xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
341
157
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)
macnyt  /  forum  /  emne
Musik programet i MacOS Big Sure.
Kategori: For de musikalske venner eller AppleMusic (Musik)


251

1
11. september 2021 @ 18:29
Suspenderet

Hejsa. 

Jeg har pludselig fået alle de 55000+ filer i appen Musik. Hvad er det for noget.? Jeg er bange for at slette dem, hvis det ødelægger noget. Kan man evt. slette appen og geninstallere den igen.? Hvis ja, hvordan henter jeg den igen, da den ikke er i App Store.

Mvh.

Torben

  3
0
  721

4593

394
11. september 2021 @ 23:03
FPU

Musik er jo en del af macOS, så hvis du sletter den, skal du egentlig geninstallere hele Big Sur, med mindre installeren giver dig lov til at lave en Custom Install.

Du kan dog enten dublere den (Kommando-D) eller kopiere den over på f.eks. en Stick, inden du sletter den.

Det er dog nok ikke selve app'en, der er problemet. Du må have kopieret eller downloadet ellet givet Musik adgang til et streaming-bibliotek.

Du kan jo prøve at afspille et pat stykker og høre, hvad det er for noget, og hvis det er skrammel, kan du søge på et af filnavnene for at finde mappen, som de ligger i (hvis de ligger på din disk).

Hvis det blot er genveje til filer i skyen, jan du jo bare slette dem fra listen. Du kan naturligvis vælge at slette alle 55K filer på een gang (Kommando-A og Backspace), men så skal du være helt sikker på, at der ikke er nogle af dine egne numre imellem. Det er bedre at tage en portion ad gangen.

His de så dukker op igen, skal du nok ind i Bibliotek i din brugermappe (Alt-klik på Gå-menuen) og slette deb .plist, som hører til Musik, muligvis "com.apple.musik.plist".

Held og lykke og feedback.


P.S. Det ER lidt mystisk. 55+ K filer, ialt 1.2 døgn. Det er under 2 sekunder i snit pr. lydfil. :o/


927

49
12. september 2021 @ 10:48
Veteran

Er det lyde fra et spil eller et program til at lave musik med?

Jeg mener at alt der ligger i Musik er kopier. Det er altså noget den selv har kopieret over i sin egen folder, mens originalfilerne ligger det samme sted som altid. det vil sige, at han bare kan markere dem alle og slette dem uden at vælge "behold filerne i folderen" eller hvad det nu kaldes, når man sletter en fil i Musik.


Men hvad er det for nogle filer, for det ser mystisk ud. 

Hvordan er de filer havnet i Musik? Har du selv lagt dem derind, eller fået lavet nogle fil-associationer til Musik?

Tjek lige denne sti i indstillinger i Musik for at se, om den ikke er flyttet rundt med.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

927

49
13. september 2021 @ 12:07
Veteran

Jeg ved ikke om du allerede har fundet ud af det, men her er an app der kan hjælpe dig med at sortere i skidtet på en hurtig måde:

The farm saw the farm (Går'n så går'n)