xxx
Husk, at der kan være forskel på store og små bogstaver i kodeordet

Har du glemt dit kodeord?

NAVIGATION

PROFIL

  • login
  • Har du ikke en profil så kan du oprette en her

SoMe


HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter de sidste 14 dage
1
HJERTE MODTAGERE
Flest hjerter 'All Time High'
335
150
SØG I FORUM
FORUM KATEGORIER
Velkommen gæst!

Macnyts forum er populært blandt mange brugere og det med god grund.

Macnyts forum er fyldt med hjælpsomme brugere, der er interesseret i,
at give en hjælpene hånd og tage en god diskussion/dialog med dig.

Som gæst kan du dog kun læse indholdet i Macnyts forum.

For, at deltage aktivt i diskussionerne skal du have oprettet en profil og være logget ind.

Har du allerede en profil så login her.
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)
macnyt  /  forum  /  emne
Apple Event - 14. september 2021
Kategori: Frit område til almen diskussion - omtanke er godt (Ordet er frit)


1891

183
PowerPalle (Administrator)
07. september 2021 @ 19:58
Stormogul

Kig på billedet og gæt med på hvad der sker.

Jeg ser, at logoet på billedet er transparent. Hvorfor nu det? Måske et par AR-briller bliver introduceret... :) Blot en tanke - for jeg mener ikke, at logo'et plejer at være transperant (gennemsigtigt).


Og husk, at man kan gå over broen i begge retninger
  9
0
  546

927

49
08. september 2021 @ 10:29
Veteran

Prøv at styre ind i Apple logoet med din iPhone. Jeg tror du har ret med at der nok bliver sludret lidt om AR eller Apple Glasses.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
08. september 2021 @ 13:55
Poseidon

Der har jo været AR promotion de sidste del år til de her invitationer, så det her er jo ikke noget nyt.

Og det er jo efterhånden klart at invitationerne ikke rigtigt giver megen info omkring hvad der annonceres. Og Apple logoet plejer jo at være designet forskelligt hver gang, så..

Rygtemøllen siger også der går et par år før AR brillerne er klar.


927

49
08. september 2021 @ 13:59
Veteran

Ja, men jeg husker ikke at AR var en del at selve invitationen på hjemmesiden som det er denne gang.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
08. september 2021 @ 14:55
Poseidon
Ufomekaniker skrev:

Ja, men jeg husker ikke at AR var en del at selve invitationen på hjemmesiden som det er denne gang.

Det var der i 2020 til deres november event.


678

24
08. september 2021 @ 15:13
Veteran

Der kommer vel en iPhone med endnu et kamera, som gør det smartere med AR.

Problemet med AR er vel ikke teknologien. Det vel mere brugbarheden i det. Jeg elsker konceptet, og leget med det flere gange, men det har aldrig formålet at være noget jeg bruger til dagligt.


927

49
08. september 2021 @ 16:17
Veteran

Hvis nu det bliver bygget ind i normale briller med styrke, så kunne man jo bare slå de fra og brug dem som normale briller indtil behovet er der. 

Jeg kan se det smarte i det, når man køre bil og kan få kørselsvejledninger og status i brillerne i stedet for at skulle hele tiden holde øje med enten telefonen eller displayed - specielt når der er mange tætte småveje eller mange veje der flettes sammen på kort afstand. 

Jeg kan også forestille mig, at det vil give en bedre spiloplevelse at have AR briller på som f.eks. i rumspil hvor HUDs kan være alle steder osv. 

Jeg kan ugså forestille mig at gyser film eller rumfilm vil være interessant med AR briller. Og her kan Apple jo direkte selv lave udsendelser til det formål, for at sælge flere af dem.

Jeg er sikker på, at de skal nok finde ud af at kombinere monitor og AR på en smart måde.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

4586

389
08. september 2021 @ 16:49
FPU
Vandermoses skrev:

Der kommer vel en iPhone med endnu et kamera, som gør det smartere med AR.

Problemet med AR er vel ikke teknologien. Det vel mere brugbarheden i det. Jeg elsker konceptet, og leget med det flere gange, men det har aldrig formålet at være noget jeg bruger til dagligt.

Jeg har gennem et stykke tid spekuleret på, hvad producenterne ville kunne få ud af to selfiekameraer i stedet for blot et enkelt, en smule skråt-stillet ind mod hinanden, så de reelt kunne lave et 3D-scan af ansigtet for mere sikker identifikation, og sikkert også for 3D skærmoplevelser i fremtiden, evt. sammen med et par AR-briller.

Men man mangler stadig at løse problemet omkring AR-briller for dem, som i forvejen er brillebærere.


927

49
08. september 2021 @ 17:13
Veteran
Tonny Freimanis skrev:
Vandermoses skrev:

Der kommer vel en iPhone med endnu et kamera, som gør det smartere med AR.

Problemet med AR er vel ikke teknologien. Det vel mere brugbarheden i det. Jeg elsker konceptet, og leget med det flere gange, men det har aldrig formålet at være noget jeg bruger til dagligt.

Jeg har gennem et stykke tid spekuleret på, hvad producenterne ville kunne få ud af to selfiekameraer i stedet for blot et enkelt, en smule skråt-stillet ind mod hinanden, så de reelt kunne lave et 3D-scan af ansigtet for mere sikker identifikation, og sikkert også for 3D skærmoplevelser i fremtiden, evt. sammen med et par AR-briller.

Men man mangler stadig at løse problemet omkring AR-briller for dem, som i forvejen er brillebærere.

Der har været sladder om at Apple vil samarbejde med optikere for at få teknologien implementeret direkte i briller med styrke. Det er da et fedt koncept, hvis det virker. 

De har jo allerede et andet koncept med telefonselskaber, hvor de så bare sælger telefoner ad den vej i stedet for. 

Så det er ikke noget nyt for dem med den slags samarbejde.

The farm saw the farm (Går'n så går'n)

8581

198
09. september 2021 @ 08:01
Poseidon
Vandermoses skrev:

Der kommer vel en iPhone med endnu et kamera, som gør det smartere med AR.

Problemet med AR er vel ikke teknologien. Det vel mere brugbarheden i det. Jeg elsker konceptet, og leget med det flere gange, men det har aldrig formålet at være noget jeg bruger til dagligt.

Jeg tror en af Cooks klare mål, det er at gøre dem til et hjælpeværktøj for svagtseende, eller andre med fysiske men, som måske har svært ved at orientere sig eller holde fokus. Eller alternativt, bruge dem i industrien hvor muligheden for permanent at have specifikke og vigtige dataparametre stående i sit udsyn hele tiden, er kritisk.

Men personligt har jeg også svært ved at se en funktion som vil hjælpe mig i det daglige som normal borger. Men omvendt mente jeg også Apple Watch var en løsning som ledte efter et problem da det blev annonceret, og nutildags er det nok mit yndlings-Apple-produkt..