xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
2
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
339
156
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)
macnyt  /  forum  /  emne
John Presser sidder ikke stille
Kategori: iPhone i centrum - Mere end 1 milliard solgte (iPhone)


927

49
09. september 2021 @ 08:08
Veteran

Han hedder John Prosser (Autokorrektur er din fjende, og er lige blevet deaktiveret)

Jeg ved snart ikke om hvad jeg skal tænke om det her. Men her er en video om iPhone 14. Den skulle have samme designkoncept som en iPhone 4. Glas front og bag, ingen notch men hole punch, og ingen kamerabums men helt flad bagside. Og rammen vil være af titanium i stedet for stål.

iPhone 14 (Modernized iPhone 4)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)
  9
0
  653

8581

198
09. september 2021 @ 08:39
Poseidon

Lyder lidt for godt til at være sandt... Men dejligt hvis rigtigt.

Der er massere af individuelle rygter omkring at teknologierne er der til at gøre det.


2709

339
PallMei (Skribent)
09. september 2021 @ 10:02
Bit kongen

Det lyder alt sammen godt, men det er også billigt at tage fejl på det her tidspunkt. Om 1 år vil ingen huske hvad han spåede. Ville ønske min 12 pro var titanium eller bare aluminium mht. vægt.



8581

198
10. september 2021 @ 11:20
Poseidon
PallMei skrev:

Det lyder alt sammen godt, men det er også billigt at tage fejl på det her tidspunkt. Om 1 år vil ingen huske hvad han spåede. Ville ønske min 12 pro var titanium eller bare aluminium mht. vægt.

Appletrack har da godt styr på ham.   


2709

339
PallMei (Skribent)
10. september 2021 @ 11:54
Bit kongen
David Munch skrev:
PallMei skrev:

Det lyder alt sammen godt, men det er også billigt at tage fejl på det her tidspunkt. Om 1 år vil ingen huske hvad han spåede. Ville ønske min 12 pro var titanium eller bare aluminium mht. vægt.

Appletrack har da godt styr på ham.   

Tak, så lærte jeg en ny side at kende. Nummer 12 i præcision. Not good, not terrible. Ser ikke for godt ud for Economic Daily News.


927

49
10. september 2021 @ 16:52
Veteran
PallMei skrev:
David Munch skrev:
PallMei skrev:

Det lyder alt sammen godt, men det er også billigt at tage fejl på det her tidspunkt. Om 1 år vil ingen huske hvad han spåede. Ville ønske min 12 pro var titanium eller bare aluminium mht. vægt.

Appletrack har da godt styr på ham.   

Tak, så lærte jeg en ny side at kende. Nummer 12 i præcision. Not good, not terrible. Ser ikke for godt ud for Economic Daily News.

Listen snyder lidt, for selvom han ligger lige midt i mellem på listen af rigtige rygter, så er han nummer tre på den der deler flest rygter, hvilket betyder, at hvis man omregner dem alle til at dele samme antal rygter, vil han ligge højere på listen. 

Eks: Hvis der nu er en der kun har delt 10 rygter, og ramt rigtig alle gange, vil han automatisk komme til at ligge som #1 på listen af rigtige rygter. John Prosser har ramt rigtig i 74,3% ud af 142 rygter, hvilket er et godt stykke over 10 rigtige rygter. Men han ligger som #12. Listen snyder lidt.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
11. september 2021 @ 08:57
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:
PallMei skrev:
David Munch skrev:
PallMei skrev:

Det lyder alt sammen godt, men det er også billigt at tage fejl på det her tidspunkt. Om 1 år vil ingen huske hvad han spåede. Ville ønske min 12 pro var titanium eller bare aluminium mht. vægt.

Appletrack har da godt styr på ham.   

Tak, så lærte jeg en ny side at kende. Nummer 12 i præcision. Not good, not terrible. Ser ikke for godt ud for Economic Daily News.

Listen snyder lidt, for selvom han ligger lige midt i mellem på listen af rigtige rygter, så er han nummer tre på den der deler flest rygter, hvilket betyder, at hvis man omregner dem alle til at dele samme antal rygter, vil han ligge højere på listen. 

Eks: Hvis der nu er en der kun har delt 10 rygter, og ramt rigtig alle gange, vil han automatisk komme til at ligge som #1 på listen af rigtige rygter. John Prosser har ramt rigtig i 74,3% ud af 142 rygter, hvilket er et godt stykke over 10 rigtige rygter. Men han ligger som #12. Listen snyder lidt.

Nej den er korrekt. Du bliver ikke mere troværdig af flere rygter.


8581

198
11. september 2021 @ 09:50
Poseidon
Ufomekaniker skrev:

Listen snyder lidt, for selvom han ligger lige midt i mellem på listen af rigtige rygter, så er han nummer tre på den der deler flest rygter, hvilket betyder, at hvis man omregner dem alle til at dele samme antal rygter, vil han ligge højere på listen. 

Eks: Hvis der nu er en der kun har delt 10 rygter, og ramt rigtig alle gange, vil han automatisk komme til at ligge som #1 på listen af rigtige rygter. John Prosser har ramt rigtig i 74,3% ud af 142 rygter, hvilket er et godt stykke over 10 rigtige rygter. Men han ligger som #12. Listen snyder lidt.

Hvis en person har 10/10 rigtige, så er han da helt fin at lytte til. Jeg kan ikke se hvorfor antallet af rygter gør at en liste snyder. Den viser bare hvormeget man kan stole på det den person siger.


927

49
11. september 2021 @ 14:24
Veteran
David Munch skrev:
Ufomekaniker skrev:

Listen snyder lidt, for selvom han ligger lige midt i mellem på listen af rigtige rygter, så er han nummer tre på den der deler flest rygter, hvilket betyder, at hvis man omregner dem alle til at dele samme antal rygter, vil han ligge højere på listen. 

Eks: Hvis der nu er en der kun har delt 10 rygter, og ramt rigtig alle gange, vil han automatisk komme til at ligge som #1 på listen af rigtige rygter. John Prosser har ramt rigtig i 74,3% ud af 142 rygter, hvilket er et godt stykke over 10 rigtige rygter. Men han ligger som #12. Listen snyder lidt.

Hvis en person har 10/10 rigtige, så er han da helt fin at lytte til. Jeg kan ikke se hvorfor antallet af rygter gør at en liste snyder. Den viser bare hvormeget man kan stole på det den person siger.

Jeg har engang lavet et rygte, og det var rigtigt. Det var det eneste rygte jeg har lavet. Det giver 1/1 rigtige, hvilket betyder at jeg har en 100% successrate. Jeg topper altså listen på den måde. Men det burde jeg jo ikke. Jeg burde nærmest være i bunden af listen i stedet for. (overdrivelse fremmer forståelsen)

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

2709

339
PallMei (Skribent)
11. september 2021 @ 21:34
Bit kongen
Ufomekaniker skrev:

Jeg har engang lavet et rygte, og det var rigtigt. Det var det eneste rygte jeg har lavet. Det giver 1/1 rigtige, hvilket betyder at jeg har en 100% successrate. Jeg topper altså listen på den måde. Men det burde jeg jo ikke. Jeg burde nærmest være i bunden af listen i stedet for. (overdrivelse fremmer forståelsen)

Nej. Din præcision er i top. At det statistike grundlag er mangelfuld er er en anden sag. Men det bliver hurtigt for avanceret og uforståeligt for de fleste, hvis man begynder at udtrykke sig i fordelingstype og konfidensinterval. Som kompromis kunne antallet af rygter være angivet under hver punkt, så man hurtig havde en føling med det statistiske grundlag uden at tjekke nedenstående rangliste.