xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)
macnyt  /  forum  /  emne
Problemer med ekstern SSD som startdisk.
Kategori: Her handler det om hardware - knock knock (Hardware)


10

0
14. september 2021 @ 21:14
Nyt medlem

Jeg har en ældre iMac med ekstern SSD som startdisk og Catalina. 

Har også Catalina på den interne HDD som reserve. Ved opstart skal jeg efter log on indtaste password for at låse den eksterne SSD op.

Til stor undren og irritation bliver startdisken somme tider ændret til den interne HDD, uden min indvirken, og selv om der er lås på denne funktion i systemindstillinger. Er det i forbindelse med automatisk opdatering af macOS, og kan jeg undgå det på en eller anden måde ?

Kom også til at tænke på, om iMac overhovedet kan starte op på den eksterne SSD, når der er særskilt lås (password) på denne ? 

Hvem kan hjælpe ?

  1
0
  251

2709

341
PallMei (Skribent)
14. september 2021 @ 21:28
Bit kongen

Jeg ved ikke helt om det virker med opstart af ekstern harddisk, men når du har start maskinen op med alt-tasten nede og den spørger hvilken partition/enhed du vil start fra, så prøv at holde control nede når du vælger. Du kan se pilen du vælger med ændres til en cirkel. Det betyder at pågældende partiton ændres til standard start-partition. Jeg har kun anvendt det til partitioner på den interne disk, men kan ikke se noget til hindre for at de skulle virke med ekstern disk.