TimeMachine til min indbyggede harddisk, men jeg har ikke mindre end fire USB-drev som jeg ikke har sikkerhedskopier af. Den ene har jeg tømt med henblik på at tage sikkerhedskopi af et af de andre drev. Hvilket program kan anbefales - eller kan jeg få TimeMachine til at lave det?

Er der nogen der kendes Amazons Free Cloud Computing Services? Som tilbyder backup i skyen?

Du kan godt lade timemachine inkludere dine USB-drev. Du skal bare under indstillinger, fjerne dem fra listen af emner der skal udelades. Men hvordan det virker med gendannelse har jeg ingen erfaring med, der må du tjekke om ikke Apple har en support artikel.

Jow, men den medtager kun det interne drev, så vidt jeg kan se. Jeg vil gerne tage backup af et eksternt.


477

7
01. december 2021 @ 08:04
Seniormedlem

Jow, men den medtager kun det interne drev, så vidt jeg kan se. Jeg vil gerne tage backup af et eksternt.

Undskyld. Det er mig der er forvirret. Har fundet ud af det ... tror jeg nok.


477

7
01. december 2021 @ 11:00
Seniormedlem
Towle skrev:

Jow, men den medtager kun det interne drev, så vidt jeg kan se. Jeg vil gerne tage backup af et eksternt.

Undskyld. Det er mig der er forvirret. Har fundet ud af det ... tror jeg nok.

Hmmm, jeg fjernede to drev fra TimeMachine der hvor man skal angive hvilke mapper/drev der ikke skal tages backup af. Resultatet var imidlertid at backup-drevet ikke havde plads nok (fejlmeddelelse), så jeg satte dem på igen.

Nu ser det sådan ud og det vil tage 12 timer og så vidt jeg kan se, så vil den løbe tør for plads når de 648 Gb er fyldt. Er jeg helt gal på den?

Er TimeMachine begyndt helt forfra med en komplet backup?



2709

341
PallMei (Skribent)
01. december 2021 @ 15:38
Bit kongen

Det ser grangiveligt ud til at den laver en komplet backup og der er desværre nok ikke noget du kan gøre ved det.