xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Apple's operativsystem til iPad (iPadOS)
macnyt  /  forum  /  emne
Nem-id / Mit-id transaktions-godkendelse.
Kategori: Apple's operativsystem til iPad (iPadOS)


14

0
30. september 2021 @ 11:11
Nyt medlem

Nem-id / Mit-id transaktions-godkendelse.


En ældre mand uden mobiltelefon, og uden behov, han er tilfreds med sit fastnet.

Han har Wifi og en ipad uden simkort.

Til brug for E-boks og Netbank har han brugt nøgleviser. Det er ikke længere nok.


Spørgsmål:

Kan han på en ny ipad med et simkort + billig mobilabonnement,  modtage og godkende / swipe,  sendt meddelelse fra  Nem-id / Mit-id ?


Til Mit-id kommer der ny kodeviser og der skal bruges nyt hardware.  Min iphone 6 dur f.eks ikke.  Dejligt !


HC.  Og tak for den gode orientering på sitet, og tak til PowerPalle.

  4
0
  1031

4593

394
30. september 2021 @ 12:10
FPU

På min iPhone 7, som stadig kører IOS 11, får jeg en besked om, at jeg skal opgradere til iOS 13.2 eller nyere, hvis jeg vil bruge mitID, så mit umiddelbare gæt er, at en iPad med iPadOS 13.2 eller nyere burde kunne virke.

Jeg har dog ikke en iPad, så jeg ved ikke, hvor stor forskel der er i de to OS'er, men det burde iPad-sælgeren altså vide, og ellers må han (eller hun) jo finde ud af det, hvis han (eller hun) vil sælge noget til jer.

Endelig kan I ringe til Apple Danmark og spørge ad; de burde jo også vide det:

80 24 08 35 (Hverdage 9-19)


1708

43
30. september 2021 @ 14:31
Stormogul

1663

46
30. september 2021 @ 14:36
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

MitID

For at bruge MitID på din mobiltelefon eller tablet, skal du have et operativsystem og en internetbrowser, som understøtter brug af MitID og MitID app.

MitID appen kan fungere på hovedparten af alle smartphones. Det er versionen af styresystemet på din smartphone, der afgør, om MitID appen kan fungere. MitID appen fungerer på de styresystemer, som har minimum 2% af det danske marked. Det skyldes, at det er nødvendigt at sikre sammenhæng til fx sikkerhedsopdateringer og anden funktionalitet. 

Pr. 1. juni 2021 er følgende kombinationer understøttet på mobiltelefon og tablet:

  • Apple iOS 12, 13 og 14 med seneste udgave af Mobile Safari, Google Chrome eller in-app (SFSafari View Controller) internetbrowser.
  • Google Android 7, 8, 9, 10 og 11 med seneste udgave af Google Chrome, in-app (Custom tabs) eller Samsung Browser 14 internetbrowser.

Anvender du et operativsystem eller en internetbrowser, som ikke understøtter brug af MitID, kan vi ikke garantere, at MitID fungerer.

Bemærk, at MitID app kun kan installeres på enheder, hvor sikkerheden kan garanteres - hvis du har ændret i sikkerhedsindstillinger (hvis du fx har jailbreaket eller rooted din mobiltelefon), eller hvis du benytter en beta-version af iOS eller Android, kan du ikke installere MitID app.


Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1663

46
30. september 2021 @ 14:37
Stormogul

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har en smartphone, eller hvis jeg ikke ønsker at benytte appen?

Der er alternativer til appen:

  • MitID kodeviser: MitID kodeviser er en lille elektronisk enhed, der viser en engangskode, som man indtaster, når man skal bruge MitID. Den minder om NemID nøgleviser.
  • MitID kodeoplæser: MitID kodeoplæser er et alternativ til dem, der har et synshandicap. MitID kodelæser har en stor skærm, hvor koden vises. Den kan også læse koden højt. Du kan tilslutte høretelefoner, så ingen andre kan høre med.
  • Hvis du fx i forbindelse med dit arbejde arbejder med særligt følsomme oplysninger eller har behov for at anvende MitID mange gange i løbet af en dag, kan du tilkøbe en MitID Chip. Chippen kobles til computeren, enten kontaktløst (NFC) eller via USB. Du godkender ved at trykke på en knap på chippen. Chippen kan først tilkøbes efter, at man har taget MitID i brug på anden vis, fx MitID app
Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.