xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Brug af overførselsassistent
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


477

7
21. november 2021 @ 09:36
Seniormedlem

Kan Overførselsassistent overføre de programmer jeg har på den gamle 21,5" iMac (Mid 2011) så de fungerer på en ny M1? Jeg har mistet alle mine diske med de originale installationsfiler.

  9
0
  954

4593

394
21. november 2021 @ 10:09
FPU

Så vidt jeg ved, overføres kun personlige ting, som indhold af brugermappen og diverse systemindstillinger.

Til gengæld kan du lave en TimeMachine backup af hele harddisken, så du har det hele på lager. Bagefter er det så et spørgsmål om at håndplukke programmer og deres eventuelle underbiblioteker. Jeg ved, at det er noget rod, og at det måske ikke er nok i visse tilfælde, men jeg tror ikke, at der findes en softwareløsning på dit problem.

Lige en ting efter en hurtig gurgling:

Det ser alligevel ud til, at Overførselsassistent kan overføre din software til din nye Mac, hvis du først har lavet en TimeMachine backup af indholdet på den gamle Mac, for ved opstart spørger Overførselsassistent åbenbart, hvilken metode den skal bruge til overførslen, herunder TimeMachine: Klik.


1708

43
21. november 2021 @ 11:46
Stormogul

Den overfører hele skidtet, men du skal huske på at MacOS 12 kun kan køre 64 bit app så de gamle 32 bit programmer bliver ikke overført.



477

7
21. november 2021 @ 13:10
Seniormedlem
Tonny Freimanis skrev:

Det ser alligevel ud til, at Overførselsassistent kan overføre din software til din nye Mac, hvis du først har lavet en TimeMachine backup af indholdet på den gamle Mac, for ved opstart spørger Overførselsassistent åbenbart, hvilken metode den skal bruge til overførslen, herunder TimeMachine: Klik.

Æhhh jow, men hvordan er det man fortæller TimeMachine hvad den skal tage backup af? For mig ser det ud som at den tager backup af det hele.


477

7
21. november 2021 @ 13:15
Seniormedlem
Gorm Jørgensen skrev:

Den overfører hele skidtet, men du skal huske på at MacOS 12 kun kan køre 64 bit app så de gamle 32 bit programmer bliver ikke overført.

Mig bekendt er alle mine programmer 64 bit. CleanMyMac siger dog at Adobe Updater.app er 32 bit. Hvis jeg er i tvivl, hvordan ser jeg det så?


1493

39
21. november 2021 @ 13:27
Stormogul

Overførsels assistent tager fint apps med.. det virkede fint for mig igår fra min imac 2011 til en macmini m1

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

2709

341
PallMei (Skribent)
21. november 2021 @ 13:35
Bit kongen
Towle skrev:
Tonny Freimanis skrev:

Det ser alligevel ud til, at Overførselsassistent kan overføre din software til din nye Mac, hvis du først har lavet en TimeMachine backup af indholdet på den gamle Mac, for ved opstart spørger Overførselsassistent åbenbart, hvilken metode den skal bruge til overførslen, herunder TimeMachine: Klik.

Æhhh jow, men hvordan er det man fortæller TimeMachine hvad den skal tage backup af? For mig ser det ud som at den tager backup af det hele.

Du kan fortælle den, hvad den IKKE skal tage backup af. Men som standard har den apps med. Du behøver heller ikke en timemachine backup, overførselsassistent kan overføre direkte fra maskine til maskine. Men selv om du ikke behøver timemachine i denne sammenhæng, så er backup altid godt.


477

7
21. november 2021 @ 13:47
Seniormedlem
Rasmus Lauritsen skrev:

Overførsels assistent tager fint apps med.. det virkede fint for mig igår fra min imac 2011 til en macmini m1

Også Office, en gammel Photoshop og andet? Hurraaaaa :-)


2709

341
PallMei (Skribent)
21. november 2021 @ 13:54
Bit kongen
Towle skrev:
Rasmus Lauritsen skrev:

Overførsels assistent tager fint apps med.. det virkede fint for mig igår fra min imac 2011 til en macmini m1

Også Office, en gammel Photoshop og andet? Hurraaaaa :-)

Overførselassistent kan gendanne en hel maskine fra backup. Der er den der køre under installation af macOS, hvis du vil gendanne fra timemachine backup.


1045

26
21. november 2021 @ 15:30
Stormogul

Når man har en Time Machine backup og bruger Overførselsassistent bagefter, vælger du selv hvad der skal føres tilbage.

Jeg har selv brugt det i mange år, dog kan “programmer” bede om din nøgle-kode inden de fungerer på din nye maskine.

Macintosh/Apple siden 1991. Toyota. Kia e-Niro. Gram køleskab. Thermex emhætte.