xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
345
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Placering af OneDrive efter systemopdatering Monterey
Kategori: Apple's operativsystem til Mac (macOS)


6

0
29. oktober 2021 @ 08:45
Nyt medlem

Efter opdatering til Monterey kan jeg ikke længere placere OneDrive/SharePoint på min eksterne HD - det har fungeret upåklageligt indtil nu. Den laver en henvisning på den eksterne disk, men alle filer ligger internt på min HD. Mine filer blev endda flyttet til et internt OneDrive og var ved at overbelaste maskinen, da den begyndte at hente alle filerne ned.

Henvisningen henviser til bruger - bibliotek - cloud storage - OneDrive. Dette har ikke været der før.

Hvordan får jeg mine filer tilbage på den eksterne HD?

Jeg har på ingen måde plads på min interne HD til de mange data, vi bruger på fælles SharePoints, jeg normalt har placeret på den eksterne HD

Der er forsøgt at genstart P-ram, geninstallere Monterey, geninstallere OneDrive, men alle med samme resultat.


Jeg har en MacBook Pro 15" fra 2017

Jeg har nyeste OneDrive

  3
0
  411

4605

395
29. oktober 2021 @ 10:17
FPU

Hej Mie.

Det ser ud til, at du ikke er den eneste. Der blev opretet et ny tråd på Apple Discussions i går, hvor to brugere oplever lignende problemer. Apple support har ikke svaret endnu, men det er jo nok værd at følge lidt med derinde:

Monterey og OneDrive

Du kan også prøve at ringe til Apple Danmark; måske vil de (prøve at) hjælpe dig:

80 24 08 35 (Hverdage 9-19).

Og du bør jo nok også lige svinge forbi OneDrive og se, om de har noget at sige til de ændringer, som du bøvler med.

Held og lykke og feedback.

P.S. Jeg ved at man f.eks. kan vælge et musik-bibliotek på en ekstern disk i iTunes ved at Alt-klikke på iTunes. Måske kan man noget i samme stil med OneDrive, men det er altså et skud i tågen på en måneløs nat.


6

0
29. oktober 2021 @ 11:57
Nyt medlem

Jeg har kontaktet Apple. Og tak for henvisningen til tråde.  Det er altid rart at se, at man ikke er den eneste med problemet.

Jeg er endt med at slette maskinen og geninstallere fra timemachine. Tak for backup ☺️

Der kan jeg så gå et skridt tilbage i styresystem, og venter lige et par måneder med at installere Monterey igen.

Men tak for svar. 


4605

395
29. oktober 2021 @ 15:40
FPU

Jeg er glad for, at jeg kunne hjælpe.

Og god stil at tage en backup, inden man dimser med sin Mac.

Det her er et skoleeksempel på, hvor vigtig en backup kan vise sig at være.