xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
340
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)
macnyt  /  forum  /  emne
AirPods Max, forhindre at koble automatisk på enhed?
Kategori: Trådløs mediestyring med enhederne - beam me up Scotty (AirPlay)


927

49
17. oktober 2021 @ 20:41
Veteran

Hvordan forhindre jeg mine AirPods Max i automatisk at tilslutte sig selv på min Mac Pro - for evigt? 

Det er så træls at den tilslutter sig selv min computer mens jeg er væk fra den, og den må kun koble sig på mine Apple TV og iPhone. 

Sådan ser indstillingerne ud, hvis jeg går væk fra computeren i nogle minutter. Ellers plejer den at stå på Hovedtelefoner i stedet for.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  16
1
  975

2709

340
PallMei (Skribent)
17. oktober 2021 @ 21:00
Bit kongen

Tror ikke der er andre muligheder end at ophæve BT-parringen. Men det er selvfølgelig træls, hvis du ind imellem gerne vil bruge dem med din Mac Pro.


927

49
17. oktober 2021 @ 21:33
Veteran

Ophæv BT parring. Der var den. Tak. Jeg var så vant til at alt køre automatisk med Apple, at jeg havde helt glemt BT parringen. Hvis det var enhver anden tredjeparts enhed der brugte BT, ville jeg vide at det var parringen. Så blev jeg det smartere. Tak for det :-)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
17. oktober 2021 @ 22:44
Veteran

Rettelse: Det kan man så ikke, for hvis man sletter AirPods på én enhed, bliver de slettet på samtlige af ens enheder. Parrer man så dem med iPhone så man kan bruge dem på Apple TV bliver de tilføjet alle sine enheder - computere inkluderet. 

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

463

0
18. oktober 2021 @ 00:43
Seniormedlem

På iPhone kan man under bluetooth vælge dem og derunder Tilslut til denne iPhone: "Sidst tilsluttet til denne iPhone".

Det forhindrer dem i automatisk at forbinde med din Mac. 

Men jeg er bange for, at det også forhindrer dem i at tilslutte sig Apple TV...


53

0
21. oktober 2021 @ 09:36
Novice

Jeg slår bluetooth til og fra på mine enheder. Bøvlet men umiddelbart den eneste løsning jeg har kunne finde. 

Mine AirPods hopper rundt mellem div. enheder konstant så de er nærmest umulige, at bruge hvis jeg har iPad, Appletv eller Macbook med bluetooth aktiveret i nærheden. 


291

45
21. oktober 2021 @ 09:59
Juniormedlem

Som jeg forstår Apples vejledning (se under Slå automatisk skift fra), kan man opnå det ønskede resultat ved at sætte iPhone/iPad til “Automatisk” og Mac til “Sidst sluttet til denne Mac”. Derved skiftes automatisk mellem iPhone og iPad, men aldrig Mac.

Men jeg kan ikke lige teste det, da jeg først får mine AirPods 3 i næste uge   


825

10
21. oktober 2021 @ 10:24
Veteran

Har Airpods Pro, som automatisk skifter mellem iPad og Iphone, men logger aldrig automatisk på min Mac/MBP.

Har ikke gjort noget specielt, det er bare sådan det automatisk er, så det kan ihvertfald lade sig gøre.


53

0
21. oktober 2021 @ 11:54
Novice

Havde slet ikke set, at AirPods 3 var annonceret. Uha skal, skal ikke. Det kribler..

Ingen active noise cancellation er dog lidt en downer.. 


291

45
21. oktober 2021 @ 13:22
Juniormedlem
Oomph242 skrev:

Ingen active noise cancellation er dog lidt en downer.. 

For mig har det ikke den store betydning, men jeg kommer også helt fra de oprindelige 1. generations AirPods, som jeg har haft enorm glæde af. Nu er batteriet i dem ved at tabe pusten, de holder kun omkring 1 time, så jeg har det sidste års tid ventet og ventet på 3. generation.

Jeg har mange gange været fristet af AirPods Pro, og prisen er faktisk lavere i øjeblikket på Pricerunner, men jeg er ikke vild med tanken om silikonedupper. Måske jeg kunne vænne mig til dem, men jeg foretrækker klart de løstsiddende AirPods i forhold til andre in-ear hovedtelefoner, jeg har prøvet.

Straks det var muligt bestilte jeg derfor 3. generation i mandags. Det var også lidt i frygt for, at der hurtigt ville være lang leveringstid, men Apple må have opbygget et kæmpe lager før lanceringen. Man kan stadig her i dag få dem leveret onsdag i næste uge, hvilket jeg synes er lidt vildt.


53

0
26. oktober 2021 @ 19:02
Novice

Du har har lige kostet mig 1549 kr..... 


4593

394
26. oktober 2021 @ 20:04
FPU
Oomph242 skrev:

Du har har lige kostet mig 1549 kr..... 

Til gengæld har du vist fået guf for de penge. EB giver seks stjerner i en begejstret anmeldelse.


53

0
26. oktober 2021 @ 20:19
Novice

Jeg er svært tilfreds indtil videre.. 


291

45
26. oktober 2021 @ 21:11
Juniormedlem
Oomph242 skrev:

Du har har lige kostet mig 1549 kr..... 

Beklager   

Jeg modtog mine i dag og er ovenud tilfreds, lyden er endnu mere imponerende end jeg turde håbe. Det er virkelig en fantastisk opgradering fra de originale AirPods.


4593

394
30. oktober 2021 @ 11:01
FPU

Ufo, jeg har nævnt dit problem for en af venner,ne og derhjemme har de et lignende problem, som de bokser med i øjeblikket:

Når Moar får et telefonopkald og svarer på det med sine AirPods, hopper telefonsamtalen af og til over på den ene datters AirPods Pro, fordi de kører på samme AppleID (familiedeling?), og fordi datterens fornavn står alfabetisk før Moar's navn.

Så vidt jeg kan regne ud, er du derfor nødt til at oprette et separat AppleID til din MacPro og parre dine AirPods igennem den, eller også er du nødt til at have et ekstra sæt AirPods (eller et andet mærke) med eget AppleID specifikt til din Mac Pro.

Måske er det en god undskyldning for at brænde 1.500,- Kr. af på de nye AirPods. De skulle lyde vildt godt. ;-)


927

49
30. oktober 2021 @ 13:59
Veteran

Ja. Det kan være. Men jeg prøver at vente på at det bliver patched senere, fordi der er for meget arbejde i at lave yderligere tre Apple ID med deling mellem alle disse konto, hvis jeg skal være ærlig.  😊

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
30. oktober 2021 @ 13:59
Veteran

Ja. Det kan være. Men jeg prøver at vente på at det bliver patched senere, fordi der er for meget arbejde i at lave yderligere tre Apple ID med deling mellem alle disse konto, hvis jeg skal være ærlig.  😊

The farm saw the farm (Går'n så går'n)