xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Nye Apple devices ....
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1708

43
14. september 2021 @ 20:50
Stormogul

Nå nu har vi vel alle set apple's presentation af det nye de kommer med, hvad lokker jer til at købe noget nyt isenkram ?

Jeg kan måske overveje iPhone 13 pro max, men er i tvivl. Er ganske tilfreds men min iPhone 12 pro max.

Kan se at aktierne på Apple er faldet efter showet.

  36
4
  1458

1663

46
14. september 2021 @ 21:08
Stormogul

Gabende kedelig omgang. Inter nyt design til deres ur der er 7 år gammelt eller sådan noget og iPhone ja den ligner også sig selv, dig med 20 % mindre notch.

Eneste der kunne friste mig i år er en ipad mini. 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

1493

39
14. september 2021 @ 21:09
Stormogul

jeg er også på ipad mini, det var en tiltrængt update :-D men jeg står også med en snarlig usa tur, så der må det vente til.. den er lige 800 for dyr i dk for mig desværre :-/ 

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1663

46
14. september 2021 @ 21:13
Stormogul

Kan du komme ind i USA? 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

356

12
puggaard (Skribent)
14. september 2021 @ 21:47
Lærling

Produkterne er fine nok, men ikke nødvendigvis noget man springer på hvis man har nogle af de seneste versioner. Har selv en iphone 12 Pro som er ok, men det var min 11 pro også. Den er opgradering er nok den jeg nogensinde føler, jeg har fået mindst ud af. 😆 night mode… jah.. Men synes faktisk designet var bedre på 11 pro. Men det er jo en smags sag. Tror sgu jeg hopper over i år 😀


1493

39
14. september 2021 @ 21:48
Stormogul
Pjock skrev:

Kan du komme ind i USA? 

ja, via arbejde.

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

1663

46
14. september 2021 @ 21:57
Stormogul

okay snyd haha.  måtte afbestille alt her i sep da man ikke kan komme ind som turist.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

123

11
14. september 2021 @ 22:02
Novice

Har en iPhone 11 pro og den virker perfekt har som sådan ikke brug for en 13 pro.. Dog har jeg stort set altid skiftet hver 2 år da man så kan få lidt for den gamle ;) 

Når det sagt så har de fleste af os jo nok set de rygter der er om iPhone 14 og hvis de holder, hold nu kæft så jeg på og ville nok fortryde en 13 Pro så.. Men ja det kun rygter.. 

Hvis jeg skulle være fornuftig så heller smide pengene efter et nyt 65" tv (har et 5år gammelt 55" 4k) eller den nye SONOS arc, eller måske en ny Mac Air (har en 2018 16gb ram) Men igen mit tv virker fint, min SONOS Playbar spiller perfekt og min Air virker perfekt... Sååå måske man bare skulle beholde pengene i lommen, ærligt så jeg ikke ret  imponeret over hvad der fremlagt fra Apple.. 

MacAir 2018. Apple tv 2021. iPhone 13 Pro.

2709

341
PallMei (Skribent)
14. september 2021 @ 22:28
Bit kongen

Hvis jeg syntes min 12 pro er for tung, så skal jeg i hvert fald slet ikke have en 13 pro. Det går helt den forkerte vej på det punkt. Nu var det heller aldrig aktuelt, da jeg beholder mine telefoner længe og skulle jeg fristes, blev det en mini pga vægt, men den har også taget på.


4593

394
15. september 2021 @ 00:38
FPU

Jeg står ikke og skal bruge en ny 'fon lige nu, for min 7'er kan det, den skal, men så meget bedre som en 13 Mini tilsyneladende er end en 12 Mini, ville jeg helt klart springe 12'eren over. Men mon ikke min 7'er holder, indtil der kommer en 14'er?

Omvendt er forskellen så lille, at det næppe vil kunne svare sig at opgradere fra 12 til 13.

Men kom nu, Apple, vi vil have nye MacBook'er. Med MagSafe og F-taster og hele sweineriet!


927

49
15. september 2021 @ 01:35
Veteran

Jeg har en iPhone 11 Pro Max og Apple Watch 4 Cell, så ingen grund til at opgradere der. Forskellen er simpelthen for lille i min optik. Men hvis det Prosser siger om iPhone 14 holder vandt, kunne jeg godt logges til at købe den.

iPhone 14 rygte

Jeg venter på 30" iMac eller hvor stor den nu bliver, hvis den overhovedet bliver til noget. Og det skal ikke være den kasterede udgave (base mode) fordi den har kun én blæser, og den køler ikke heat pipes til SoC'en, hvilket betyder at den bliver varm og throttler.

24" iMac throttler


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2270

157
15. september 2021 @ 07:20
ASCII jonglør

Kommer ikke til at købe iPhone 13, men Prossers iPhone 14 kunne jeg godt hoppe på. Har her i sommer købt iPhone 12 Mini, som jeg i den grad nyder, specielt face IDs mange muligheder for blot at stirre på ens iPhone og der er login og funktionalitet overalt - vabelhaft! Også muligheden for 5G er übercool, app-opdatering er jo nærmest instant coffee.

Er dog ikke er enig med Prosser i, at iPhone 4 var best iPhone ever. Det var, rent designmæssigt, iPhone 3GS. Den lækre afrundede bagdel, der kælent lå i ens hånd, de afrundede hjørner - yes! Det var en telefon, der talte til hånden, ja nærmest lagde sig kælent mod huden, så snart man tog den op. Det var det erotisk stemte iPhone-design, den eneste ene. Fra iPhone 4 og frem har iPhones med det kantede design jo nærmest efterladt snitsår i hånden ved brug. Har stadig min gamle iPhone 3GS, den virker og er ind imellem blevet brugt som backup, men kors i røven hvor er den bedårende antikvarisk langsom.

Og så er man jo begyndt at varme kreditkortet op til en af de kommende MacBook Pro 16”. Er imponeret over min nuværende work horse MBP 15” Anno Domini 2013, som bare holder og holder og holder ud i den daglige digitale galop ud over stepperne. Håber de nye 16” vil have samme bundsolide kvalitet. 

MBA 15.3” - iPhone 12 - Krokodille - “Nu?”

1275

36
15. september 2021 @ 07:48
Stormogul

Desværre har jeg for nyligt lavet min første skærmskade - 3 år gammel XS - af hensyn til økonomi og økologi havde jeg ellers bestemt, at den skulle holde et år til. Ny (uoriginal) skærm koster ca 1000,-. at få sat i, så jeg er meget fristet af 13 eller 13 mini.

Og ja Factory

"Det var, rent designmæssigt, iPhone 3GS. Den lækre afrundede bagdel, der kælent lå i ens hånd, de afrundede hjørner - yes! Det var en telefon, der talte til hånden, ja nærmest lagde sig kælent mod huden, så snart man tog den op."

Har også stadig min og kæler for den som du en gang imellem 😊 - som backup har jeg en 5s

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

8586

198
15. september 2021 @ 09:48
Poseidon

Jeg skal have mig en 13 Mini, skal bare lige se priserne for 128GB og 256GB, samt se dem i levende live. Stjerneskær lyder fint, men jeg vil ikke have en glimmertelefon.. :P Opgraderer fra en 5S, så det skal nok blive et mindre hop!

Eneste jeg kan være ked af, det er manglende makrofunktion, men mon ikke jeg overlever. Mere batteritid, opgraderet kamera, filmisk mode (ellerhvaddenukalderdet), så jeg er fint tilfreds.


8586

198
15. september 2021 @ 10:21
Poseidon

...Og dobbelt op på plads til samme pris, det er også dejligt!


927

49
15. september 2021 @ 12:15
Veteran

Jeg er godt nok nysgerrig på hvordan en ProRAW video kommer til at se ud på et ganske almindeligt 75" tv. Lige nu ser det pænt ringe ud, fordi det bliver så hårdt komprimeret.

Og jeg er også interesseret i den måde man kan skifte fokus på i videooptagelser - og enda efter den er blevet optaget. Det er godt nok smart. Har den måske gemt optagelserne fra alle tre kameraer i samme fil, og ad den vej gør den slags mulig? Jeg aner det ikke.

Man burde næsten have 1TB modellen, hvis man vil noget seriøst med ProRES samt "fokus skifte" efter man har optaget en video, vil jeg gætte på.

Det kan gå hen og blive nogle enormt store filer. Og man kommer nok også til at overføre de filer direkte til computeren via dens lynhurtige Lightning stik i stedet for at bruge iCloud sync. Det ville jeg i hvert fald benytte mig af.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
15. september 2021 @ 12:35
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Jeg er godt nok nysgerrig på hvordan en ProRAW video kommer til at se ud på et ganske almindeligt 75" tv. Lige nu ser det pænt ringe ud, fordi det bliver så hårdt komprimeret.

Og jeg er også interesseret i den måde man kan skifte fokus på i videooptagelser - og enda efter den er blevet optaget. Det er godt nok smart. Har den måske gemt optagelserne fra alle tre kameraer i samme fil, og ad den vej gør den slags mulig? Jeg aner det ikke.

Man burde næsten have 1TB modellen, hvis man vil noget seriøst med ProRES samt "fokus skifte" efter man har optaget en video, vil jeg gætte på.

Det kan gå hen og blive nogle enormt store filer. Og man kommer nok også til at overføre de filer direkte til computeren via dens lynhurtige Lightning stik i stedet for at bruge iCloud sync. Det ville jeg i hvert fald benytte mig af.

128GB modellen understøtter kun 1080p ProRes video, så den skal du holde dig fra, hvis det er noget du har tænkt dig at gøre i.

Nu siger du lynhurtige lightning, men så skal der være sket noget siden iPhone 12. For det er kun usb 2 hastighed og langsommere end WiFi med en god router. Mener dog en af de første iPad Pros havde usb 3 hastighed på lightning, så teknisk burde det være muligt. 

Men altså en skam de ikke har moderniseret lidt og skiftet til usb-c 10gbps. Jeg lader min Macbook Air, Android og headsets med samme kabel, men iPhone kræver sin egen lader/kabel.


2185

44
15. september 2021 @ 12:46
ASCII jonglør
Ufomekaniker skrev:

Og jeg er også interesseret i den måde man kan skifte fokus på i videooptagelser - og enda efter den er blevet optaget. Det er godt nok smart. Har den måske gemt optagelserne fra alle tre kameraer i samme fil, og ad den vej gør den slags mulig? Jeg aner det ikke.

I dag kan du gemme et billede og/eller en video "uden for framen" - og så kan du efterfølgende vælge hvilke af dem du vil benytte - så lige nettop dette er ikke nyt i iOS 15, eller iPhone 13.

How to use the over-capture feature in the new iPhone camera to crop and adjust images later


927

49
15. september 2021 @ 13:14
Veteran
Rene Larsen skrev:
Ufomekaniker skrev:

Og jeg er også interesseret i den måde man kan skifte fokus på i videooptagelser - og enda efter den er blevet optaget. Det er godt nok smart. Har den måske gemt optagelserne fra alle tre kameraer i samme fil, og ad den vej gør den slags mulig? Jeg aner det ikke.

I dag kan du gemme et billede og/eller en video "uden for framen" - og så kan du efterfølgende vælge hvilke af dem du vil benytte - så lige nettop dette er ikke nyt i iOS 15, eller iPhone 13.

How to use the over-capture feature in the new iPhone camera to crop and adjust images later

Ja, jeg gør allerede brug af noget lignende med de zoom-fotos jeg har taget, selvom jeg ikke har de samme muligheder som i linket du har givet mig. 


The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
15. september 2021 @ 13:27
Veteran

Rettelse : Ja, jeg gør allerede brug af noget lignende med de 2x zoom-fotos jeg har taget, selvom jeg ikke har de samme muligheder som der er i linket du har givet mig. Det virker kun med fotos hvor jeg har trykket 2x zoom og ikke videoer.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2185

44
15. september 2021 @ 13:56
ASCII jonglør
Ufomekaniker skrev:

Rettelse : Ja, jeg gør allerede brug af noget lignende med de 2x zoom-fotos jeg har taget, selvom jeg ikke har de samme muligheder som der er i linket du har givet mig. Det virker kun med fotos hvor jeg har trykket 2x zoom og ikke videoer.

Jeg har heller Ikke de samme indstillinger, og jeg benytter pt. iOS 15 - er det også iOS 15 du benytter ??


927

49
15. september 2021 @ 15:01
Veteran

Nej, jeg benytter 14.8 nu

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1708

43
17. september 2021 @ 14:32
Stormogul

Så er der bestilt en mini og en max.  😁


927

49
18. september 2021 @ 10:23
Veteran
Gorm Jørgensen skrev:

Så er der bestilt en mini og en max.  😁

Melder du lige tilbage med om 120 hz display, og 4K60 ProRes er da shit, eller en storm i et glad vand?

Bliver den varm når man optager og redigerer i ProRes 4K60. Er den hurtig eller langsom til at ændre filter og bokeh i real time? Alt det der, du ved :)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

341
PallMei (Skribent)
18. september 2021 @ 10:39
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:
Gorm Jørgensen skrev:

Så er der bestilt en mini og en max.  😁

Melder du lige tilbage med om 120 hz display

Jeg har 120Hz i min iPad pro og det er overhovedet ikke noget jeg bemærker i forhold til mine andre enheder.


1708

43
18. september 2021 @ 11:53
Stormogul

Det samme her.


678

26
19. september 2021 @ 11:00
Veteran

Jeg er måske en af de eneste der skal have et nyt Apple Watch. Mit nuværende ur er den allerførste version, som knap nok kan holde strøm til en løbetur… Men det heldigvis ikke noget problem, for den er så sløv at jeg hverken kan bruge den til musik eller tracking af løbeturen. :-) 

Så selvom der ikke kom enormt fede nyheder, så ser jeg frem til den nye version med større skærm. Glæder mig især til at prøve det fulde tastatur på den nye version - måske i samarbejde med diktation. Skal ikke sende de længste beskeder fra uret, men håber at jeg i højere grad end tidligere kan svare fra uret - uden at modtageren af beskeden bemærker forskel i mine besked. 


2709

341
PallMei (Skribent)
19. september 2021 @ 11:36
Bit kongen
Vandermoses skrev:

Jeg er måske en af de eneste der skal have et nyt Apple Watch. Mit nuværende ur er den allerførste version, som knap nok kan holde strøm til en løbetur… Men det heldigvis ikke noget problem, for den er så sløv at jeg hverken kan bruge den til musik eller tracking af løbeturen. :-) 

Så selvom der ikke kom enormt fede nyheder, så ser jeg frem til den nye version med større skærm. Glæder mig især til at prøve det fulde tastatur på den nye version - måske i samarbejde med diktation. Skal ikke sende de længste beskeder fra uret, men håber at jeg i højere grad end tidligere kan svare fra uret - uden at modtageren af beskeden bemærker forskel i mine besked. 

Jeg syntes den stjerneskær farve kunne være interessant, hvis den er lidt ala den naturlige titanium. Syntes min rumgrå s4 er lidt kedelig, men kan ikke retfærdiggøre at opgradere. Batteriet kunne være bedre, men Jeg er hoppet af gamificeringen og bruger den primært til løb og der holder den stadig længere end jeg gør.


1708

43
23. september 2021 @ 12:25
Stormogul

Mine iPhones er stadig ikke sendt, pengene er trukket ??

De skulle gerne komme i morgen ......  😬

Hvad med det i har bestilt ?


1708

43
23. september 2021 @ 14:08
Stormogul

Nå nu er de sendt, endelig.  😀


4593

394
23. september 2021 @ 14:55
FPU
Gorm Jørgensen skrev:

Nå nu er de sendt, endelig.  😀

Så kommer de jo nok i morgen. Julleaften præcis tre måneder for tidligt.   


227

5
23. september 2021 @ 22:07
Juniormedlem

Glæder I jer ikke til at se Vassings nye iPhone 13 Pro Max 1 TB i morgen? ;-)


1663

46
23. september 2021 @ 22:58
Stormogul
zemo1 skrev:

Glæder I jer ikke til at se Vassings nye iPhone 13 Pro Max 1 TB i morgen? ;-)

åh gud. ja der kommer sikkert 27 opslag med forskellige billeder han har skudt med mobilen og billeder af den sammen med alt hans andet gøjl og gejl. :) 

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

927

49
23. september 2021 @ 23:36
Veteran
Pjock skrev:
zemo1 skrev:

Glæder I jer ikke til at se Vassings nye iPhone 13 Pro Max 1 TB i morgen? ;-)

åh gud. ja der kommer sikkert 27 opslag med forskellige billeder han har skudt med mobilen og billeder af den sammen med alt hans andet gøjl og gejl. :) 

Vi skal da se hans flybilletter i hans Wallet. Det er snart tid :)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

1275

36
24. september 2021 @ 07:19
Stormogul
Gorm Jørgensen skrev:

Mine iPhones er stadig ikke sendt, pengene er trukket ??

De skulle gerne komme i morgen ......  😬

Hvad med det i har bestilt ?

Min 13'er kommer i dag 😊 Bestilte hos 3 (får lidt rabat) - cover + magsafe købt hos Apple kom i går: Godt at være forberedt 😉

MBP, iPhone, iPad, diverse ældre macs. Mac-bruger siden 1989

1663

46
24. september 2021 @ 14:53
Stormogul

så fik jeg også hentet min iPhone 13 pro i Telenor. købte 256gb udgaven selvom jeg stort set aldrig filmer, vil jeg ikke mangle ProRes. Haha tosset men nå de havde den på lager så blev fristet. er ellers glad for Yousee som jeg har nu. men nå går nok.

Iphone 15 pro. Macbook pro 13 M1. Apple Watch Ultra. iPad mini gen 6.

8586

198
24. september 2021 @ 17:54
Poseidon

Er der nogen butikker der har Stjerneskær farven fremme så man kan se den?

Midnight farven har et hint af blå i sig, og er faktisk ret flot IMHO, og så skjuler den også rædselsfulde kameraknold bedre.